Toon posts:

Prijsverschil breedbeeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik mij nu al een geruime tijd afvraag is waarom er zo een groot prijsverschil is tussen 72cm breedbeeld en 82cm breedbeeld.

Ik zit er af en toe over na te denken om voor DVD een breedbeeld aan te schaffen.
Mijn voorkeur gaat uit naar 82cm....maar gezien de in mijn ogen grote prijsverschillen is de 72cm meer zijn geld waard

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 21:14
Het grote prijsverschil zit meestal in het aantal Hz, er zijn namelijk 50 Hz tv's en 100 Hz en 100 Hz digital scan :).

Het maken van een beeldbuis, bij een 82 cm is moeilijker en zullen meer beeldbuizen zijn die slecht geproduceerd zijn :).

Bij 82 Cm is het beeld bij 4:3 (normale tv), 63 CM ongeveer, dan heb je wle zwarte balken aan de zijkant. Maar bij 72 cm zal dit waarschijnlijk 54 cm zijn :?

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Mocht je niet perse een volledig platte buis willen, kan ik je de Samsung 100Hz 82 cm breedbeeld aanraden. Ik vind het een prima TV, enige irritante dat ie heeft is dat ie maar 1 RGB scart ingang heeft (en 1 normale). Ik heb er 1888 gulden voor betaald, weet dat ze em bij de wehkamp nog hebben voor ... 949 euro :?