Toon posts:

mijn cpu's worden te heet op L440GX+ mobo wie weet het!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een server mobo type L440GX+ met dual p3 850 slot1 door de plaatsing van de cpu's (weinig ruimte tussen elkaar)worden ze snel teheet waar door de afgelopen dagen mijn server ca 6x is vast gelopen ondanks extra superfan, nu het wat koeler is merk ik dat de server nu ongeveer 20% sneller gaat.
Dus het is een structueel probleem ik zoek een oplossing die niet tegek is zoals waterkoeling, die werkt zonder dat je het gevoel hebt dat je naast een vliegtuig staat want hij heeft al reeds 4x een fan 2x klein (scsikaart en lanserverkaart)de twee groote staan in push and pull.
graaaaag sugesties :'( :'( :'(

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:30

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Op de CPU zelf zet je ook nog een CPU spacer en doe je wat koelpasta op. Daar op doe je de heatsink en daarop de ventilator. En ook op elke CPU dit doen. Niet dat je een koeler hebt voor 2 CPU's. Verder zou ik wat low-noise case fans aanbrengen voor de afvoer van warme lucht in je case.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar ik snap het niet helemaal

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens geboxed cpu's ik sloop ze niet graag (geen garantie meer!!!)

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Um, als je CPU's koeler worden gaan ze echt niet sneller werken.. dus ik denk persoonlijk dat je stabiliteits probleem ergens anders ligt. Wat is de temp van de CPU's trouwens?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Hoe is het met de airflow in die kast gesteld? Leuke koelers zijn fijn alleen heb je er geen donder aan als ze niet genoeg koele lucht krijgen en de warme lucht snel genoeg wordt afgevoerd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Ik geloof dat z'n server weer is gecrashed ;-)

offtopic:
hoop dat hottopic snel weer werkt .. toch stuk handiger voor het bijhouden van een topic.

Verwijderd

Topicstarter
yep dat is waar maar dat lag aan win2000server de airflow is goed in mijn 19'rack 5U, maar ik denk door de layout van de mobo het probleem veroorzaakt(te dicht op elkaar)de fan's verversen ongeveer 80m3 per uur dat lijk mij niet weinig.
Kijk ik kan het ook zo zien het is een proffessionele 19'rackserver die staat in een server ruimte met airco op 18 graden, danis er ook geen probleem!!!
Pagina: 1