Toon posts:

[EXCH 2K] Importeren mailbox oud NT4 domain, andere username

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

als volgt:

NT4 PDC met Exchange 5.5 met SP4
Ongeveer 300 users met een inlognaam en een mailbox.

Nieuwe situatie:

W2K SP3 DC en daarnaast een W2K Exchange 2000 SP3.

De bedoeling:

300 users overpompen met mailbox, maar ze moeten een nieuwe inlognaam krijgen.

Er zijn een aantal tools beschikbaar van Microsoft (Exmerge, Mailboxconnect).

Op zich klinkt dit simpel:

1. Ik kan (heb) met een ADC Connector alle users overgezet.
Maar dan komt het username-verandere-verhaal.

2. Ik Kan de mailboxen overzetten met gedisabelde useraccounts. Zelf handmatig (via csv file dus niet helemaal handmatig) nieuwe usersaanmaken. Daarna met Mailboxconnect alle mailboxen opnieuw connecten.

3. Via ExMerge een export maken van alle mailboxen naar .pst file en daarna via Exmerge weer importeren. Maar dan zit ik nog met de usernamen.

Welke opties zijn er nog meer?
Het liefst heb ik een tool waarbij ik de overgang van exch 5.5 naar exch 2000 kan regelen en net voor de import op de exch 2000 server een user aanmaak en de pst file daarin kan importeren. Voor de overgang heb ik de beschikking over een excel sheet met 2 kolommen: oude username, nieuwe username.

Dit is de keiharde ellende van fusies...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Begrijp ik nou goed dat je de useraccounts in Active Directory alreeds hebt aangemaakt (met die ADC)? En wat bedoel je precies met "username"? De display name of de alias?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
username: waarmee ze inloggen.

Of ik de usernames aanmaak, of ExMerge, dat maakt niet uit. Het gaat er om dat de mailboxen over moeten en dat uiteindelijk de inlognamen/usernames volgens de nieuwe standaard zijn opgebouwd.

NT4+Exchange 5.5 gaat namelijk anders om met mailboxen dan W2K+Exch2K.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt de nieuwe usernames aanmaken in AD en dan via een import op Exchange 5.5 de AD accounts alvast koppelen aan de mailboxen (de "primary NT account" wijzigen). Dat kan met een CSV-tje
[edit]
Er moet dan wel een trust bestaan tussen het NT4 domain en het W2K domain

[ Voor 0% gewijzigd door Brahiewahiewa op 01-08-2002 20:19 . Reden: toevoeging ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa, kan je iets meer info geven?

Bedoel je met EXMERGE ? Ik ben ook bezig met die zogenaamde manual van exmerge.doc (bladzijde 11 en 12 is interessant).

Ik weet echter *nog* niet of dit ook goed werkt in mijn situatie. Morgen weet ik het, maar ik dit knaagt aan me dat ik het niet kon laten een topic te openen op GoT.

Dit zit me dusdanig dwars dat ik dus 2 Compaq Proliant servers heb meegenomen en de situatie thuis ga nabouwen. Gewoon simpel DOMAIN_A(USERS1 t/m USERS50) en DOMAINB(GEBRUIKER1 t/m GEBRUIKER50).

En dan kijken of dit gaat werken met ExMerge en een csv file.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Predator

Suffers from split brain

NT -> PNS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nee, ik bedoel niet Exmerge. Als je NT4 domain DOMAIN_A is, zal op elke Exchange 5.5 mailbox een primary Windows NT account betsaan; DOMAIN_A\USER1, DOMAIN_A\USER2, etc.
Die primary NT account kun je gaan wijzigen in DOMAINB\GEBRUIKER1, DOMAINB\GEBRUIKER2, enz. Dat kan met de import (Admin.exe) van Exchange 5.5. D'r is een knowledge base artikel wat beschrijft hoe je dat; zoek effe op Exchange AND bulk op support.microsoft.com, dan vind je het wel

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MrCyber
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2018
Tja bekend probleem. Is eenvoudig op te lossen met een goede migratietool. Bv Domain Migration Administrator in combinate met Exchange Migrator van NetIQ. Heb ik zelf hele goede ervaringen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken of ik hier mee uit de voeten kan.

Verwijderd

Werkt Exmerge niet dan?? Dat gebruik ik altijd voor dit soort dingen. Wel in 2 stappen doen.
Dus eerst de mailbox omzetten naar .pst en dan de .pst importeren.

Verwijderd

Topicstarter
ExMerge doet het perfect!

Even uitsnuffelen (en de laatste versie uit SP3) en het gaat. Niet echt snel, maar vooruit..ik kan niet heksen natuurlijk :)

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-04 14:47
Kun je niet eerst de mailboxen overzetten samen met de oude usernaam van NT4 naar de AD? En daarna de accounts / loginnamen renamen?
Pagina: 1