Toon posts:

Gnome 2 standaart welke distro?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ey Mensen,

Ik ga het toch maar is proberen naar verwoede pogningen met Red Hat en Mandrake zou ik nu graag een distro willen hebben die standaart GNome 2 heeft ingebakken zitten. Ik hoorde iets over een red hat beta veder weet ik er niks van. Zijn er al distro's die standaart GNome 2 hebben?

Gentoo vind ik nog te moeilijk maar daar ga ik denk ik tijdens mijn schoolperiode aan beginnen weet iemand een distro met Gnome 2 standaart ingebakken? Liefst links naar FTP servers en de distro erbij vermeld.

BVB

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:33:
Ey Mensen,

Ik ga het toch maar is proberen naar verwoede pogningen met Red Hat en Mandrake zou ik nu graag een distro willen hebben die standaart GNome 2 heeft ingebakken zitten. Ik hoorde iets over een red hat beta veder weet ik er niks van. Zijn er al distro's die standaart GNome 2 hebben?

Gentoo vind ik nog te moeilijk maar daar ga ik denk ik tijdens mijn schoolperiode aan beginnen weet iemand een distro met Gnome 2 standaart ingebakken? Liefst links naar FTP servers en de distro erbij vermeld.

BVB
www.distrowatch.com is your friend :) maar er is er nog geen. Gentoo is niet moeilijk hoor, gewoon de handleiding volgen op http://www.gentoo.org/doc/build.html samen met de iso op cd gefikt en stage3 uitpakken...easy as that.

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
nou gentoo dus.. en misschien debian ?

Verwijderd

Topicstarter
Gentoo is toch die Linux distro die alles apart complimeerd ik heb namelijk niet echt uren de tijd ivm dat de pc niet snachts aan mag blijven .... Stupic mother..... Maar goed of is dat redelijk snel???

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:48:
Gentoo is toch die Linux distro die alles apart complimeerd ik heb namelijk niet echt uren de tijd ivm dat de pc niet snachts aan mag blijven .... Stupic mother..... Maar goed of is dat redelijk snel???
Gentoo is idd zelf compileren, en daardoor snel.

Mandrake 9.0 beta 1 (let wel: BETA) heeft ook GNOME 2 al opgenomen. Die kun je misschien beter proberen, en later naar de echte versie upgraden. Maar misschien kun je daar beter nog even op wachten.

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer komen Red Hat en Mandrake dan met hun officieele versies ik hoorde dat Red Hat waarschijnlijk eind augustus met de 8.* series uitkwam had ik van die forum vernomen... En Mandrake? DUs jullie raden me aan nog even te wachten..

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Debian is ook niet zo moeilijk en heeft niet uren nodig om alles te installeren :P

Je kan woody nemen, en dan updaten naar Testing (Sarge) of meteen een testing cd nemen.

Zie ook DebianPlanet.org for meer info..

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

theJKid schreef op 01 augustus 2002 @ 21:23:
Debian is ook niet zo moeilijk en heeft niet uren nodig om alles te installeren :P

Je kan woody nemen, en dan updaten naar Testing (Sarge) of meteen een testing cd nemen.

Zie ook DebianPlanet.org for meer info..
Ja, maar Debian testing heeft GEEN Gnome2 :) Met reden ook, de Debian community, oftewel de developers willen Gnome2 nog niet in testing hebben, aangezien de desktopjes dan wel es heel erg kapot kunnen gaan, de settings worden namelijk niet overgenomen van Gnome1.4..

Binnenkort komt Gnome2 wel in Unstable, zodra de CTTE daarover uitspraak heeft gedaan. Dit aangezien de developers het onderling een beetje oneens zijn over de transitie binnen unstable. Moet Gnome1.4 vervangen worden in unstable, of moeten Gnome1.4 en Gnome2 tijdelijk naast elkaar blijven bestaan. Daar komt hopelijk snel een uitspraak over, zodat Gnome2 in unstable wordt opgenomen, zodat het echt getest kan gaan worden.

Ik draai hier Debian Unstable/Experimental, met dus Gnome2 packages. En heb vooralsnog niet te klagen.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hiervoor moet je het grote 'welke distro moet ik nemen' topic hebben, die je had gevonden als je de FAQ had gelezen ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.