Okee ff een vraagje moet je nu op een p4 ook nog koelpasta doen dat ding is zo vlak als wat
.Wel ff wat anders dan me p3 waar ik overigens wel artic silver tussen had (slot 1) met golden orb
Ja, een klein beetje koelpasta vult nauwelijks zichtbare groefjes waardoor je beter contact krijgt. Bij een boxed P4 wordt zelfs een tubetje koelpasta meegeleverd.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
ja
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Thermal compound / koelpasta moet je altijd zeeeeeeer spaarzaam gebruiken. En het is maar goed dat 'dat ding zo vlak als wat is', je moet nl. een zo groot mogelijk contactoppervlak met de cooler zien te realiseren. De koelpasta vult de laatste kleine
oneffenheidjes op.
oneffenheidjes op.
Euh .... ff een kort replyke, ik heb ook een boxed P4 gekocht een week of twee geleden, en daar zat GEEN koelpasta bij, om de simpele reden dat dit niet nodig is om aan te brengen.
De bijgeleverde koeler (intel dus) is zelf voorzien van een warmtegeleidende laag onderaan.
Dit staat ook duidelijk vermeld in het papiertje dat bij je processor zit.
De bijgeleverde koeler (intel dus) is zelf voorzien van een warmtegeleidende laag onderaan.
One Man Can Make A Difference.
klopt.KI2000 schreef op 01 augustus 2002 @ 19:23:
Euh .... ff een kort replyke, ik heb ook een boxed P4 gekocht een week of twee geleden, en daar zat GEEN koelpasta bij, om de simpele reden dat dit niet nodig is om aan te brengen.
niet nodig om aan te brengen, omdat er al een thermal pad op de heatsink zit inderdaad. er moet dus wel een thermal interface material tussen zitten, of het nou een thermal pad of pasta is! Alleen lucht ertussen voldoet niet.KI2000 schreef op 01 augustus 2002 @ 19:23:
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Dat klopt, maar koelpasta werk beter dan zo'n stikkertjeKI2000 schreef op 01 augustus 2002 @ 19:23:
Die stikkertjes hebben trouwens de irritante gewoonte van na een tijd te verbranden, terwijl het uitdrogen van pasta veel langer duurt.
Uiteraard is dat verbraden op een koele P4 minder dan op bij een Tbird 1400
En wat bedoel je precies met "na een tijdje?" Kan dit op een of andere manier voorkomen worden?
One Man Can Make A Difference.
Pagina: 1