Toon posts:

Zelf USB poorten solderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T-Turbo moederbord met daarop een aantal pinnetjes voor de uitbreiding van USB poorten. Nou heb ik die andere 2 pporten er niet bij gekregen en kan ze ook nergens vinden.
Dus wil ik zelf poortjes kopen en er een kabeltje aan maken. Weet iemand hoe ik de aansluitingen moet doen ?
mobo aansluiting weet ik wel :
pin1 - VCC
pin2 - GND
pin3 - USBD3-
pin4 - GND
pin5 - USBD3+
pin6 - USBD2+
pin7 - GND
pin8 - USBD2-
pin9 - GND
pin10 - VCC

Ik weet dat hier ooit een topic over is geweest, maar ja, die search he...........

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2002 16:34 . Reden: ff iets overzichtelijker gemaakt.... ]

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:27
in het boekje staan waar de connectoren voor dienen ff kijke op blz 8 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar de pinout van de 2 poorten zijn allebei anders, vaag.
Toch wel gewoon hetzelfde aansluiten ?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

dat kabeltje kan je voor 7 euro kopen bij elke redelijke computerwinkel. scheelt je solderen, en je krijgt 2 nette USB poorten met een backplate erbij :Y)

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
hier in houten (bij Utrecht, dus bewoonde wereld) hebben we dan kennelijk geen fatsoenlijke computerwinkels........

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 16:37:
hier in houten (bij Utrecht, dus bewoonde wereld) hebben we dan kennelijk geen fatsoenlijke computerwinkels........
Probeer botman, daar heb ik er 1 voor me pa gehaald :)

Stop uploading passwords to Github!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 15:46
Heb je het mobo pas gekocht? ga dan gewoon terug naar de winkel en vraag om een kabeltje. Bij comptechworld heb ik laatst een epox 8k7a+ gekocht ( 69 euro :D ) en daar zat een verkeerde usb kabel bij die niet op mijn mobo paste, ik terug naar de winkel, en kreeg zonder gezeur een nieuwe _/-\o_ Prima service weer!

Verwijderd

Display heeft ze ook nog, volgens mij

Verwijderd

zijn er ook van die kabeltjes met extra lange aansluit draden ?

me pa heb een bigtower en 4x usb 1.1 2 onboard en 2 met een kabeltje naar achter maar nou wou die ze eigenlijks vooring hebben liefst achter een 5.25 inch bay :)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

display is niet meer...

ikke woon ook in houten :) eindelijk een lotgenoot...

Electronics development

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 12:04
3lmowww schreef op 01 augustus 2002 @ 17:26:
display is niet meer...

ikke woon ook in houten :) eindelijk een lotgenoot...
display is er nog wel! De zaak is alleen verhuisd naar Maarssen, waar ik weer woon :)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:19

Richard

Kuru Kuru Kururin

Mailtje aan info@msi-computer.nl
Geachte Medewerker MSI,

Nu kijk ik zojuist een beetje op het internet voor tips & trucks over mijn moederbord waar ik zeer tevreden over bent. Zie ik plotseling dit plaatje: http://www.viahardware.com/reviewsimages/cables.jpg met onderstaande tekst. "Both slot panels are included in addition to the USB cable" Ik wil u d.m.v dat mailtje laten weten dat ook de onderste "slotpannel" zich niet in mijn doos bevind. (de bovenste + de kabel overigens wel). Ik heb wederom contact gezocht met andere MSI-gebruikers met zelfde moederbord die het wel hebben. Ik hoop dat u alsnog een mogelijkheid weet zodat ik aan zo'n slotpannel kan komen.

Ik kan begrijpen dat er tijdens het inpakken van mijn moederbord iets fout kan zijn gegaan waardoor ik géén frontpannel heb gehad.

Ik hoop dat u een passende oplossing voor mij kunt vinden, ik heb ter controle mijn aankoopbewijs als attachement meegezonden.

Met Vriendelijke Groet,

Mijn naam en Adres.
Antwoord:
Beste meneer de Keijzer,

Dit is mogelijk omdat er eerst maar 1 bracket bij het bord zat en nu 2. Ik zal het alsnog naar u toe sturen. Ik zal proberen of dat deze week nog lukt.

Met vriendelijke groet,

Haar naam.

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Heey, ik ga toch maar weer eens aan het mailen, want het werkt blijjkbaar wel :)
ik had al gemaild naar Gistron waar ik de zut besteld had, maar nooit antwoord gekregen, (3x gemaild ofzo :( )
Heb jij ook een MSI K7T Turbo ?

Woei, 500e post :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2002 22:12 . Reden: 500 posts !! ]

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 16:35:
Maar de pinout van de 2 poorten zijn allebei anders, vaag.
Toch wel gewoon hetzelfde aansluiten ?
Die zijn niet anders, alleen in spiegelbeeld...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

hoor je bij een MSI K7t Turbo 2 ook die pruttel te krijgen dan????

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb maar eens een mailtje de deur uit gedaan naar MSI. Kriijg ik dit terug:
Mocht er iets aan de verpakking ontbreken, dient u dat bij uw leverancier te
melden, zij horen dan contact op te nemen met hun leverancier hierover en/of
het bord voor een goed verpakte versie voor u om te ruilen.
Ik wordt dus weer naar Gistron gestuurd, maar die reageren helemaal niet op mijn mail, fijn hoor :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou, misschien moet ik toch maar gaan solderen dan.........want dit schiet zo echt niet op.........

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

misschien dat je HIER wat aan hebt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:19

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:32:
Nou, ik heb maar eens een mailtje de deur uit gedaan naar MSI. Kriijg ik dit terug:

[...]

Ik wordt dus weer naar Gistron gestuurd, maar die reageren helemaal niet op mijn mail, fijn hoor :(
Tjah, bij jou is het natuurlijk een ander probleem dan bij mij. Ik had zeg maar rev. 01, en daar werd 1 slotpannel bijgeleverd. toen kwam rev. 02, en daar zaten er twee bij, niet gek dat ik dan ook om een tweede ga vragen en ook krijg.

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Richard schreef op 03 augustus 2002 @ 09:21:
[...]

Tjah, bij jou is het natuurlijk een ander probleem dan bij mij. Ik had zeg maar rev. 01, en daar werd 1 slotpannel bijgeleverd. toen kwam rev. 02, en daar zaten er twee bij, niet gek dat ik dan ook om een tweede ga vragen en ook krijg.
Dat is idd waar, maar toch is het niet echt service (van Gistron helemaal niet, maar van MSI ook niet) want ik wordt gewoon van het kastje naar de muur gestuurd......
Pagina: 1