Toon posts:

scsi hdd/cdrom probz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wazzikweer... :)

Ik heb 1x p133mhz, 32mb, windows 98SE(da's de bedoeling :))
1x SCSI Hp 4.2 gig hdd.
1x SCSI NEC cdrom.

De cdrom wordt wel in de bios gevonden maar niet in windows.

Ik heb eigenlijk niet veel ervaring met scsi, maar moet die apart geinstalleerd worden of iets dergelijks? kan zo weinig zonder cdrom :) MOet wat software op en m'n netwerkkaarten installeren, want deze bak moet als router gaan fungeren.

Iemand?

_/-\o_

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Je zult de drivers moeten hebben voor die CD-ROM als windows ze zelf niet herkend.
Ff zoeken op internet dus als je ze er niet bij hebt...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
scsi kaart wordt 'waarschijnlijk' niet door windows herkent, en gaat dan in 16bit mode proberen dat ding te benaderen, opzich geen probleem de HDD herkent ie wel, maar de cdrom niet, die heeft een ASPI driver nodig.. (scsi hdd kan je namelijk ook zonder drivers wel benaderen, scsi cdrom niet)

welke scsi kaart is het ?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

windows kan altijd zun drive vinden waar die van geladen word :+

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
ja je zult waarschijnlijk drivers voor cdrom moeten zoeken of drivers voor je nic op diskette zetten en dan een cdrom speler op een andere pc delen over netwerk. maar ja dit laatste is geen oplossing omdat dan nog steeds de scsi cdrom niet werkt.
probeer eens te googelen met merknaam en type van de scsi cdrom misschien vindt je iets.
gewoon advanced googelen met "ALL WORDS" ik merk dat je dan vaak bij de beste links uitkomt...

Verwijderd

Welke SCSI-kaart heb je?

Een site met informatie over SCSI : http://www.xat.nl/riscos/hw/scsi/
Pagina: 1