Toon posts:

msn maakt geen verbinding vanuit netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vanmiddag sygate network home geinstalleerd op m'n server(win2k a.s.) en zowel op de client als op de server sygate personnel firewall pro
sindsdien kan ik met msn geen verbinding meer maken vanaf de client
msn heeft hiervoor wel rechten bij de firewall
msn maakt af en toe op een random tijdstip heel even verbinding maar deze verbinding wordt daar na ook weer direct verbroken
de client draait win xp pro
bestanden heen en weer sturen werkt wel
na een regel toegevoegd te hebben in sygate kan ik vanaf de client ook gewoon surfen

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 18:09:
ik heb vanmiddag sygate network home geinstalleerd op m'n server(win2k a.s.) en zowel op de client als op de server sygate personnel firewall pro
sindsdien kan ik met msn geen verbinding meer maken vanaf de client
msn heeft hiervoor wel rechten bij de firewall
msn maakt af en toe op een random tijdstip heel even verbinding maar deze verbinding wordt daar na ook weer direct verbroken
de client draait win xp pro
bestanden heen en weer sturen werkt wel
na een regel toegevoegd te hebben in sygate kan ik vanaf de client ook gewoon surfen
settings? ik ken sygate niet, maar doet die ook NAT? want dan zou het in principe gewoon moeten werken

Verwijderd

ik ken sygate niet, maar doet die ook NAT?
Sygate doet volgens mij gewoon NAT. heb het ook heel lang gebruikt voor ik overging op iets anders. In principe werkt het geowon goed. Je moet in MSN gewoon de standaardinstellingen behouden en je sygate gewoon runnen zonder vage opties.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Doordat je route en eventueel natten dien je de poorten van msn etc door te lussen. In netwerktermen noemen we dat portmapping, kijk ff in de sticky topics boven aan dit forum, dan wordt je het een en ander wel duidelijk.

buit is binnen sukkel

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

firewall win xp pro uitzetten

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
sygate deinstalleren op server en client. Dan winroute op server en tata: een super draaient netwerk, veel progies werken door winroute al standaard, alleen voor filetransfers nog ff paar portmappings make. die vind je op microsoft.com

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 22:00

not-known

[BI] Crewmember

pierre-oord schreef op 02 augustus 2002 @ 23:31:
sygate deinstalleren op server en client. Dan winroute op server en tata: een super draaient netwerk, veel progies werken door winroute al standaard, alleen voor filetransfers nog ff paar portmappings make. die vind je op microsoft.com
ik geloof niet dat omdat soort oeverloze discussies werd gevraagd :) die zijn er nou al zat geweest.

maar sygate zou idd via de standaard instellingen al een verbinding moeten kunnen openen.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
not-known schreef op 02 augustus 2002 @ 23:38:
[...]

ik geloof niet dat omdat soort oeverloze discussies werd gevraagd :) die zijn er nou al zat geweest.

maar sygate zou idd via de standaard instellingen al een verbinding moeten kunnen openen.
ach 1 meer of minder :+

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1