[NIC] Welke Gigabit NIC?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Zoals de topictitel zegt wil ik een 10/100/1000 NIC aanschaffen. 1 van m'n oude heb ik verkloot tijdens een soldeer actie :(

Normaal zoek ik zo'n vraag op via de search, maar die doet het helaas niet...

Wie heeft er ervaringen met gigabit NIC's en welk merk / type is het beste.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
toevallig laatst 2 aangeschaft

Intel PRO 1000 MT desktop adapter (ik neem aan dat je in je desktop wilt hebben? anders moet je de server variant van deze kaart nemen

snelheid 470Megabit... (1000 is niet realistisch op een desktop pc met een 32bit pci slot)

kaartjes bevallen perfect (zoals alle intel nics) en overigens niet duur heb hem voor €50,-- gekocht (via het werk)

A wise man's life is based around fuck you

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT

Ik heb volgens mij laast een gigabit nic test zien langs komen in de tweakers.net headlines, weet het niet zeker.

Verwijderd

ik wil er ook wel een, maar welke kabel gebruik je ervoor en is er een 8poorts hub/switch voor te krijge?

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Da's precies welke ik in gedachte had. idd voor een 32bits pci slot.

Deze intel NIC's zijn stukken goedkoper als die van 3com. Zit hier nog kwaltiteits verschil in :?

50 euro, da's wel heel goedkoop >:) goedkoopste waar ik ze heb gezien, is bij informatique (67 euro)...

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
LopeZ schreef op 01 augustus 2002 @ 19:48:
Move OH -> NT

Ik heb volgens mij laast een gigabit nic test zien langs komen in de tweakers.net headlines, weet het niet zeker.
heeeey, die heb ik gemist. ff zoeken...

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 19:49:
ik wil er ook wel een, maar welke kabel gebruik je ervoor en is er een 8poorts hub/switch voor te krijge?
Gigabit switches zijn nog niet te betalen, (edimax 8 poorts € 987,-)

via het werk kan ik een 3com 4900 Gigabit switch kopen (€3800 ex btw) maar dat doe ik pas over een maand of 4 in mijn nieuwe huisje :P,

overigens over die 3com gigabit kaartjes ben ik minder te spreken (althans over de drivers), kheb bij een klant een gigabit oplossing geplaatst, en de drivers voor NetWare 5.1 zijn uitermate brak, de server doet regelmatig 'vaag' met een andere nic (intel nicje) werkt ie weer stabiel, (de rest van de aparatuur is overigens ook 3com, ook gigabit switches etc,etc)

middels een 3com engineer waren we er achter gekomen dat het aan de drivers ligt,

intel heeft trouwens hele goede driver support voor die kaartjes, er komen regelmatig driverupdates, en het configuren van die dingen is met ProsetII echt een eitje.

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
zijn die intel NIC's trouwens volledig backwards compatible. Ik wil hem gebruiken voor internet (10), m'n netwerk (100 in de toekomst hopelijk 1000) en cross cable 1000.

wat is trouwens ProsetII :?

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
HS duur op die site... vreemd trouwens dat de edimax'en duurder zijn in vergelijking met intel

• Zwelgje
Beun_de_Haas schreef op 01 augustus 2002 @ 20:05:
zijn die intel NIC's trouwens volledig backwards compatible. Ik wil hem gebruiken voor internet (10), m'n netwerk (100 in de toekomst hopelijk 1000) en cross cable 1000.

wat is trouwens ProsetII :?
Proset II is een toolje welke in je systemtray komt te staan, van hieruit kun je allelei instellen aanpassen van je netwerkaartjes

kheb dus meerdere nics in mijn pcs zitten (ook intel) en de driver (en das het leukste) is volledige backwards compatible met alle andere intel PRO kaartjes, (10/100/1000)..

hij kan overigens zowel 10 als 100 als 1000 aan als je dat bedoelt, hij 'sensed' autmagisch welk medium je gebruikt

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
hmmmm, ik denk dat ik verkocht ben...

alleen wordt m'n pc nu toch - Intel inside - :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

zwelgje schreef op 01 augustus 2002 @ 19:45:
toevallig laatst 2 aangeschaft

Intel PRO 1000 MT desktop adapter (ik neem aan dat je in je desktop wilt hebben? anders moet je de server variant van deze kaart nemen

snelheid 470Megabit... (1000 is niet realistisch op een desktop pc met een 32bit pci slot)

kaartjes bevallen perfect (zoals alle intel nics) en overigens niet duur heb hem voor €50,-- gekocht (via het werk)
Merk je dat echt om een server adapter in je server te hebben? Server heeft ook 32 bits PCI trouwens in mijn geval :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Mag ik vragen in wat voor opstelling je deze Nic gaat gebruiken ? Wel 64Bit PCi hoop ik :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 08:47

GigaTexel_BE

AMD MP²

maakt dat veel verschil?

32 vs 64?

Siesteem Spekkies!

• Zwelgje
FastBunny schreef op 02 augustus 2002 @ 10:07:
[...]
Merk je dat echt om een server adapter in je server te hebben? Server heeft ook 32 bits PCI trouwens in mijn geval :)
ik heb enorm veel data op die servers staan, die elke nacht moet worden gerepliceerd, voorheen ging dit op een 100mb nic, nu dus op Gigabit, dus ja dat scheelt wel...

overigens is er een behoorlijk verschil in 32Bit pc en 64bit

vorige maand een 2 tal citrix dozen bij een klant opgeleverd, deze hebben een Gigabit link onderling (64bit pci) een 600mb file ging in 10 seconden over de lijn! op een 32bit pci aansluiting deed ie er 40 seconden over....

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

zwelgje schreef op 02 augustus 2002 @ 10:23:
[...]

ik heb enorm veel data op die servers staan, die elke nacht moet worden gerepliceerd, voorheen ging dit op een 100mb nic, nu dus op Gigabit, dus ja dat scheelt wel...

overigens is er een behoorlijk verschil in 32Bit pc en 64bit

vorige maand een 2 tal citrix dozen bij een klant opgeleverd, deze hebben een Gigabit link onderling (64bit pci) een 600mb file ging in 10 seconden over de lijn! op een 32bit pci aansluiting deed ie er 40 seconden over....
Nice, maar ik bedoelde ook het verschil in de desktop en de server adapter van die kaart :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56

• Zwelgje
FastBunny schreef op 02 augustus 2002 @ 11:05:
[...]
Nice, maar ik bedoelde ook het verschil in de desktop en de server adapter van die kaart :)
PRO 1000MT Desktop is 32bit en de PRO 1000 MT Server 64bit pci,

dus het verschil is tamelijk groot aangezien je met 64bit pci veel meer data kan overpompen,

maarja dan moet je wel 64bit pci in je mainboard hebben en een snelle raid array om de data aan te leveren...

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Nou ik heb hem gekocht >:)

Alleen accepteerd win XP prof hem niet :(

Ik denk niet dat het aan de kaart ligt. Dit is nl. zelfde probleem als ik in het verleden heb gehad. Win XP geeft aan dat er een fout is opgetreden tijdens het installeren. In het verleden had ik dit ook, de oplossing was toen om XP vollig opnieuw te installeren met de kaarten reeds geinstalleerd. Maar ja, om nu alles weer te installeren...

Iemand een id. De nieuwste drivers heb ik al van het internet gedownload (helpt ook niet). Ik vermoed dat ik iets in de bios van m'n mobo (of van de NIC) moet aanpassen.

• Zwelgje
mmm volgens mij had dit iets met rechten in het register te maken, normaliter zou ik zeggen 'search' maarja daar heb je op dit moment niks aan..

welke foutmelding krijg je precies? mischien dat google.com kan helpen
welke kaart heb je precies gekocht (nieuwsgierig..)

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Foutmelding:

" Deze hardware kan niet worden geinstalleerd.

Er is een probleem met de installatie van deze hardware.

Ethernet-controller

Er is een fout opgetreden tijdens de installatie van het apparaat.

De gegevens zijn ongeldig"

Ik zou het fantastisch vinden als ik nou eindelijk eens in de gaten krijg wat dit toch is. XP is fantastisch alleen wordt ik hier gek van. Hoe zit dat met die rechten en registers :?

Trouwens, ik heb de Intel PRO/1000 MT Desktop Adapter gekocht en kan niet wachten tot ie werkt :)

[edit] zwelgje, ik zie dat je je sig hebt aangepast (wilde ik je gisteren al op wijzen ;) [edit]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik ga hem denk ook wel halen .... moet tog nog een lading zooi kopen bij dedicated :)

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Kan bij Google niks vinden. Nu zit ik misschien verkeerd te zoeken. Kan iemand me misschien op weg helpen...

• Zwelgje
http://www.xtra.co.nz/help/0,,6156-1359658,00.html

dit zou het moeten zijn (tis wel in het engels)

Verwijderd

Ik vind van de intels alleen flauw dat je perse een server adapter moet hebben om te bonden/trunken of hoe ze het ook noemen :)

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 00:41:
Ik vind van de intels alleen flauw dat je perse een server adapter moet hebben om te bonden/trunken of hoe ze het ook noemen :)
teaming heet het,

maar ja kan altijd 3rd party software gebruiken om hetzelfde te bereiken natuurlijk

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
JIEHAAAAAAAAAAAAA. Zwelgje for president !!!!!!!!!!!!!!!!!

Hij werrukt. Hoe lang ik al niet bezig ben om dat "registry probleem" uit te zoeken. Je wil niet weten hoe blij ik ben. Als je ooit in R'dam bent gaan we een biertje pakken!

Nu ff op m'n gemak klooien met ProsetII >:)
Pagina: 1