Toon posts:

[Coldfusion] Animated emoticons

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met codlfusion twee dagen zitten zoeken en heb uiteindelijk een primitief forumpje kunnen oprichten voor mijn eigen site. Dit werkt nu al perfect. Nu heb ik ook een hele reeks animated emoticons gevonden en in een map van mijn site gezet. Nu zou ik graag hebben dat coldfusion op een of andere manier de hele forumdatabase (eigenlijk enkel de tabel waarin de effectieve tekst komt te staan) afzoekt naar tekens als ': )'. Daarna moet hij dan telkens die ': )' vervangen door de link naar de afbeelding.
Kort gezegd: ik wil een systeempje maken waardoor hij ': )' in een tekst automatisch vervangt door een opgegeven waarde.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
code:
1
Replace(string, substring1, substring2 [, scope ])

:Z

Of was dat niet je vraag? Je stelde namelijk geen vraag, dus weet niemand wat precies je probleem is bij dit 'project'.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag: Met welke code laat je Coldfusion een database afgaan en een bepaald woord vervangen door een opgegeven waarde?

Code kan het zijn, maar waar voeg je die net in in je pagina en welke waarde is string, substring 1, etc?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50

mulder

ik spuug op het trottoir

Tijd voor een cursus/boek over ColdFusion/programmeren. Ook de bijgeleverde help van CF kan uitkomst bieden.

oogjes open, snaveltjes dicht

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Met cfquery.

Voor de replace die je vervolgens in je database wil doen moet je even in dehandleiding van je database gaan zoeken.

Verwijderd

Dat is zoals hierboven al staat aangegeven niet zo 123 te doen. Allereerst moet je goed weten hoe je database structuur in elkaar zit. Deze kun je vervolgens uitlezen met cfquery. De volgende stap zou dan het vervangen worden van die tekens met #Replace(string, ":)", "smile.gif", "ALL")#

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 11:17

Defspace

Administrator

Of je vervangt het al met Replace zoals tomato aangeeft voordat je het in je DB zet ?

Verwijderd

Topicstarter
Het vervangen is gelukt zoals het moet maar ik zit met een probleem waar ik niet op gerekend had. Ik wou in een tabel alle emoticons zetten in een kolom en in de kolom daarnaast de link naar elke image. Probleem is echter dat hij het enkel maar doet met de eerste emoticon in de reeks...Iemand een idee?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
ReplaceList()
Pagina: 1