welke koeler is geschikt voor athlon mp2000+ in een 4u rack?

Pagina: 1
Acties:

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 10:18
Hallo,

ik ben op het moment een beetje bezig met het bijelkaar zoeken van componenten voor een game/ftp/web server
op het moment wil ik een 4 units hoge kast van procase gebruiken met 3 120mm ventilators er in
in deze kast komt
- een asus a7m266-d
- 3-4 schijven (2 of 3 ultra scsi schijven @ 15krpm) en 1 7200rpm ide harde schijf
- 2 athlon mp 2000+ cpu's
- een scsi raid controler

ik neem aan dat die 3 120mm ventilators wel voor genoeg koeling zouden moeten zorgen maar wat voor koeling voor de processors raden jullie me aan?

de ruimte zou wel is een beetje beperkt kunnen zijn maar lawaai maakt geen fluit uit gezien het feit dat de server in een hosting centrum gaat worden geplaatst

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
In een 4U hoge kast kan je toch wel gewoon standaardkoelers rammen? Dat is toch behoorlijk hoog?

• stunn0r
4u is praktisch even hoog als een desktop kast als ik het zo bekijk

maar gezien het een smp moederbord is zouden er wel wat componenten in de weg kunnen zitten voor de koelers.. vandaar de beperkte ruimte

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Maar die dual bordjes (ATX dan) kunnen ook in een gewone desktop kast. Ik denk dus dat dat ook gewoon moet passen in zo'n 19" rack, omdat daar meestal ook gewone ATX plankjes in kunnen :?

[edit]
Kijk eens naar deze plaatjes: plan: Foto's server upgrades vrijdag 14 december
Moet je eens vragen wat ze daar voor koelers in hebben/hadden zitten. Ze lijken me redelijk standaard dingen.

• stunn0r
ja maar zoals je ziet zit er een dikke rits condensators tussen de 2 sockets in waardoor de koelers niet te ver kunnen uitsteken

Verwijderd

Ik heb 2x Thermaltake Volcano 7+ op mijn plank hangen, zie ook mijn specs 8), en dat past mooi. Qua hoogte zou dat ook wel moeten lukken in 4u. Ik weet niet hoe het precies met jou plankje zit, maar ik ga er vanuit dat deze daar ook wel op te fitten zijn.
Pagina: 1