Asus P4B533-E en AGP slot

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Ok, ik post dit bericht hier ook omdat het eigenlijk een vraagje is dat te maken heeft met het mobo en met de grafische kaart.
Het is namelijk zo dat op mijn P4b533-E mobo enkel 1.5v kan gebruikt worden op het agp slot. :?
Nu is mijn vraag, welke kaarten kan ik er dan wel of niet op aansluiten?
Is het bijvoorbeeld mogelijk om een Geforce 4 te installeren? :z

Raar dat een AGP slot slechts bepaalde voltages aanvaard...

One Man Can Make A Difference.

Verwijderd

Volgens mij kan je elke "moderne" AGP kaart erin steken. Wil je het zeker weten dan zoek je even de specs op de site van de fabrikant...

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Heeeeeeeel vroeger, in de tijd van de pentium 2 en agp 1.0 waren er videokaarten die 3.3 volt nodig hadden. Tegenwoordig is dat niet meer zo; en kan je in jouw mobo elke enigzins moderne kaart steken :)
Zie ook: http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=82

• Beaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 16:41
Wees gerust. Ik heb zelf een P4b533-E en een GeForce4 en er vonkt of rookt helemaal niets :)

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05-2025

X-Terminator187

"Astalavista"

Is er iemand die zeker weet of de Asus V7700 Deluxe (GeForce 2 GTS) op een P4B533-E goed functioneerd? Ik ben namenlijk ook van plan om de Asus P4B533-E aan te schaffen, maar ik heb geen zin of mijn moederbord en/of videokaart op te blazen.

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ik heb de Asus P4s533 en de Asus V1870 en het functioneert allemaal goed, nog geen brandlucht geroken (afkloppen)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05-2025

X-Terminator187

"Astalavista"

GGS_VR6 schreef op 26 augustus 2002 @ 00:15:
Ik heb de Asus P4s533 en de Asus V1870 en het functioneert allemaal goed, nog geen brandlucht geroken (afkloppen)
Hmm, ja maar de P4S533 heeft sowieso geen beperkingen wat betreft de AGP slot voltages, de P4B533-E kan alleen overweg met 1.5 Volt videokaarten, en ik weet niet zeker of de V7700 Deluxe 1.5 Volt is.

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

X-Terminator schreef op 26 augustus 2002 @ 00:19:
[...]
en ik weet niet zeker of de V7700 Deluxe 1.5 Volt is.
Staat dat niet @ de site van Asus :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08
In princiepe kan elke AGP kaart er in die er in past. De AGP specificaties eisen dat van de sloten en kaarten. Er was hier 2 maanden geleden wel een topic waarin iemand zo vriendelijk was om wat plaatjes te posten. Maar volgens kunnen zelfs alle videokaarten van de laatste 1,5 jaar er wel in.

Je zult dus geen vonken zien....

Ik zou er dus geen TNT1 in stoppen (maar misschien kan dat ookwel)

• Maximum_Overkill
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 08:43

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

De asus V7700 moet het gewoon doen op die mobo want ik heb een Asus P4B533 en daar zit een 3D prophet II MX op te draaien en werkt perfect. Trouwens als je wilt zien of je grafische kaart nu wel of geen 3.3 volt is kun je zien aan de kaart. het stuk waarmee je hem in het agpslot wilt steken ziet er zo uit

|__|--|________| <---onderkant van je AGP kaart als het een 3.3 volt kaart is.

|__|--|___|--|___| <---- onderkant van je AGP kaart als het een 1.5 volt kaart is.

hopelijk duidelijk genoeg m`n ascii art is niet wat het geweest was.

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
X-Terminator schreef op 26 augustus 2002 @ 00:12:
Is er iemand die zeker weet of de Asus V7700 Deluxe (GeForce 2 GTS) op een P4B533-E goed functioneerd? Ik ben namenlijk ook van plan om de Asus P4B533-E aan te schaffen, maar ik heb geen zin of mijn moederbord en/of videokaart op te blazen.
er zit een beveiliging op de mobo, als je een 3,3 volt AGP kaart erin steekt, gaat een een rood ledje op het mobo branden als je de stroom erop zet. aanzetten wil zowiezo niet, dus geen kans op schade :)

mijn plankje komt hopelijk morgen binnen, maar ik was toch al ongeduldig genoeg om ff de handleiding te downloaden 8)
ik kan niet wachten :D helaas zal ik het paneeltje met de openingen voor de ps/2, com, lpt enzo moeten aanpassen, dit bord heeft de uitgangen voor het geluid horizontaal te liggen, terwijl ze verticaal in de plaat zijn gestanst :( magoed, het paneeltje kan eruit, dus die gaan we morgen op het werk ff modden >:)

Mn 3D printer blogje..

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 07:15
FXL schreef op 05 september 2002 @ 22:43:
[...]
helaas zal ik het paneeltje met de openingen voor de ps/2, com, lpt enzo moeten aanpassen, dit bord heeft de uitgangen voor het geluid horizontaal te liggen, terwijl ze verticaal in de plaat zijn gestanst :( magoed, het paneeltje kan eruit, dus die gaan we morgen op het werk ff modden >:)
psst, bij mijn asus mobo zat zo'n paneeltje in de doos ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Hiero een overzichtje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/agp_config.gif

Moet wel wat duidelijkheid verschaffen me dunkt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Matsu_matsu schreef op 26 augustus 2002 @ 09:59:
In princiepe kan elke AGP kaart er in die er in past. De AGP specificaties eisen dat van de sloten en kaarten. Er was hier 2 maanden geleden wel een topic waarin iemand zo vriendelijk was om wat plaatjes te posten. Maar volgens kunnen zelfs alle videokaarten van de laatste 1,5 jaar er wel in.

Je zult dus geen vonken zien....

Ik zou er dus geen TNT1 in stoppen (maar misschien kan dat ookwel)
TNT1 is agp2x, TNT2 is agp4x

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
X-Terminator schreef op 26 augustus 2002 @ 00:19:
[...]

Hmm, ja maar de P4S533 heeft sowieso geen beperkingen wat betreft de AGP slot voltages, de P4B533-E kan alleen overweg met 1.5 Volt videokaarten, en ik weet niet zeker of de V7700 Deluxe 1.5 Volt is.
Als van Nvidia van TNT2 en hoger is AGP 4x.

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Carel schreef op 06 september 2002 @ 07:31:
[...]

Als van Nvidia van TNT2 en hoger is AGP 4x.
Is dat wel waar??

Ik had een viper v770 (TNT2) in in de P4B533 gestopt maar dat ging dus mooi niet door, het rode AGP-veiligheidslampje op het moederbord ging branden en de pc wilde niet opstarten.... ;(

specs

Verwijderd

Weet iemand hier misschien op welk voltage de Inno3D Geforce 2 MX400 (AGP4x/2x) draait ????

Verwijderd

topper de tnt 2 is een 3,3volt kaart met 4x agp

sunchaser

geforce2 mx is 1,5volt

Verwijderd

Misschien al wat laat deze reactie,
maar toch klopt er in het bovenstaande verhaaltje iets niet (en dan bedoel ik die mooie duidelijke tekening)...of in mijn hersens is het nog niet allemaal duidelijk :)

Ik heb dus een Asus v7700 Geforce 2 GTS Pure en die heeft beide notches, dus zou in theorie in dat 1.5V moeten passen....maar volgens de handleiding en het programma smartdoctor heeft die dus absoluut 3.3V nodig...

Ik heb dus ook nog een Geforce 4, en ook in deze handleiding/smartdoctor2 prog over de Asus ti 8420 Deluxe....die heeft ook beide notches (weet niet wat dat in het nederlands is), staat dat die dus ook absoluut die 3.3V nodig...

Wil dit zeggen dat beide dus niet in de nieuwe moederboarden kunnen (die bijna allemaal 1.5V only zijn)...of begrijp ik er echt niets meer van (kan ook, kan ook)....

...volgende week komt mijn nieuwe moederboard eraan (1.5V only agp), en ik durf dus niet mijn geforce 2 erin te stoppen....

btw op de site van asus ben ik hier niets wijzer over geworden

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zowel de GF2 als de GF4 kun je met een gerust hart in jouw nieuwe mobo proppen. De info die Asus daar geeft is niet helemaal juist/compleet; beide kaarten zijn AGP 4x en dus 1.5v compatible :) (vage uitzonderingen zijn er wel naar ik meen). En mocht je me niet op m'n woord geloven en je dure bord er zomaar aan wagen, Asus maakt zelf expliciet melding van jouw kaarten hier dat ze prima op een "1.5v only" bord draaien :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Thanks, zoiets zocht ik dus _/-\o_

Kan ik eindelijk weer eens rustig slapen........
Pagina: 1