Ik wil een 20" Mac monitor(geen ID wat voor type, sorry) op een PC, maar is dat een beetje goed te doen? Ik moet nog een dualhead kaart kopen, maar ik koop 'gewoon' een Matrox Millenium en sluit een Iiyama aan en dus het liefst zo'n Mac. Iemand ervaringen?
Verwijderd
Hangt ervan af wat voor monitor het is:
de recentere modellen zou je zonder problemen moeten kunnen aansluiten,
als de goede aansluitingen aanwezig zijn
Ik heb hier echter nog een GDM-1950 (19") van meer dan 10 jaar oud staan,
heb die van iemand gekregen wegens te oud, mnaar hij doet het nog wel.
Ik ga je de technische details besparen, maar sommige van die oudere monitors hebben fixed frequency refreshrates, terwijl pc's variable frequencies gebruiken. Een normale vga kaart kan zo'n scherm dus niet fatsoenlijk aansturen.
Nu zijn er echter kaarten die je kan 'tweaken' zodat ze wel de benodigde fixed refreshrates uitsturen (veel matrox kaartjes kunne dat dus, met behulp van powerdesk)
Het is een geprul, maar doenbaar
de recentere modellen zou je zonder problemen moeten kunnen aansluiten,
als de goede aansluitingen aanwezig zijn
Ik heb hier echter nog een GDM-1950 (19") van meer dan 10 jaar oud staan,
heb die van iemand gekregen wegens te oud, mnaar hij doet het nog wel.
Ik ga je de technische details besparen, maar sommige van die oudere monitors hebben fixed frequency refreshrates, terwijl pc's variable frequencies gebruiken. Een normale vga kaart kan zo'n scherm dus niet fatsoenlijk aansturen.
Nu zijn er echter kaarten die je kan 'tweaken' zodat ze wel de benodigde fixed refreshrates uitsturen (veel matrox kaartjes kunne dat dus, met behulp van powerdesk)
Het is een geprul, maar doenbaar
Ik heb hier een 19" SuperMAC als 2e monitor op een Matrox G400 kaart en dat werkt perfect !
De monitor is idd fixed frequency/resolution (1024x768@70Hz), maar omdat de 2e monitor het toch alleen in Windows doet is dat geen probleem.
De monitor is idd fixed frequency/resolution (1024x768@70Hz), maar omdat de 2e monitor het toch alleen in Windows doet is dat geen probleem.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Ok, heb nu 21" Studio aangesloten, maar heb wat probleempjes:
- Eerst werd er als driver Studio21 aangegeven, dat leek wel mij wel te kloppen, maar nu staat er opeens weer standaard Plug&Play, bij Apple.com kan ik niets vinden van driver download for windows of zo... bestaan er WHQL drivers?
- Op het scherm zitten 4 knoppen: aan/uit, zonnetje, licht/donker en eentje met kleuren eromheen(geen id, wat die doet). Maar goed geen knoppen dus om het h-size & v-size van de monitor bij te stellen of zo... dus nu heb ik dikke vette zwarte randen en dat wil ik natuurlijk niet. Is hier software voor?
- Deze monitor is een beetje kapot(wist ik toen ik 'm kocht, 2e hands
) af en toe valt de kleur rood weg dus dan krijg je een redelijk groenig scherm. Is dit te verhelpen? Zo ja hoe, wat, hoe veel?
Thanx!
- Eerst werd er als driver Studio21 aangegeven, dat leek wel mij wel te kloppen, maar nu staat er opeens weer standaard Plug&Play, bij Apple.com kan ik niets vinden van driver download for windows of zo... bestaan er WHQL drivers?
- Op het scherm zitten 4 knoppen: aan/uit, zonnetje, licht/donker en eentje met kleuren eromheen(geen id, wat die doet). Maar goed geen knoppen dus om het h-size & v-size van de monitor bij te stellen of zo... dus nu heb ik dikke vette zwarte randen en dat wil ik natuurlijk niet. Is hier software voor?
- Deze monitor is een beetje kapot(wist ik toen ik 'm kocht, 2e hands
Thanx!
Ik had ooit eens een VGA -> Mac ding gezien oid (en andersom), maar ik heb die niet meer ergens bji de hand (en zou je dan ook zelf moeten solderen etc)
Aansluiting is geen probleem hoor, hij werkt dus goed, maar ik heb een beetje last van zwarte randen(en ik wil die boodschap daarachter lezen, waarschijnlijk goud waard!).Osiris schreef op 10 augustus 2002 @ 15:53:
Ik had ooit eens een VGA -> Mac ding gezien oid (en andersom), maar ik heb die niet meer ergens bji de hand (en zou je dan ook zelf moeten solderen etc)
Pagina: 1