Dag allemaal,
als volgt:
NT4 PDC met Exchange 5.5 met SP4
Ongeveer 300 users met een inlognaam en een mailbox.
Nieuwe situatie:
W2K SP3 DC en daarnaast een W2K Exchange 2000 SP3.
De bedoeling:
300 users overpompen met mailbox, maar ze moeten een nieuwe inlognaam krijgen.
Er zijn een aantal tools beschikbaar van Microsoft (Exmerge, Mailboxconnect).
Op zich klinkt dit simpel:
1. Ik kan (heb) met een ADC Connector alle users overgezet.
Maar dan komt het username-verandere-verhaal.
2. Ik Kan de mailboxen overzetten met gedisabelde useraccounts. Zelf handmatig (via csv file dus niet helemaal handmatig) nieuwe usersaanmaken. Daarna met Mailboxconnect alle mailboxen opnieuw connecten.
3. Via ExMerge een export maken van alle mailboxen naar .pst file en daarna via Exmerge weer importeren. Maar dan zit ik nog met de usernamen.
Welke opties zijn er nog meer?
Het liefst heb ik een tool waarbij ik de overgang van exch 5.5 naar exch 2000 kan regelen en net voor de import op de exch 2000 server een user aanmaak en de pst file daarin kan importeren. Voor de overgang heb ik de beschikking over een excel sheet met 2 kolommen: oude username, nieuwe username.
Dit is de keiharde ellende van fusies...
als volgt:
NT4 PDC met Exchange 5.5 met SP4
Ongeveer 300 users met een inlognaam en een mailbox.
Nieuwe situatie:
W2K SP3 DC en daarnaast een W2K Exchange 2000 SP3.
De bedoeling:
300 users overpompen met mailbox, maar ze moeten een nieuwe inlognaam krijgen.
Er zijn een aantal tools beschikbaar van Microsoft (Exmerge, Mailboxconnect).
Op zich klinkt dit simpel:
1. Ik kan (heb) met een ADC Connector alle users overgezet.
Maar dan komt het username-verandere-verhaal.
2. Ik Kan de mailboxen overzetten met gedisabelde useraccounts. Zelf handmatig (via csv file dus niet helemaal handmatig) nieuwe usersaanmaken. Daarna met Mailboxconnect alle mailboxen opnieuw connecten.
3. Via ExMerge een export maken van alle mailboxen naar .pst file en daarna via Exmerge weer importeren. Maar dan zit ik nog met de usernamen.
Welke opties zijn er nog meer?
Het liefst heb ik een tool waarbij ik de overgang van exch 5.5 naar exch 2000 kan regelen en net voor de import op de exch 2000 server een user aanmaak en de pst file daarin kan importeren. Voor de overgang heb ik de beschikking over een excel sheet met 2 kolommen: oude username, nieuwe username.
Dit is de keiharde ellende van fusies...