Toon posts:

Geluidskaart en midikeyboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie kan me helpen aan een goedkoop adres voor MidiMan geluidskaarten en Midi keyboard. Ik heb mijn oog laten vallen op de Delta Audiophile 2496 en de Evolution MK-249C (usb).

In Duistland zit er een shop die stukken goedkoper is dan de meeste winkels hier in Nederland, maar misschien dat iemand dichter bij huis een andere leverancier kent. De search werkt niet, dus die bood helaas geen soelaas....

Overigens iemand ervaringen met deze spullen? Ik wil het in combinatie met Cubase SX en diverse softsynths gaan gebruiken en de latency moet zo laag mogelijk blijven....

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tegen www.thomann.de kan (tot nog toe) geen enkele Nederlands shop op/

• jadjong
  • Niet online
Tegen www.thomann.de kan (tot nog toe) geen enkele Nederlands shop op.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

en http://www.musicstorekoeln.de
die is vaak nog net wat goedkoper dan thomann.de

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:55
Jammer dat search niet werkt. Er is net een mooi topic over geluidskaarten kopen geweest.

Neem eens contact op met www.fullcompass.com Deze mensen hebben geen prijslijst online staan (alleen adviesprijzen van fabrikanten, maar voor hun verkoopprijzen moet je even bellen of mailen).

Je audiophile kan je daar voor beduidend minder kopen dan in europa. (mijn midiman delta 410 heb ik daar voor 182 dollar ex verzenden gekocht! die kost iets van 300 bij die thomann.)

Houdt wel rekening met het feit dat verzenden iets duurder is dan uit duitsland (duistland kost verzenden meestal 15 euro, bij fullcompass vandaan is dat wat meer) en je in totaal (als je pakketje bij de douane gesnapt wordt en dat wordt'ie gegarandeerd) 22% invoerrechten en btw kwijt bent.

Maar met verzenden en import ben je nog steeds zo'n 15-25% goedkoper uit!

Edit: luis@fullcompass.com is het mailadres van Luis, die de internationale orders doet. Als je hem nu mailt, maak je kans vandaag nog antwoord te krijgen! Anders zeker vrijdag op de middag

• jadjong
  • Niet online
Lampje schreef op 01 augustus 2002 @ 21:25:
Jammer dat search niet werkt. Er is net een mooi topic over geluidskaarten kopen geweest.

Neem eens contact op met www.fullcompass.com Deze mensen hebben geen prijslijst online staan (alleen adviesprijzen van fabrikanten, maar voor hun verkoopprijzen moet je even bellen of mailen).

Je audiophile kan je daar voor beduidend minder kopen dan in europa. (mijn midiman delta 410 heb ik daar voor 182 dollar ex verzenden gekocht! die kost iets van 300 bij die thomann.)

Houdt wel rekening met het feit dat verzenden iets duurder is dan uit duitsland (duistland kost verzenden meestal 15 euro, bij fullcompass vandaan is dat wat meer) en je in totaal (als je pakketje bij de douane gesnapt wordt en dat wordt'ie gegarandeerd) 22% invoerrechten en btw kwijt bent.

Maar met verzenden en import ben je nog steeds zo'n 15-25% goedkoper uit!

Edit: luis@fullcompass.com is het mailadres van Luis, die de internationale orders doet. Als je hem nu mailt, maak je kans vandaag nog antwoord te krijgen! Anders zeker vrijdag op de middag
Deze?
Welke geluidskaart voor Multitrack recording etc

Verwijderd

TIP van een audiofiel: als je een MIDI keyboard moet kopen let er dan op dat die best wel duur zijn naar verhouding. Paar honderd euro voor een toetsenplank zonder geluid is best veel namelijk. Ik kan je dan ook echt aanraden (als je toch al wat serieuzer bezig wilt) om een MIDI keyboard of liever een synthesizer te kopen. Het scheelt je echt een eind aan processorkracht, en als je toch al veel betaalt voor een paar toetsen, geef dan ook wat geld uit aan hardware geluid. Want die standaard MS-softsynths klinken echt bagger.. of haal een soort van PCI-slot achtige synth. Ze hebben wel bestaan (Roland?) en zijn goedkoper dan die met toetsen. Vergeet niet dat je met softsynths altijd een vervelende latency hebt van 40 - 100 msec. Hardware rulez :-)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

eeh..softsynths bij mij zijn 5ms.
btw..een midikeyboard is altijd handig, het is alleen al handig om alles ermee te besturen.. Ik koop er ook 2 ectra nog bij.. vanuit een pc met midi interface kan je altijd verder werken met losse synths.. zo ga ik doen.. ik bouw deze dagen eens een goed meubel en houdt daarbij rekening met uitbereidingen met synths..

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 17:29
Midi keyboards zijn tweedehands goed te krijgen via bv Marktplaats.nl. Ik heb zelf de Evolution MK-149 gekocht voor 75 Euro. Een prima apparaat!

Verwijderd

gitaarwerk schreef op 01 augustus 2002 @ 20:52:
en http://www.musicstorekoeln.de
die is vaak nog net wat goedkoper dan thomann.de
En geen service, geen antwoord op mail, KUT dus.

Verwijderd

Lampje schreef op 01 augustus 2002 @ 21:25:
8 euro's als je bij Thomann besteld....

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:48

lonkhuijzen

100% ADH

spijt me grote onzin hiero

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Pluk schreef op 01 augustus 2002 @ 23:22:
spijt me grote onzin hiero
was dat nou voor geblaat? :P kan je ook wat onderbouwen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 21:33:
TIP van een audiofiel: als je een MIDI keyboard moet kopen let er dan op dat die best wel duur zijn naar verhouding. Paar honderd euro voor een toetsenplank zonder geluid is best veel namelijk. Ik kan je dan ook echt aanraden (als je toch al wat serieuzer bezig wilt) om een MIDI keyboard of liever een synthesizer te kopen. Het scheelt je echt een eind aan processorkracht, en als je toch al veel betaalt voor een paar toetsen, geef dan ook wat geld uit aan hardware geluid. Want die standaard MS-softsynths klinken echt bagger.. of haal een soort van PCI-slot achtige synth. Ze hebben wel bestaan (Roland?) en zijn goedkoper dan die met toetsen. Vergeet niet dat je met softsynths altijd een vervelende latency hebt van 40 - 100 msec. Hardware rulez :-)
Ik heb inmiddels de beschikking over een behoorlijk aantal softsynths die wel degelijk super klinken (ik ben zelfs deze week naar een opnamestudio geweest waar diverse danceproducties worden gemaakt waar dus echt bijna geen hardware meer aan te pas komt). Ik ben er inmiddels uit, ik ga aanstaande maandag naar Keulen (Music-City: http://www.music-city.de/html_aktuell/mainframe.htm) en daar zijn de prijzen ten opzichte van hier, om te smullen!!!! Scheelt me al gauw 150 Euro dus voor mij reden genoeg om even naar Keulen te rijden (krappe 2 uur, auto van de zaak ;) )

Latency komt op 3ms dus dat moet geen enkel probleem zijn....

Oh ja, een midikeyboard is misschien relatief duurder, maar voor 177 Euro koop je geen goeie synth waar je wat aan hebt (dus ook met goede sounds). Ik heb ooit de fout gemaakt een Yamaha SY-22 te kopen met dezelfde gedachte als dat jij aangeeft...dat doe ik dus niet meer....

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 21:33:
Een midi-keyboard kost bijna geen processor kracht aangezien er alleen maar midi-signalen over de kabel gaan, dit zal je met elk andere keyboard ook hebben die je aan je pc aansluit, in je computer wordt deze info vertaald naar geluid.

Zover ik weet maakt MS geen softsynths, maar je bedoelt waarschijnlijk de MS driver voor je soundkaart voor compatibiliteit.
Softsynths zijn proggies zoals Reason, NI FM7/PRO-52/Reactor, etc.
En verder heb je met Softsynths een lage latency als je een goede audiokaart hebt, 5ms is zeker haalbaar.

Hardware kan best rulen, maar je had wel ff langer mogen kijken naar de softsynths om tot deze conclusie tekomen ;)
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 10:17:
[...]

Oh ja, een midikeyboard is misschien relatief duurder, maar voor 177 Euro koop je geen goeie synth waar je wat aan hebt (dus ook met goede sounds). Ik heb ooit de fout gemaakt een Yamaha SY-22 te kopen met dezelfde gedachte als dat jij aangeeft...dat doe ik dus niet meer....
177€ vind ik best goedkoop...

Ik heb zelf een Roland Master keyboardje(PC-200 MKII), ik heb hem alweer een aantal jaartjes maar hij blijft het goed doen, ook heeft hij aftertouch, en de aanslag is prettig. De goedkopere keyboards missen meestal zowiezo al de aftertouch en de aanslag is niet prettig.

Zo'n Evolution ding ziet er leuk uit maar ik kan me niet voorstellen dat je voor die prijs een keyboard + nog een stamp draaiknoppen krijgt van goede kwaliteit...

Mocht mijn keyboardtje het begeven koop ik weer een Roland (Edirol), http://www.edirol.com/products/keyboard.html

Verwijderd

Topicstarter
Redje schreef op 02 augustus 2002 @ 10:52:

177€ vind ik best goedkoop...
Precies, dat is ook de reden dat ik geen geld uit ga geven voor een synth die me toch zeker heel wat meer geld kost (zeker als de onboard sounds en effecten een beetje naar behoren moeten zijn...).

Dit wordt 'm waarschijnlijk... http://www.music-city.de/...nfo.php3?artikelnr=228619

Verwijderd

Redje schreef op 02 augustus 2002 @ 10:52:

.....
Softsynths zijn proggies zoals Reason, NI FM7/PRO-52/Reactor, etc.
......
[smart-ass-mode]
Reason is nou niet echt een sofsynth hoor! Het is natuurlijk veel meer dan dat alleen: noem het maar een sequencer, dan zit je beter in de richting. :+
[smart-ass-mode]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 12:56:
[...]
[smart-ass-mode]
Reason is nou niet echt een sofsynth hoor! Het is natuurlijk veel meer dan dat alleen: noem het maar een sequencer, dan zit je beter in de richting. :+
[smart-ass-mode]
je kan er zelfs professionele dingen met dat ene proggie produceren..
als iemand geintresseerd is (ben er nog hard aan ebzig) heb ik dit gemaakt er al mee
simpel met een midi keyoardje

http://www.trancebender.com/song2.mp3

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 12:56:
[...]
[smart-ass-mode]
[smart-ass-mode]
Mja zelf vind ik het meer een softsynth dan een sequencer, de sequencer is gebouwd rond de synths en niet andersom :) Gebruik je rewire dan gebruik je de ingebouwde sequencer niet eens.

Het programma emuleert audio hardware, samplers, synths, step-sequencer, effect kastjes, dus ja eigenlijk zou je het dan audio-hardware emulator moeten noemen ;)

• Grbfst
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 21:12
als we het over prijzen hebben, het is relatief veel maar dan heb je ook wat:
1250 euro voor een synthesizer met sample mogelijkheden
het is minder dan de helft van de nieuwprijs.
het gaat om een GEM Equinox Pro 88. Met gewogen toetsen bij:
www.peterverspuy.nl

echt een superding. ook 2 X midi in out en thru
review op:
http://www.harmony-centra...ic/Equinox-Pro-88-01.html
Pagina: 1