PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25
Dat piepen kan ook komen omdat je refresrate niet goed is. Probeer die eens lager te zetten. Dat hielp iig bij mijn broertjes monitor
"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"
Dit verschijnsel is bekend bij NEC monitoren. Er zit een pot-meter in welke dan afgesteld moet worden. Ik heb dit zelf nog nooit gedaan.
Ik heb geen NEC (
) monitor en heb de vernieuwingsfrequentie ff op 82 hz (maximale) gezet. Ik geef nog wel es een kick als het weer gebeurt
.
//edit na n aantal uren draaien op 82 hz: Ik merk nu ook dat het beeld veel rechter is geworden
//edit na n aantal uren draaien op 82 hz: Ik merk nu ook dat het beeld veel rechter is geworden
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25
hmm, 'k had dit op m'n ADI Provista 14" als ik die op een resolutie had van 1024*768*16Bit*60Hz.
Kwam omdat de resolutie te hoog was, nooit zo'n piep gehad op een resolutie van 800*600
Kwam omdat de resolutie te hoog was, nooit zo'n piep gehad op een resolutie van 800*600
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
dat is de hoogspanning in je kijker.
als hij het op alle resoluties doet en frequenties dan moet je eens een mep geven.
als die mep werkt moet je maar terug naar die zaak waar je hem weg hebt gehaald voor garantie
als hij het op alle resoluties doet en frequenties dan moet je eens een mep geven.
als die mep werkt moet je maar terug naar die zaak waar je hem weg hebt gehaald voor garantie
Verwijderd
mijn Eizo heeft nu ook iets vreemd. Elke keer als ik de monitor uitzet gaat het goed maar aan schokt ie als een gek en dan komt het beeld opdagen en wordt het heel groot. Maar ook tijdens het gebruik van windows flikt ie dit??
Hmm, misschien een idee om er 'het grote kapotte monitor topic' van te maken ??
Verwijderd
De tv van mijn ouders geeft af en toe ook zo'n geluid en mijn ouders willen hem niet na laten kijken
Dus al die piep weer begint ga ik maar op got
Slechte solderingen in het voedingscircuit zijn vrijwel altijd de oorzaak van dit soort symptomen.
Stook je 100W bout maar op
Stook je 100W bout maar op
dit heb ik ook ......gehad ....... toen ik hem de hele tijd op 75Hz liet staan ...... raar genoeg toen ik hem op 85Hz zette was het gepiep weg..... =)
Een andere refresh rate zou het op kunnen lossen...
Wat er aan de hand is is vrij makkelijk te vertellen. Rondom de hoogspanningstrafo zitten wat spoelen. Als maar 1 winding los zit bij een spoel kan die door het wisselend magnetisch veld in een trilling komen en dat is je piep.
Je kunt het vrij makkelijk verhelpen door al die spoeltjes in te smeren met een lak (nagellak) of een kit.
Wat er aan de hand is is vrij makkelijk te vertellen. Rondom de hoogspanningstrafo zitten wat spoelen. Als maar 1 winding los zit bij een spoel kan die door het wisselend magnetisch veld in een trilling komen en dat is je piep.
Je kunt het vrij makkelijk verhelpen door al die spoeltjes in te smeren met een lak (nagellak) of een kit.
Ik heb m op 82 hz gezet (de hoogste, hij stond eerst op 60 hz, dat was de laagste stand
) en sindsdien heb ik er geen last meer van. ALlemaal bedankt voor jullie hulp
ZIt er iets magnetisch in de buurt toevallig? Boxen, een lamp of iets anders?Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:12:
mijn Eizo heeft nu ook iets vreemd. Elke keer als ik de monitor uitzet gaat het goed maar aan schokt ie als een gek en dan komt het beeld opdagen en wordt het heel groot. Maar ook tijdens het gebruik van windows flikt ie dit??
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Pagina: 1