fan op Asus V8200 kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:38
Ik kwam er vandaag achter dat mijn fan op mijn videokaart kapot is Deze kaart heb ik op 6 april van dit jaar gekocht. Ik gelijk gebeld met de leverancier waar ik deze kaart had gekocht (Computerland)

Tot mijn schrik hoorde ik dat het minimaal een maand gaat duren voordat ik mijn kaart weer retour heb van Asus via Computerland. Ik heb nu een mailtje gestuurd naar Asus.

Weet iemand hoe de garantie afhandeling is van Asus. Ik vind het wel snel dat deze fan kapot is gegaan. Volgens mij heb ik hier al eerder zo'n verhaal gelezen. Kan helaas de search niet gebruiken want die schijnt niet te werken Ik heb nu maar tijdelijk een 120mm fan boven mijn kaart geplaatst om hem een beetje te koelen

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
gewoon een blue orb of zon zilveren erop gooien.
Of die nieuwe koeler van thermaltake die lkoelt veel beter dan de standaard fan

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Of gewoon een 4 cm fannetje kopen of ergens afslopen en die erop schroeven. Koelt ook al goed genoeg.

• fredgroes
en zon blue orb kan ik gewoon monteren?? Ik zag op de site van Thermaltake dat dit met een pennetjes systeem gaat???

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:01
als je niet de gaten hebt voor het pennetjes systeem kun je zo'n orb toch monteren, ik heb z'n grote broer de crystal orb en daar zat een dubbelzijdig plakkend, warmtegelijdend stickertje bij die mijn redelijk zware crystal orb zonder de pennetjes goed vasthoudt op mijn club3d ati radeon8500

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 21:56
Aha, dit is ook wel wat voor mij duz, waar kan ik zo'n koeler bestellen want hier in de winkels hebben ze dat niet :'(

XXXVI

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
je kan ook gewoon een simpel 40mm of 60mm fannetje ergens halen en die er met 1 potje op een heatsink al opschroeven, dat had ik bij mijn gf2mx gedaan en bleef gewoon zitten :)
dus tweaksche :D

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 16:29
Ik zou naar de winkel gaan, Die moeten die fan gewoon vervangen door een nieuwe.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Verwijderd

als je garantie hebt moet je die gewoon nemen! sim-pel ..
dus dat zou ik doen als ik jouw was!

en op mijn V8200 zit me fan helemaal in het koelblok ... word lekker lomp als je daar een blue orb weer bovenop zet :S

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 16:29
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:30:
als je garantie hebt moet je die gewoon nemen! sim-pel ..
dus dat zou ik doen als ik jouw was!

en op mijn V8200 zit me fan helemaal in het koelblok ... word lekker lomp als je daar een blue orb weer bovenop zet :S
Tuurlijk heeft hij garantie! Ik geloof dat Asus zelfs 5 jaar op elke retail kaart neemt. En natuurlijk 1 jaar bij de winkel waar je hem kocht.

Gewoon naar toe stapen, als het kan nu nog. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• fredgroes
maar als ik mijn kaart moet laten opsturen ben ik hem een maand kwijt en wie zegt dat die fan weer niet naar 4 maanden kapot gaat.

Ik heb vanmiddag nog even gebeld met Asus of ze mij niet zo'n los element konden op sturen maar nee moest allemaal via de normale weg. Dus eerst kaart inleveren bij Computerland, kaart opsturen naar Asus laten maken en weer terug naar Computerland.

Ik zit hier dus niet op te wachten dus ik denk dat ik maar even naar Mycom ga om zo een Thermaltake Blue Orb te kopen en deze op mijn kaart te schroeven

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
fredgroes schreef op 02 augustus 2002 @ 16:25:
maar als ik mijn kaart moet laten opsturen ben ik hem een maand kwijt en wie zegt dat die fan weer niet naar 4 maanden kapot gaat.

Ik heb vanmiddag nog even gebeld met Asus of ze mij niet zo'n los element konden op sturen maar nee moest allemaal via de normale weg. Dus eerst kaart inleveren bij Computerland, kaart opsturen naar Asus laten maken en weer terug naar Computerland.

Ik zit hier dus niet op te wachten dus ik denk dat ik maar even naar Mycom ga om zo een Thermaltake Blue Orb te kopen en deze op mijn kaart te schroeven
Asus, wil niet dat jij door hun fan jouw kaart kapot maakt , we hebben neit allemaal 2 rechterhanden. Maar zorg ervoor dat je een fan koopt met 3x DRADEN!!! Want +3.3 V en -3.3V en RPM teller ;).

• fredgroes
Ik heb maar bij de OC Shop een Thermaltake Crystal Orb aangeschapt. Deze was volgens hun site geschikt voor de Geforce 3.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

[off-topic]
Als je een nieuwe fan erop moet doen, maar het kan niet via de gebruikelijke pinnetjes: Bison Contactlijm heeft wonderen gedaan voor mijn Northbridge en zo'n Alpha NB heatsinkje. Natuurlijk ook nog ffe wat ASIII ertussen, maar na een dag zat het zootje muurvast >:)
[/off-topic]

...

Pagina: 1