[chello] andere netwerkkaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15
ik heb chello internet en een isa netwerkkaartje. aangezien er geen mobo's met isa sloten meer zijn moet ik dus een pci kaartje gaan gebruik voor mn chello modem. kan je daar gewoon een willekeurige kaart voor gebruiken of moet je daar een specifieke kaart voor hebben? of kan het helemaal niet en zit ik vast aan die isa kaart?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

geen probleem , maar je moet even aan sjello doorgeven dat je een andere netwerkkaart hebt zover ik begreep ivm mac address.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Breepee schreef op 01 augustus 2002 @ 20:38:
ik heb chello internet en een isa netwerkkaartje. aangezien er geen mobo's met isa sloten meer zijn moet ik dus een pci kaartje gaan gebruik voor mn chello modem. kan je daar gewoon een willekeurige kaart voor gebruiken of moet je daar een specifieke kaart voor hebben? of kan het helemaal niet en zit ik vast aan die isa kaart?
Ik weet niet of Chello MAC-adress gekoppeld is, anders ben je dus verplicht het MAC-adres van dat kaartje te houden (of MAC-adress van je nieuwe kaartje doorgeven aan Chello) (of MAC-Spoofen)

Maar er is hier vast wel een Chello-deskundige die weet of Chello op MAC-adress veriefiërd

20*350ZO45°

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Richard schreef op 01 augustus 2002 @ 20:43:
[...]

Ik weet niet of Chello MAC-adress gekoppeld is, anders ben je dus verplicht het MAC-adres van dat kaartje te houden (of MAC-adress van je nieuwe kaartje doorgeven aan Chello) (of MAC-Spoofen)

Maar er is hier vast wel een Chello-deskundige die weet of Chello op MAC-adress veriefiërd
Ja dus, zie ook hierboven.

Verwijderd

gewoon ff chello bellen (eerst 5 minuten in de wacht). dan zeg je dat je een nieuwe netwerkkaart hebt. Chello zal dan de oude netwerkkaart vrijgeven. na een paar minuten moet je de nieuwe kaart aanmelden d.m.v. gebruikersnaam, wachtwoord en eventueel het serienummer van je modem in te geven. kan iedereen.

• Vorkie
  • Niet online
nog simpeler

Release eerst je oude netwerkkaart...

in Windows 98 is dat

Winipcfg, en dan ergens vrijgeven of release

in winxp

start>uitvoeren>Cmd ¶enter¶.
dan voer je uit, ipconfig /release

daarna zet je pc uit...
doe nieuwe kaart in.. en haal oude eruit, sluit modem aan @ netwerkkaart.
Ga naar windows, instaleer driverstjes enzow
dan krijg je van chellow een heel raar ip nummer, maar het mag niet iets te maken hebben met 169.x.x.x.x

als je dus een andere ip heb gekregen dan ga je naar de site

APS, zonder HTTP oid ervoor, gewoon intikken @ je Browser... vanaf daar staat alles duidelijk aangegeven en is het een kwestie van je gegevens erbij pakken, en wachtwoord

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Volgens mij controleert Chello niet op het MAC-adres van je NIC (tenminste niet in Rotterdam). Wij hadden het hier aangevraagd voor een Apple computer (een PowerBook). De installateur heeft de computer niet eens aangezet. Dus hoe kan 'ie dan het MAC-adres weten van de computer?
Het modem in Rotterdam heeft een MAC-adres en dat MAC-adres is dus wel doorgebeld.

• Vorkie
  • Niet online
-TheGrimReaper- schreef op 01 augustus 2002 @ 21:00:
Volgens mij controleert Chello niet op het MAC-adres van je NIC (tenminste niet in Rotterdam). Wij hadden het hier aangevraagd voor een Apple computer (een PowerBook). De installateur heeft de computer niet eens aangezet. Dus hoe kan 'ie dan het MAC-adres weten van de computer?
Het modem in Rotterdam heeft een MAC-adres en dat MAC-adres is dus wel doorgebeld.
en ja je modem heeft een macadress, maar je netwerkkaart heeft er ook een, als in jouw modem het mac adress niet in de white list staat, krijg je geen ip

omdat op de chello geleverde mac adressen het er al op stond... altans op mijn 3com wel

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Vorkie schreef op 01 augustus 2002 @ 21:01:
[...]
en ja je modem heeft een macadress, maar je netwerkkaart heeft er ook een, als in jouw modem het mac adress niet in de white list staat, krijg je geen ip

omdat op de chello geleverde mac adressen het er al op stond... altans op mijn 3com wel
ik begrijp je niet helemaal. de geleverde netwerkkaart van chello heeft er bij mij geen ruk mee te maken. Ik gebruik hem nu ook niet en alles doet het. Hoe kunnen ze dan aan klanten met een Apple PowerBook leveren als alles afhangt van het gebruik van de geleverde netwerkkaart? Die gebruik je niet bij een PowerBook.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

mja ik weet ut nog simpeler..... punt 1 je doet helemaal niks.
punt 2 je stopt nieuwe nic der in
punt 3 je start je pc op en opent i net en zie daar je komt auto op apps terecht je vult wat gegevens in en inet doet het weer :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit is al heeel vaak voorbij gekomen (en hoort in IT) maar omdat de search het niet doet, ff nog herhalen.

Afhenkelijk van de regio zijn er 3 optie's met chello

- Vast MAC adres
- Vast MAC adres,welke je zelf webbassed kunt aanmelden
- Geen vast MAC adres

Heb je een vast MAC Adres; kwestie van de helpdesk bellen en je nieuwe MAC adres doorgeven. Eventueel kun je voor de time being je nieuwe NIC het MAC adres van de oude chello NIC geven

Heb je een vast MAC adres , welke je zelf kunt wijzigen; NIC erinvrutten en je krijg een 10.xx.xx.xx adres, surf naar een bepaalde pagina (de helpdesk kan je hier meer over vertellen) en wijzig het MAC adres

Heb je geen vast MAC addres; vrut de nieuwe NIC erin en happy downloading ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.