Linux server achter MS proxy..

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Dit is de situatie:

Een Redhat Linux 7.0 server staat bij ons in het NT netwerk. Intern werk hij prima. Maar nu willen we hem dus van buiten kunnen benaderen.

Het probleem is dat Microsoft Proxy 2.0 er tussen zit. We hebben al verschillende opties besproken. Port-forwarding, of alles op een bepaald sub-domein transparant forwarden.

Het gaat erom dat de connectie volledig transparant wordt.

Hoe kunnen we dit regelen we hebben al gezocht op de MS site en diverse nieuwsgroepen. Daar zijn namelijk verschillende personen die dezelfde situatie hebben.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmm ik denk toch, dat dit een tekortkoming aan MicroSofts Proxy server is. Ik zit zelf met het probleem, dat ik mijn Unreal server remote wil kunnen benaderen. Dit is dus een andere PC dan mijn proxy server.

Waarschijnlijk kun je met WinGate oid wel die poorten forwarden, maar ja, dat is dus geen MS Proxy server...

Eigenlijk wil ik nog wat gaan stoeien met die Socks instellingen, maar ik heb geen zin om de handleiding van MS Proxy Server te lezen... BTW JA ik ben gecertificeerd voor MS Proxy Server 2.0, maar hoe ik dat gedaan heb:? :P

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Gebruik anders de Reverse proxy die ingebouwd zit in Apache. Die gebruik ik zelf ook. Als je meer info wilt kan je me bereiken op ICQ: 43952027 Het werkt trouwens heel goed, ik draai Apache op Windows 2000 Advanced Server en mijn websites draaien lekker

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
De situatie is denk ik bij ons net iets anders. Onze Linux bak Moet door de MS proxy heen komen, dat wil dus zeggen dat het twee verschillende machines zijn.

De linux server moet op de volgende punten in ieder geval te benaderen zijn: HTTP, SMTP, FTP en SSH.

Effe een on-topic maar niet relevante uitleg van mijn beweegredenen:
Het is de bedoeling dat onze webdevelopers vanaf thuis 100% kunnen functioneren. Indien ze hun werk via FTP kunnen uploaden en via SSH de boel kunnen administreren, ondertussen via SMTP hun postvakje in de gaten houden en tegelijkertijd de boel kunnen testen via hun eigen browsers thuis(HTTP), levert dat mij een behoorlijke bonus op en m'n baas een flinke kostenbesparing in verloren werktijd (reistijd). Tevens kunnen de mensen dan flexibeler werken, je hebt er altijd een paar bij die 's nachts schijnen te leven.

Mocht je ideeën hebben over hoe ik bovenstaande (Linux door de Proxy) voor elkaar kan krijgen, graag. Ik zit er zelfs al over te denken om de Linux bak als proxy te gaan gebruiken en MS proxy compleet weg te knikkeren, maar dat durf ik niet echt aan vanwege mijn gebrek aan linux ervaring.

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 00:32 schreef The - DDD het volgende:
Ik zit er zelfs al over te denken om de Linux bak als proxy te gaan gebruiken en MS proxy compleet weg te knikkeren, maar dat durf ik niet echt aan vanwege mijn gebrek aan linux ervaring.[/quote]Is best goed te doen met linux, kijk eens naar een paar howto's
IP-Masquerade
Firewall and Proxy Server
Transparent Proxy with Squid