Toon posts:

Pinnacle PCTV Pro...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje...

Ik ben van plan een Pinnacle PCTV Pro te kopen, nou vraag ik me af of het mogelijk is om zonder problemen een Sony Handycam op deze kaart aan te sluiten en videomateriaal op de PC te zetten...

Kan iemand mij dit vertellen?

Alvast bedankt...

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn

Powered by Jomanda

Pinnacle PCTV turns your PC into a TV and a digital video recorder for a new way of recording your favorite shows. Instead of using traditional VHS or audio tape, record your shows in high quality MPEG1 or MPEG2 and then burn them to VCD, SVCD or DVD with your CD or DVD burner

High quality TV tuner or hyper band cable and terrestrial antenna reception
Real Time MPEG1, MPEG2, DV software compression with presets for
VideoCD, SuperVCD, DVD format

Direct Burn-to-disc of recorded MPEG1 and MPEG2 streams from PCTV Vision
capture gallery

Still image capture with digital image improvement from TV and connected
analogue video sources
via PCTV Vision and via TWAIN interface

Als je camera video out heeft, of zelfs S-Video, dan moet het volgens Pinnacle lukken. :)

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 15:34
Het kan idd, ik gebruik mijn composiet ingang wel es voor cappen vanaf een cam. Resolutie is niet al te hoog (320*240 d8 ik, kan je 2 keer zo hoog maken met andere software..), maar al met al wel leuk om goedkoop te kunnen capturen.

Verwijderd

Topicstarter
THNX
Welke andere software bedoel je? Premiere ofzo?

• Solosmots
Misschien ook wel, zou ,moeten kunnen denk ik. Ik gebruik voor dat soort dingen Virtualdub.

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Als je die kaart neemt, probeer dan ergens BorgTV of Descaler te vinden, is 2x zo geavanceerd als de originele software; die kunnen nl wel full-res capturen en deinterlacen. Verder zou het helemaal moeten gaan; ik heb met een lagere versie ook video van een Sony Handicam overgenomen, ging als een tiet.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk nu weet ik dat het met een Sony Handicam ook kan... :D

Weet je toevallig ook of er nog speciale drivers voor XP of 2k pro ge d/l moeten worden?

THNX

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik heb 't met een normale PCTV wel eens gedaan; aangezien 't gewoon een SVideo verbinding is verloopt het vlekkeloos, maar je wilt wel goede software hebben. De bijgeleverde software van Pinnacle is imho niet al te best. Dscaler geeft al veel betere kwaliteit (ook voor normaal TV kijken). Je hebt er geen speciale drivers voor nodig, de drivers die bij de kaart komen zijn genoeg (je doet niks Sony-specifieks, het gaat simpelweg om data die door een SVideo kabeltje geduwd wordt die door de compu moet worden verwerkt en opgeslagen).

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Neem een DC10+ of een Terratec Sinergy 400. Ben je zoveel beter mee uit in kwaliteit.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

superjari > zowel BorgTV als Dscaler doen het onder win2k. De originele drivers heb ik niet aan de praat kunnen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
THNX allemaal...

Verwijderd

kep ook nog een vraag ik heb de pctv pro maar ik heb gehoord dat je canel+ kan kijken
+ Dat je je afstandbediening ook voor winamp en zo kan gebruiken.
En de pro is super gaaf ik heb een 21inch sherm en als ik fullscreen doe is het nog super mooi

Verwijderd

kep ook nog een vraag ik heb de pctv pro maar ik heb gehoord dat je canel+ kan kijken Kan, magniet :)

Dat je je afstandbediening ook voor winamp en zo kan gebruiken. Kan : Iemand hier op got heeft een pagina daar over in z'n sig staan, ben alleen de link ff kwijt!

• Solosmots
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 13:10:
kep ook nog een vraag ik heb de pctv pro maar ik heb gehoord dat je canel+ kan kijken
+ Dat je je afstandbediening ook voor winamp en zo kan gebruiken.
En de pro is super gaaf ik heb een 21inch sherm en als ik fullscreen doe is het nog super mooi
Dat kan ja, met meerdere proggies
Ik gebruik IRassisant
Werkt perfect, met welk proggie je ook wilt :)

Verwijderd

solosmots hoe heb je met software de 320*240 opgeschroevd

Verwijderd

Topicstarter
Solosmots schreef op 13 augustus 2002 @ 17:35:
[...]

Dat kan ja, met meerdere proggies
Ik gebruik IRassisant
Werkt perfect, met welk proggie je ook wilt :)
En waar kan die ge d/l worden? (of andere prggies)

• Solosmots
Zoek es met google :z

http://www.irassistant.com/dotcom/v_current/
solosmots hoe heb je met software de 320*240 opgeschroevd
Dat kan met Virtualdub, met bepaalde settings (weet ik zo niet, moet je ff de search gebruiken) kan je op de hogere reso capturen.

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
edit:

PW geeft aan 105 eurookjes.

Geeft dit wel voldoende kwaliteit om een vhs zonder al te veel kwaliteitsverlies op een dvd zetten ?

En wat zijn de alternatieven voor deze pctv pro ?

Verwijderd

Ik zoek eigenlijk ook een TV-kaartje voor onder XP en welke werkt nu echt ? Want ik het wel in de search geocht toen ie nog werkte, maar er zijn veel oude topics en daar schold iedereen bijna elke tv-kaart uit :D dus welke kan ik het beste nemen?

Verwijderd

Kijk ff bij <"Studio pctv pro problemen.."> Bij audio enzo, want ik heb een probleem want na een tijdje wil m'n studio pctv pro geen beeld meer geven, hij ruist en naar een tijdje stopt hij er mee, heel vervelend probleem !

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
ach ja...ik kom op de volgende resultaten.

Hauppauge Win/TV Go
Pinnacle PCTV Pro
Radeon AIW 7200

Ik zoek het maar zelf uit.
Overigens dit is (hopelijk) mijn afscheidsbrief van dit forum als topicstarter. Al 2 van mijn topics zijn gesloten met een verwijzing naar links die helemaal niet bestaan of gewoon met hele kinderachtige opmerking. Ergens anders wordt je echt beter geholpen.
Het zal misschien wel aan mij liggen...ach wat maakt het uit.

Goodbye

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Voor TV te kijken heel leuk.. maar voor capturen liever een DC10 of beter

Verwijderd

Topicstarter
Ik hebbum dan eindelijk gekocht, en Dscaler hebbik nu ook, maar bij het instellen van de hardware moet ik de kaart en de tuner instellen, de PCTV Pro staat er niet bij, wel PCTV Rave, de PCTV Sat n de PCTV Studio Pro...

Welke moet ik kiezen en met welke tuner?

• Geckow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-07 17:57
Hey SuperJari! :)

Ik had het zelfde probleem, en kreeg het ook eerst ook niet voor elkaar. Hier de oplossing:

1) Download de BTWinCap-drivers:
http://btwincap.sourceforge.net/download.html

2) In DScaler kan je nu lekker je gang gaan. Ik heb als tuner de MT 2032 univeral ingesteld

3) Have Phun ;)
Pagina: 1