Toon posts:

2 netwerken aan elkaar met wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier is mijn vraag/probleem:

Ik heb 2 netwerken in 2 gebouwen, beide netwerken gebruiken de 192.160.0.xxx range. Beide netwerken hebben een eigen internet verbinding via kabel en ik wil dit ook zo houden.

Nu heb ik een Wireless access point aan netwerk 1 hangen en geconfigureerd met een vast IP adres. (192.168.0.150)

Ik wil nu netwerk 2 en netwerk 1 aan elkaar knopen door een wireless USB NIC aan de 'server' (in dit geval gewoon comp die 24/7 aanstaat) hangen. Deze wordt dan gezien als een NIC en zal ik een IP mee moeten geven in de goede range (192.168.0.160 bijv). Dit gedeelte heb ik nog bedacht dus als ik iets fout doe, please tell me ;)

Ok nu het volgende: aangezien de USB NIC in netwerk 2 geen Accespoint is en deze dus als NIC gezien gaat worden door de 'server' zal ik moeten gaan routen gok ik?

Netwerk 2 zal ook in dezelfde range als netwerk 1 moeten zitten, zodat het wel 1 netwerk wordt?

Hoe kan ik het best zorgen dat al het internet verkeer op netwerk 1 via de router van netwerk 1 naar buiten gaat en al het internet verkeer van netwerk 2 via de router van netwerk 2?

Dit zijn mijn vragen en de grote vraag is dus eigenlijk: kan wat ik wil nou eigenlijk wel?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs