PC boot niet met Audigy

Pagina: 1
Acties:

• UTerror
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 15:50
Iedere keer ik opstart met de Audigy in het PCI-slot krijg ik een foutmelding van Windows :( De foutmelding gebeurt wanneer hij Windows 2000 aan het inladen is. Het is een blauw sherm met een rare error code en een hoop gerammel over hoe ik dat zou kunnen oplossen (en nee, dat gerammel helpt me geen stap vooruit |:( ). Hier zijn mijn specs:

Athon XP 1800+
Abit KX7-333
512 MB DDR 333
MSI Gerforce4 Ti4200
2 3Com netwerkkaarten
WD 80 GB HDD
Liteon 40/12/48

Please help me :'(

Verwijderd

toevallig Audigy kaartje meteen onder je AGP slot hangen??? probeer eens in een ander slot

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2002 21:19 . Reden: typo ]

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
zoals blaat_aap min of meer al aan geeft. probeer eens een ander ander pci slot en zoek met google ff met die foutcode..

[ Voor 0% gewijzigd door InterCC op 01-08-2002 21:22 . Reden: typo ]

• UTerror
Gelukt!! Heb mijn netwerkkaart en Audigy eens van plaats verwisseld en hij start nu weer op! (maar voor hoelang? ;) ) Anyway, bedankt voor de hulp!

BTW, sorry voor deze n00b-vraag hoor, maar het is de eerste keer dat ik zelf een PC in elkaar gestoken heb en heb nog niet zoveel ervaring :) Maar hoe komt het eigenlijk dat zoiets kan opgelost worden door ff de kaart te versteken? Ik dacht toch dat alle PCI-sloten dezelfde zijn?

Verwijderd

Alle pci sloten zijn in theorie hetzelfde (ik heb kans dat ik in dit geval verbeterd ga worden door een electrotechneut), maar de adressering niet. Ik heb ook win2k en die probeert alle extra kaarten het liefst onder IRQ (soort adreslijn) nr 11 te stoppen. Wil hem dat lukken dan moeten je kaarten ook op een goeie plek zitten. Eigenlijk is het een fijne eigenschap van win2k, want bv win98 kijkt er niet naar en gebruikt dan maar de helft van je hardware (daarom o.a. ik ook hekel hebben aan 98/XP).

Verwijderd

het pci slot onder je AGP kaart heeft dezelfde IRQ (als ik het goed zeg) als je VGA kaart, aangezien het beide output devices zijn kan dat problemen geven..... kan dus ook gebeuren met je netwerk.... heb je neit ergens anders nog een pci slot vrij??

ik laat namelijk altijd pci-slot onder de vga zo lang mogelijk vrij

• UTerror
Nou, die KX7-333 heeft 6 PCI-sloten, dus ik heb dat wel kunnen regelen :P Zit wel al redelijk vol, een Audigy en 2 netwerkkaarten. Dan nog een USB-bracket en een Gameport; die twee zijn geen PCI-kaarten, maar ze nemen wel de plaats ervan in :(

Verwijderd

gooi je usb bracket onder je vga kaart (kan je ook Gameport voor pakken) geen ruimte verlies en je hebt geen last van IRQ interrupts :D

doe ik namelijk ook altijd als ik systeem aflever... bewerk

• UTerror
Verdorie... Toen ik mijn Audigy van slot verstoken had, werkte hij maar het was niet van lange duur :( Heb alles nu wel al 5x ergens anders gestoken en nog steeds boot hij niet :'( Kan het zijn dat er ergens iets in het BIOS moet veranderd worden?

• UTerror
Hmmm... nog een beetje de kaartjes in het rond gesmeten, en nu lijkt ie te werken :P

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 09:12
MMm wat hoor ik hier de Audigy? Goh waren daar niet wat bugz mee :)

Audiogy werkt LANG NIET perfect op alle systemen (helaas).

Anders toch maar een terratec of hercules ;)

Suc6 met de probs

Verwijderd

DinoRacer schreef op 02 augustus 2002 @ 23:41:
MMm wat hoor ik hier de Audigy? Goh waren daar niet wat bugz mee :)

Audiogy werkt LANG NIET perfect op alle systemen (helaas).

Anders toch maar een terratec of hercules ;)

Suc6 met de probs
de KT333 geeft inderdaad problemen met de Audigy
en dit ligt aan Via zelf, kijk hier maar eens
dus niet opnieuw Creative de schuld geven :)
Pagina: 1