Toon posts:

v7700 (asus) driver problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net mijn Asus v7700 geinstalleerd op mijn compu (win XP) en hij loopt vast met een BSOD nadat het initialisatiebalkje in beeld is geweest. Hij geeft volgens mij de melding:

Page fault in nonpaged area

Drivers van cd geprobeerd, drivers van de website. Geen vershil, allebei dezelfde melding.

Sys specs:

P4 1,6 @ 2,1 Ghz
2x 256mb Samsung @ 400 Mhz (q.p.)
Asus V7700 PRO deluxe (geforce 2 GTS chipset)

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
clock de pc eens wa terug misschien kan de kaart het niet bijhouden :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik net gedaan, gewoon standaard instellingen. Geen effect.

• sarlo
porbeer een opte starten metr een ouwe agp kaart
en klijk wat ie dan doet of ie het zelfde porbleem geeft

Verwijderd

Topicstarter
nee met mn oude TNT2 kaart van Nvidia geeft ie geen probleem. Ik denk dat het dus een driverprobleem is. Heeft niemand anders dit probleem gehad? De search werkt niet bij mij, misschien wel bij andere, dan hoor ik dat graag. Stuur dan even de links door.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
Ik heb ook een asus v7700. Toen ik de nieuwe drivers erop gooide zat ie zo vast als een baksteen. Ik heb toen maar de standaard xp-drivers gebruikt. Die werkten wel.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik heb wel gehad dat ik vage trippy barcodes te zien kreeg na enkele bsod's. Daarnaa deed de kaart niks meer, die was dus gewoon stuk (binnen een week :( )

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• sarlo
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 21:58:
nee met mn oude TNT2 kaart van Nvidia geeft ie geen probleem. Ik denk dat het dus een driverprobleem is. Heeft niemand anders dit probleem gehad? De search werkt niet bij mij, misschien wel bij andere, dan hoor ik dat graag. Stuur dan even de links door.
maareh volgems mij is de kaart brak want je tnt2 doet het wel :?

probeer de kaart eens in een ander systeem of lat hem ff testen zodat je het zeker weet.

Verwijderd

Topicstarter
De TNT2 kaart doet het wel. En de Asus kaart (V7700 Deluxe) werkt alleen met Nvidia drivers. De nieuwste Detonators daar werkt hij wel goed mee. Maar ik kan dan niet capturen want die optie staat niet geinstalleerd. Ook andere Asus software werkt niet omdat er geen Asus kaart geregistreerd staat, maar een Nvidia kaart. Asus heeft volgens geen echte drivers voor XP voor deze kaart, ik weet het nu echt niet meer. Na talloze foutmeldingen en BSOD met allerlei Asus-drivers heb ik maar weer even mijn oude TNT2 erin gedaan :(

• The Cat
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-07 10:32
Ik draai wel gewoon de V7700 deluxe onder winxp met de V2980 drivers van Asus. Probeer eerst eens Detonator destroyer om de oude drivers echt te verwijderen en daarna opnieuw de Asus drivers te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
The Cat, heb jij de V7700 Ti versie, of de Geforce2 GTS versie? Ik ga ff proberen wat je zegt. Werkt jouw capture poort wel?

Verwijderd

Ik heb zelf ook de v7700 delux maar volgens mij zijn er geen orginele drivers voor beschikbaar
kunt beter andere versie van windows proberen bijv. W2k

• Razer
  • Laatst online: 07:01
Installeer gewoon de laatste beta drivers van NVidia eens, ik gebruik ze ook met me V7700 TI Deluxe en ze werken perfect (30.30 draai ik)

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
Bij mij werken de drivers van NVidia ook gewoon met mijn V7700 GTS. Ik heb de 27.52 geinstalleerd en het loopt als een trein.

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 16:29
Ik gebruik altijd de nieuwste detonators en nog nooit geen problemen gehad?

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 16:29
per ongeluk al op verstuur bericht gedrukt, sorry. Wat ik dus wou zeggen is dat ik juist met de detonators van nvidia werk omdat de asus-detonator series mijn computer juist BSOD's geven? beetje weird omdat asus natuurlijk de producent van die vidkaart is.

Lijkt mij handig om idd dat destroy detonator programma te doen en daarna de nvidia drivers opnieuw te installeren?

• Razer
  • Laatst online: 07:01
ASUS drivers werken nooit fatsoendelijk

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bij de meeste kijk, hebben jullie een Geforce 2 Ti versie. Ik heb een Geforce 2 GTS pro. Hij werkt alleen met nvidia drivers maar dan werkt mn capture poort gewoon niet. Dan geeft ie een foutmelding in de drivers. Die Asus drivers heb ik allemaal geprobeer, en ze doen het allemaal niet.

Verwijderd

IK heb nu ook probleem... sinds 2.9.4.2 detonators werken me capture drives niet meer.... ik heb net nog 3.0.8.2 geinstalleerd en het werkt nog steeds niet... WTF!

Ik denk dat ik maar weer oude drivers ga nemen, maar die zijn minder stabiel :(

Verwijderd

Welke oude driver is het beste?? Of ken iemand mij helpen? Want op nVidia staat dat het gewoon hoort te werken

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 13:37

Knal127

Een raar geval...

Nou, als ik jou was zou ik maar een andere videokaart kopen; k had laatst ook via via een asus V7700 ultra (64 mb) gekocht, deed het perfect in mn oude mobo (k7vza). sinds kort heb ik een ander moederbord (chaintech 7vjl) en mooi dat toen ik dat systeem met die videokaart wilde starten dat mn systeem niet verder ging dan 10 seconden aan blijven staan. draai nu tijdelijk met mn oude videokaart (GF2 100 mx) en dat werkt wel.
M.A.W; voor mij geen asus meer...

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 18:58

Rhino

Dat ben ik

Even wat tegenwind: bij mij (V7700 Ti200 Deluxe 32MB) werkt het allemaal prima onder WinXP op een A7V (oudje) met de voorlaatste detonatoren.
Er bestaat ook zoiets als pech.

BTW Knal: als je videokaart het wel op het ene bord doet, maar niet op het andere... ligt dat dan aan je videokaart of aan het mobo :? (Ookal doet je MX-je het wel)

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 13:37

Knal127

Een raar geval...

Rhino schreef op 30 augustus 2002 @ 12:22:
Even wat tegenwind: bij mij (V7700 Ti200 Deluxe 32MB) werkt het allemaal prima onder WinXP op een A7V (oudje) met de voorlaatste detonatoren.
Er bestaat ook zoiets als pech.

BTW Knal: als je videokaart het wel op het ene bord doet, maar niet op het andere... ligt dat dan aan je videokaart of aan het mobo :? (Ookal doet je MX-je het wel)
dat ga ik vanzelluf wel merken zodra ik een nieuwe videokaart aangeschaft heb.. :)

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Verwijderd

Erh... vroeger deed het wel, zelfs heel goed... maar nu doet het niet meer... ik heb net alle videodrivers weggehaald en detonator 30.82 opgegooid en nu heeft het geen capture drive meer... ik moet weer een asus capture drive installenm ... wtf gebeurt hier? Vroeger deed het prima!!

Verwijderd

Ik heb nu de Nvidia Detonator 2.9.4.2 en WDM drivers en capture kwaliteit is extreem laag... ik heb 40% framedrops!! WTF!!! HELP!!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 16:37:
Ik heb nu de Nvidia Detonator 2.9.4.2 en WDM drivers en capture kwaliteit is extreem laag... ik heb 40% framedrops!! WTF!!! HELP!!
Goed pak de 29.80 van Asus :), pak de WDM v1.05 :). DIe draait echt goed *D. Heb zelf de geforce 2 GTS Deluxe :P oftewel de Asus v7700 :P. De WDM drivers is altijd gekloot, of ik kreeg een paarse balk in me beeld of niks zag ie :'(. Maar met 1.05 versie, werktie perfect.

Kijk is naar je IRQ's hoe staat het daar mee :?

• The Cat
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-07 10:32
Ik heb de geforce 2 gts versie. Maar capturen leverde geen problemen op. Maar klopt dat je vooral moet opletten op welke wdm drivers je installeert. Maar inderdaad de 1.05 versie draait ook bij mij.
Pagina: 1