Hoe ver + Hoe te bereiken

Pagina: 1
Acties:

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 11:12
Hoi
ik heb een Athlon 800Mhz (zie onder)
Ik wil graag weten tot HOEVER ik die kan overclocken, tot hoever het nog veilig is, en hoe ik dat kan bereiken.

Ook wil ik weten tot hoever ik mijn Geforce 2 ken overclocken, en hoe etc.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Is het een Athlon Classic ( 512kb ) of een T-Bird?

Die GeForce kun je mooi overklokken met Powerstrip www.tweakfiles.com geeft je tevens de optie om side band adressing en fast writes in te schakelen.
Verhoog eerst je geheugenin kleine stapjes van 5 MHz elke keer en kijk wanneer je witte dotjes begint te zien in games zoals Q3 Arena. Als je met je geheugen op het eind zit ga dan pas je core snelheid verhogen en kijk hoever je daarmee komt. Een sterkere fan op de core en headsinks op je Ram kan helpen om hoger te komen en houd tevens het zaakje koel.

Die-hard Brexiteer

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Het is veilig zolang de temp onder de 90 graden blijft :)
Is het een Tbird, dan haal je waarschijnlijk 1GHz wel. Is het een Classic, dan zal je flink met de cache divider moeten klooien en een GFD is dan ook welkom :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• RelaXXinG
Ik weet niet, het is igg het een
AMD Athlon processor, zegt dat iets?

Authentic AMD staat er bij system properties..

en WTF is GFD en cache driver..

• KingNothing
Als je je computer opstart dan zie je als het goed is ergens processorsnelheid maar ook het cachegeheugen. Kijk maar eens wat er staat. Er staat 512kb ( Athlon Classic ) of er staat 256kb ( Thunderbird )

Die-hard Brexiteer

• RelaXXinG
512Kb cache is het

• KingNothing
Ik heb geen verstand van AMD systemen overklokken maar ik weet wel dat je een Gold Finger Device nodig hebt. Dan moet je een stuk uit je casing zagen van je cpu dacht ik om de GFD erop te zetten en dan kun je de multiplier hoger zetten, maar er komt nog meer bij kijken ivm die cache divider enzo. Meer weet ik er ook niet van. Intel hiero.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Oeps verkeerd gelezen :)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:21
Volgens mij heeft RelaXXinG een Classic Athlon, hij heeft toch 512 kb cache? Dan heeft hij toch een GFD nodig. Hij kan ook de FSB proberen op te voeren, maar daar kom je doorgaans niet zo ver mee.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

>>BeyondHorizon
Het openzagen van je athlon is geen goed idee. Je moet gewoon de casing er af halen, volgens mij is dit (als je het goed doet) een veiliger methode dan zagen in je casing.

>>budi
Van de fsb kun je zowiezo beter afblijven, de athlons kunnen dat niet zo goed aan als de intels. Een gfd is echt de beste oplossing voor het overklokken van je athlon classic (512Kb cache).

• RelaXXinG
en weet iemand tot HOEVER je een AMD Athlon 800Mhz [Classic?] kan overclocken?????

Hoeveel Mhz moet je er toch mee kunnen halen?

• lievn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De klassieke Athlon (die jij dus waarschijnlijk hebt) is niet zo ver te tweaken. Probeer eens de bussnelheid te verhogen naar 105Mhz of zo.

Met de Gold Finger kan je inderdaad wel meer er uit halen, maar of die moeite de geringe prestatiewinst waard is???? :/

Als je echt behoefte hebt aan een zwaardere CPU (hoewel ik me niet kan voorstellen dat een 800 traag zou zijn) dan kan je er eventueel nog een 1Ghz cpu in steken maar da's eigenlijk ook zijn geld niet waard.

Dus een beetje aan de bussnelheid prutsen (waarschijnlijk maximum 109Mhz of zo) en met heel wat geluk kom aan een 872@109.

Succes!!

• RelaXXinG
Zo'n ding kan toch veel meer overgeclockt worden. AMD was toch altijd zo populair?

goedkoop en goed over te clocken.

• DeadKennedy
  • Laatst online: 03-09 23:06
ja een duron ja :)

WEBN & chill (@IBKR)

• lievn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De nieuwe Socket A Athlons en Durons wel omdat er aan de fixed multiplier kan geprutst worden maar zoals ik al reeds heb gezegd gaat dat met Athlon "Classic" niet zo goed :(

Je moet maar is op deze pagina kijken:
http://www.tweakers.net/search.dsp?Query=Gold+Finger&DB=news

BTW je systeem lijkt me nog redelijk nieuw heb je dan echt nood aan dat ietsje meer, of is het gewoon om het gevoel te doen?? ):o

• fv
  • Laatst online: 13:48

fv

-------------------> hiero

De classic Athlons zijn prima te oc'en, die van mij draait nu al een tijd prima op 1008 en was een 700'tje.

Elektronica/videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Kijk eens bij http://www.overclockers.com in de CPU database.

• RelaXXinG
kewl 700Mhz naar 1000.
hmmm..
ja de mijne is bet nieuw, maar jah, het klinkt leuker om een 1Gig processor te hebben :p

Maar ik doe dat allemaal later wel.
bedankt voro de sites :)

ik ga er ff kijken.
Pagina: 1