Canon Powershot a40 VS Kodak DX3900

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:42
Omdat de canon powershot a40 al een hele poos niet meer leverbaar is denk ik eraan om een andere te gaan kopen. Nu zag ik in het foldertje van Ah de Kodak DX3900 staan voor 399 en met 5000 airmiles voor 349 (ik heb een aardige moeder waar ik 5000 miles van kan krijgen :)). Is het nu toch de moeite om te wachten tot de Canon Powershot weer leverbaar is of zijn er twaekers die ook voor deze cam gekozen hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:28

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Sorry hoor... maar wat is er toch met die A40? Ik snap echt niet waarom iedereen die camera wil hebben. Alleen omdat ie cheap is zeker. ;)

Maar uhh..... ik vind beide camera's veel te groot en de ergonomie lijkt nergens op. :P

my 2 cents. :Y)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 13:21

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

De A40 heeft een van de beste prijs/prestatie verhoudingen van alle camera's die je momenteel kunt krijgen. Welke andere 2Mpix camera heeft 3x zoom, gebruikt goedkope penlites, CompactFlash, heeft een A/V out, kan manueel ingesteld worden en komt bij alle reviews goed uit de bus, goede kleuren, goede lens, bijna geen chromatische afwijkingen, weinig ruis en ga zo maar door. Tel hierbij op dat je er een lensadapter op kunt zetten zodat je 52mm filters of tele/wide/macro lensen kunt aansluiten en het wordt duidelijk dat deze camera bijna uniek is in z'n klase. Z'n enigste nadeel is dat hij ietwat groter is dan veel andere 2Mpix camera's.

Over de ergonomie trouwens, ik schrijf twee 128MB CompactFlash kaartjes vol met een setje batterijen (4x 1800mAh NiMH). Waarbij het LCD de helft van de tijd aan staat. Welke tweaker heeft twee 128MB kaartjes? En een extra setje batterijen kost ook bijna niks. En op vakantie kun je bij nood altijd een setje alkaline penlites kopen.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ralph Smeets schreef op 01 augustus 2002 @ 21:56:
Over de ergonomie trouwens, ik schrijf twee 128MB CompactFlash kaartjes vol met een setje batterijen (4x 1800mAh NiMH). Waarbij het LCD de helft van de tijd aan staat. Welke tweaker heeft twee 128MB kaartjes? En een extra setje batterijen kost ook bijna niks. En op vakantie kun je bij nood altijd een setje alkaline penlites kopen.
lesje nederlands voor de modjes :)

er·go·no·´mie (de ~ (v.))
1 wetenschap die de aanpassing van de werkomstandigheden aan de mens bestudeert => arbeidsleer

heeft dus niks met stroomverbruik te maken :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 13:21

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

heuveltje schreef op 02 augustus 2002 @ 01:18:
[...]

lesje nederlands voor de modjes :)

er·go·no·´mie (de ~ (v.))
1 wetenschap die de aanpassing van de werkomstandigheden aan de mens bestudeert => arbeidsleer

heeft dus niks met stroomverbruik te maken :)
Oeps.....

Maar de ergonomie is net goed doordat de camera groter is dan die kleintjes, hierdoor is hij heel goed vast te houden zonder dat je je handen in allerlei vreemde bochten moeten gooien. Okay, de ergonomie van de meeste SLR's is beter en er zijn andere camera's die beter in de hand liggen. Maar spreekt men dan nog wel over dezelfde prijsklasse :?

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralph Smeets schreef op 01 augustus 2002 @ 21:56:
De A40 heeft een van de beste prijs/prestatie verhoudingen...........

......En op vakantie kun je bij nood altijd een setje alkaline penlites kopen.
Dit vind ik nou een goeie reeks argumenten :)
En dat vind ik niet omdat ik zelf ook een A40 heb >:)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.