Toon posts:

[PHP/APACHE/VFP]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben helaas aan het migreren van een mysql-server naar een VisualFoxPro Server(zonder dbms).

Local = Apache 1.3.23, PHP 4.1.1, VFP ODBC Driver 6.01.8629.
Remote = VFP server.

Nu doet zich het volgende probleem voor:
Direct vanaf de PHP Commandline, is het mogelijk om alle data uit de tabellen te krijgen. Maar met PHP als scripting taal voor Apache niet.

Met als fout melding: Warning: SQL error: [Microsoft][ODBC Visual FoxPro Driver]File 'fnb_npr.dbf' does not exist., SQL state S0002 in SQLExecDirect in c:\apache\htdocs\test.php on line 10.

Hier onderstaat de test code, de beide situaties geldt.
PAS2 = system dsn.

<?php
$bla = odbc_connect("PAS2","","");

if($bla)
echo "ok\n";
else
echo "nok\n";

$sql = "select * from fnb_npr";
$result = odbc_do($bla,$sql);

echo odbc_result_all($result);
?>

Anyone gotta clue??? :?

Grtz Maniac

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk zijn er wat environmental variabelen anders of een library path ofzo. Zoek eens in die hoek.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het niet omdat, ik een test heb gedraaid met mysql. Mysql lokaal laten draaien, connecteb via DMBS en ODBC gaat prima.

Ook heb ik mysql op een ander systeem laten draaien dan apache/php, ook via dbms en odbc... dat gaat ook lekker... dus het lijkt er op dat envi vars van apache en php ok zijn.

ik heb ook die php.ini en httpd.conf ff doorgelezen, en ik kan er niks bijzonders uit halen...

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 16:45
Je script draait onder apache onder een andere user dan vanaf de commandline, misschien dat het daaraan ligt. Ook al is dat wel vreemd, want dan zou je een "access denied"-error moeten krijgen ipv van een "file does not exist"-error.

Verwijderd

Topicstarter
de user is al gewijzigd...... met rechten van group users....

het probleem is opgelost..... er blijkt hier een win2k domain controller aanwezig te zijn.... die de netbiosharing bij houd en laat inloogen....
die blijkbaar/tuurlijk mijn www user niet accepteerd.....

klote windows grrrr 8)7

anyway thanx 4 the advice ;)