wanadoo broadband basic server wisselen en inet delen

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
ik krijg binnenkort wanadoo cable broadband basic :) . Ik heb alle software om te delen >:) (rasPPPoE). Nou las ik alleen dat wanadoo af en toe van server wisseld. Wat voor server? (ik heb het pakket nog niet dus ik kan zelf kijke).

Het is de bedoeling een nog-stop verbinding te hebben. Ook als wanadoo van server wisseld of zo wat ik ervan begrijp. Ik heb ook iets op de casema site gelezen over nieuwe inbel software die servers automatisch aanpast. Is daar al een VERBETERDE ;) versie van, zoiets als rasPPPoe?

O ja ik heb de search proberen te gebruiken maar die-doet-het-nog-niet. Toen een handmatige: topics van de laatste 6 maanden en ff CTRL+F :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52

Pogostokje

* twiet *

Ik denk dat je bedoelt dat je wisselt van IP adres. Je krijgt bij casema elke keer als je verbinding maakt een ander IP adres, en als je verbinding langer dan een dag of 5 openstaat ofzo dan krijg je geforceerd een andere. Dat gaat automatisch via DHCP. Da's onafhankelijk van welke inbelsoftware je gebruikt.

Dat wisselen heeft geen gevolgen voor je internet-delen of voor normaal gebruik. Wel voor als je bv. zelf servertjes wilt draaien op je PC.

--edit:
Als je trouwens echt wilt gaan delen dan had je beter geen 'BASIC' abonnementje kunnen nemen. Da's namelijk best wel niet-zo-heel-snel (15KB/s ofzo) en als je dat dan ook nog wilt delen dan schiet het helemaal niet op. Ga voor die snelle man. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• pierre-oord
k´weet het maar die snelle is weer duurder...... Maar ik zoek nog sponsors duz....

Het gaat niet om het IP adres. Dat weet-ikwel want ik heb nu basic. Ik wil door naar broadband basic, een hogere snelheid, en die is zegmaar ´gegarandeerd´. Bij de normale basic staat er ook geen snelheid.

Maar nou: het gaat om ik dicteer: het wisselen van servers door wanadoo.

weet iemand hier meer van

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 22:00

not-known

[BI] Crewmember

forget bestanden delen (* not-known is ervaren :P)
je upload is zo ontzettend brak, daar is nix mee te beginnen.
btw non-stop verbinding kan je ook vergeten. het gebeurd nog wel ns dat je verbinding in een keer verbroken wordt en dat je dan een kwartier kan wachten voor je weer kan inloggen.
k ben dr al meer dan half jaar zoet mee :P
suc6 :)

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik heb hier Broadband Premium ( *D ), en denk dat ik weet wat je bedoel.

Met PPPoE (PPP over Ethernet) wordt er een soort 'inbelverbinding' gemaakt die je gebruikt als je verbinding maakt met Wanadoo. Het 'telefoonnummer' dat je 'belt' (het is natuurlijk geen echt bellen want het gaat over de tv-kabel) is bij mij 1 keer veranderd: voorheen was het een lange combinatie van letters en cijfers, nu is het 'wanadoo/wanadoo'. Oftewel een "verbetering" die het wat duidelijker maakt. Ik verwacht ook niet dat dit nog zal veranderen.

Verandert het wel, dan merk je dat omdat je niet meer kan inbellen (doh). Je moet dan het programmaatje dat bij de raspppoe-driver zit (raspppoe.exe) even draaien en die opnieuw naar een verbinding laten zoeken. Vervolgens maak je daarvoor een nieuwe inbelverbinding aan en kan je daar gebruik van maken. Dit moet je dus zelf doen, je kan je pc niet geautomatiseerd naar een nieuwe verbinding laten zoeken. Maar zoals ik al zei, dit zal echt niet vaak voorkomen.

Misschien dat die Wanadoo software het wel kan (ik betwijfel het) maar ik raad je heel sterk aan raspppoe te gebruiken (of, als je WinXP gebruikt: de ingebouwde raspppoe driver van XP) want die is tenminste niet zo brak ;)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• pierre-oord
Ok he bedankt ik denk dat dat het is ja! Als je naar http://internet.casema.net/helpdesk gaat dan zie je daar dat de nieuwe software dit wel automatisch kan wijzigen. Een ´echte´non-stop verbinding is niet nodig. Ik heb 1 van m´n servers bij een gozer met adsl gezet dus dat gaat goed zo. ( check http://mainmail.mine.nu ff bezoekcijfer opkrikken :) ). Maare de rest begrijp ik en nog bedankt he

Verwijderd

Sow ik ruik hier omwijs naar spam pierre,

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 07:52
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 13:35:
Sow ik ruik hier omwijs naar spam pierre,[/quote]
Beetje wel jah.

Maar nu ff ontopic, Casema verbreekt de verbinding inderdaad wel eens. Hoe het dan bij windows gaat weet ik niet, ik geloof dat je dan soms de verbinding opnieuw moet instellen alhoewel de nieuwe software dit verhelpt.

Mijn ervaringen zijn dat Casema soms even de verbinding verbreekt voor een minuut of 5 maar ik ben nu al meer dan 18 dagen onafgebroken verbonden (ook met hetzelfde ip), dus dat gebeurt ook niet zo vaak.

Echt van server wisselen gebeurt niet zo vaak, en mijn linux pppoe gedoe pakt automatisch elke keer de goede server, en zoiets moet onder windows ook wel te doen zijn.

• pierre-oord
nou allemaal bedankt ik vind het in orde zo. Aangezien ik niet van plan ben server te draaien (ik wil niemand een hartaanval met zo´n upload geven) dus alsie openstaat is het goed. Ik weet nu wat dat server gedoe is en dit vind ik niet erg eens in half jaar of zo te veranderen. Ik heb tenslotte VNC.

Pagina: 1