Aanstootgevende nick

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=566827.

Ik heb eraan getwijfeld of ik dit topic zou gaan plaatsen. Maar iedere keer als ik die nick boven een posting zie, vind ik het een belediging voor mijn God. Alsof diegene achter z'n computer is waarmee ik iedere dag bid... Ik snap ook niet waarom hij die nick heeft genomen... Genoeg andere toch? Tweakers.net vind ik een geweldige site, maar dit soort dingen maakt mij een beetje ;( . Kan hier misschien een oplossing voor gezocht worden? Dat ik hem kan mailen? of dat het via het MT gaat?
Fantastisch als hier wat aan zou kunnen worden gedaan!

TweakBlog

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Hmja. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is voor jou (en andere gelovigen), maar waar trek je dan de grens. Als "God" niet mag, dan mogen "Allah" en "Boeddah" ook niet, en misschien "Jezus", "Paus" en allerlei bijbelse figuren? En wat te denken over "Duivel", "Satan", of alle Engelstalige varianten op dit soort nicks. En naast het geloof heb je ook vele duizenden andere namen waar mensen zich aan kunnen storen die geen verband hebben met geloof, zoals ziekte, oorlog, politiek, dood of geweld.

Ik wil je op zich wel helpen door een mail naar hem door te sturen (die kun je dan naar mij sturen, ik kan z'n mailadres opzoeken en forwarden), en zijn eventuele antwoord weer terug te geven, maar in eerste instantie denk ik niet dat we hem ergens toe willen dwingen.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Ruudjah
Ik zou niet weten waar je de grens moet gaan trekken. Wat ik wel weet was dat dit erg stuitte met mijn gevoel, hart en verstand. Ik weet namelijk zeker dat mijn God dit niet zal waarderen.

TweakBlog

Verwijderd

dan zou God er eventueel zelf wat aan kunnen doen als Hij het niet waardeert :?

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:36

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 21:35:
dan zou God er eventueel zelf wat aan kunnen doen als Hij het niet waardeert :?
zo schijnt het niet te werken

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Verwijderd

Ruudjah schreef op 01 augustus 2002 @ 20:37:
Ik weet namelijk zeker dat mijn God dit niet zal waarderen.
Dan stuurt ie hem vast wel naar de hel, is jouw zorg toch niet.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Op GoT loopt hier ook iemand rond die Jezus heet als ik mij niet vergis

helaas is de policy dat dit soort nicks mogen. Helaas zeg ik, als overtuigt atheïst, omdat ik het respectloos vind.

Maar ja, het punt is inderdaad: Waar trek je de grens?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Jongens, graag wat serieuzer, dit is niet de HK.

Ruudjah: je kunt die persoon dus via mij vragen of hij zijn naam wil laten veranderen, maar ik ben persoonlijk nog niet genoeg overtuigd om zwaardere maatregelen te nemen.

Verwijderd

Diadem schreef op 01 augustus 2002 @ 22:19:
Op GoT loopt hier ook iemand rond die Jezus heet als ik mij niet vergis

helaas is de policy dat dit soort nicks mogen. Helaas zeg ik, als overtuigt atheïst, omdat ik het respectloos vind.

Maar ja, het punt is inderdaad: Waar trek je de grens?
Ik ben overtuigd anti gelovige. (maar dat doet er eigenlijk niet toe) Ben ook van mening dat iedereen zelf mag weten welke naam hij kiest. Want als je met alles en iedereen rekening wilt houden kan je GoT (T=D ;)) wel meteen dicht doen. Hier lopen genoeg mensen rond met redelijk vreemde en soms ook provocerende namen.

We leven immers in Nederland en hier mag je zeggen wat je denkt. En hij kwetst je niet met z’n naam dus moet het gewoon kunnen.

[edit]
Om maar een ander voorbeeld te noemen “Blitzkrieg” als nick zou voor sommige mensen die familie in de oorlog hebben verloren ook wel eens verkeerd kunnen vallen… maar zo zijn er nog 50.000 nicknames hier op got die voor iemand op deze wereld wel eens verkeerd zouden kunnen vallen.
[edit]

• Ruudjah
Waarom heeft hij die nick genomen? Om mijn God daarmee een plezier te doen? Dat geloof ik niet. Om God daarmee te kwetsen? Ik weet het niet. Om mij (en mijn mede gelovigen) te kwetsen? Ik weet het niet. Wat ik vind, is dat het gewoon ongepast is, en het niet op een site als tweakers thuishoort. Als hij er iets mee wil uitlokken moet hij dat maar op een andere site doen, www.christenunie.nl, www.religie.nl oid. En dat is mijn mening.

TweakBlog

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Hé Ruudjah, waarom gebruik jij die nick? Om mijn voorbeeld daarmee een plezier tedoen? Dat geloof ik niet. Om Ruudjuh daarmee te kwetsen? Ik weet het niet. Om mij (en mijn medefans) te kwetsen? Ik weet het niet. Wat ik vind, is dat het gewoon ongepast is, en het niet op een site als tweakers thuishoort. Als hij er iets mee wil uitlokken moet hij dat maar op een andere site doen, www.big-brother.nl, globalize.kub.nl/ oid. En dat is mijn mening.

Verwijderd

Proxy schreef op 02 augustus 2002 @ 01:04:
Hé Ruudjah, waarom gebruik jij die nick? Om mijn voorbeeld daarmee een plezier tedoen? Dat geloof ik niet. Om Ruudjuh daarmee te kwetsen? Ik weet het niet. Om mij (en mijn medefans) te kwetsen? Ik weet het niet. Wat ik vind, is dat het gewoon ongepast is, en het niet op een site als tweakers thuishoort. Als hij er iets mee wil uitlokken moet hij dat maar op een andere site doen, www.big-brother.nl, globalize.kub.nl/ oid. En dat is mijn mening.
grappig |:(

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Ik kan me voorstellen dat je je er aan ergert. Echter, we leven in een vrij land, waar kerk en staat (met in dit geval GoT als 'staat') gescheiden zijn. Zodoende heeft de tweakers crew wat mij betreft niets aan te merken op een godsdienstig getintte nick. Juist als het bij christerunie.nl of whatever zou staan, dan zou ik het terecht vinden dat er ingegrepen werd. Of als hij hier tweakers_zijn_kansloze_rukkers of iets dergelijks zou heten.

DISCLAMER: ff voor de duidelijkheid, ik vind dus NIET dat tweakers kansloze rukkers zijn ;)

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
nee sarcastisch, iets wat de heterowereld niet kent

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

VlasBaard schreef op 02 augustus 2002 @ 01:15:
Ik kan me voorstellen dat je je er aan ergert. Echter, we leven in een vrij land, waar kerk en staat (met in dit geval GoT als 'staat') gescheiden zijn. Zodoende heeft de tweakers crew wat mij betreft niets aan te merken op een godsdienstig getintte nick. Juist als het bij christerunie.nl of whatever zou staan, dan zou ik het terecht vinden dat er ingegrepen werd.
[mierenneukmode]
Ik vind GoT ook aardig christelijk overkomen :+
[/mierenneukmode]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

op slot op verzoek van de topicstarter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.