AMD Athlon 1800+ met Coolermaster 77 Graden

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:28

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb eerst AMD systeem ( hoera ) net in elkaar gestampt met een AMD Athlon 1800+ Het vreemde is dat het systeem bij full load 77 graden wordt ! Er zit een coolermaster cooler op en ik gebruik artic silver II als coolpasta. Ik heb de cooler er al afgehaald en het setje opnieuw bevestigd om te kijken of er wat mis mee was. Maar nog steeds rond de 77 grd bij full load. Ik gebruik MBM en de Asus tools van mijn a7v333 om te temp te meten. Ook de bios geeft 77 weer. Iemand een idee ? Want 77 graden lijkt me toch niet echt gezond !?

http://www.xbmcfreak.nl/

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 16:51
misschien zit de koeler er verkeerd om op :?
of is er te veel AS II aangebracht.

controleer dat eens en zorg als je de koeler erop zet dat iet goed vlak contact maakt met de core van de cpu

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik weet niet of het sensor probleem ook bij dit board is maar ik heb ook een asus board die geeft ook extreem hoge waardes aan.. klopt echt nooit... bij mij dan want het is 90 graden.... 77 kan wel bij jouw... bios update ?

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:12
waarom zoekt hier nooit iemand ??

er zijn al zo veel topics over de temp en dit moederbord !

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:28

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Artje schreef op 01 augustus 2002 @ 20:13:
waarom zoekt hier nooit iemand ??

er zijn al zo veel topics over de temp en dit moederbord !
Sorry ik zal inderdaad even zoeken * zoeken werkt niet nog helemaal... 'no match on a7v333 krijg ik de hele tijd :? *.. Misschien heb je gelijk en is het een combi met het mobo.. Maar ik maakte ernstige zorgen... Ik wil niet de cpu onnodig beschadigen

Net bios 1008 er op gezet. ( laatste versie ) stond 1006 op.. nog steeds zelfde prob.

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

euhm ik heb de a7v266 (oudere broertje van jou mobo) en daarvan is bekend dat de temp sensor niet lekker werkt. is nu 73 C hier :S en die heatsink is dus wel lekker warm. dus daarligt het niet aan.

Verwijderd

Zelfde probleem hier (incl. de niet werkende zoekfunctie)
A7v333 + AMD2000+ = 70C

Verwijderd

De a7v333 geeft inderdaad een graadje of tien te veel weer, maar met een bios update geeft die ongeveer een graadje of 9 lager weer.

Deze bios moet je hebben (werkt trouwens perfect met raid) bij mij altans.

ftp://ftp.asus.com.tw/pub.../kt333/a7v333/av33311.zip

Succes

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Een koelermaster heeft standaard al koelpasta erop zitten, dat moet je er wel eerst afhalen als je AS gaat gebruiken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

bobo1on1 schreef op 02 augustus 2002 @ 00:53:
Een koelermaster heeft standaard al koelpasta erop zitten, dat moet je er wel eerst afhalen als je AS gaat gebruiken.
Niet bij alle coolermasters

iStockphoto

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Neuh maar degenen die je standaard bij je proc krijgt hebben dat wel hoor.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1