Wat kookt er hier bijna

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb in mijn kast 1 CPU fan zitten met TempSensor en een simpel koelertje die je in zo'n system slot steekt.. bij mijn weten heeft die geen Sensor

Afbeeldingslocatie: http://s-loops.com/temp/speedfan.gif

Wat staat er hier op 82 graden bijna te koken?! :(

spek pc, spek hifi, last.fm

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07 16:17

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Je CPU!?? Die is toch altijd fan 1??

Kijk ff in de BIOS heb je meer info, en ander draai je je kast open en voel je ff :)

• YoG
  • Niet online
Nee das of Temp1 of 2..
die wordt vaak wel erg heet ja maar niet ZO heet :P

Edit, ff gecheckt in de BIOS, Temp2 is mn CPU en 1 m'n system case

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik zou ff de temp van je koelblok van de cpu voelen (als je vastplakt dan is dat de oorzaak)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• DutchHammer

DutchHammer

Ow wacht kijk verkeerd, mischien je video kaart??? En anders mischien gewoon een bug in het programma

• YoG
  • Niet online
Als m'n videokaart echt zo heet zou worden dan had ie t toch allang begeven!?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Voel ff achter je voeding of die fan nog blaast. Dan aan je cpu-koelblok (met 5000RPM niet je vingers in de fan steken ;)) en anders ff kijken of de fan van je videokaart nog blaast. BTW: Loopt je pc niet steeds vast? :D

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

mebbe je harddisk?

• YoG
  • Niet online
Voel ff achter je voeding of die fan nog blaast.
jep 8)
Dan aan je cpu-koelblok (met 5000RPM niet je vingers in de fan steken ;))
Die is dus 64 graden..
en anders ff kijken of de fan van je videokaart nog blaast.
Die heeft geen fan :/ daar heb ik een 2800 RPM system fan vlak naast gezet
BTW: Loopt je pc niet steeds vast? :D
Nope :+

• YoG
  • Niet online
Sinds wanneer hebben die ingebouwde tempsensors?

[ Voor 0% gewijzigd door YoG op 01-08-2002 16:02 . Reden: brb :) ]

• ludo
  • Laatst online: 01-03 18:17
Het kan ook zo zijn dat die sensor gewoon niet bestaat. En dat dat programma hem dus niet vind en er een gekke waarde aan geeft.

Temp 1 == je CPU :?
YoG schreef op 01 januari 1970 @ 01:00:
[...]
Mijn IBM HD heeft dat :)

• kutkip
YoG schreef op 01 augustus 2002 @ 16:00:
[...]
jep 8)
[...]
Die is dus 64 graden..
[...]
Die heeft geen fan :/ daar heb ik een 2800 RPM system fan vlak naast gezet
[...]
Nope :+
Die 64 graden zou je hdd kunnen zijn en die 80 je cpu.. en anders is het je hdd die 80 wordt :X

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Hoe heb je dat gemeten?

Want als je koelblok al 64 graden is dan zou die cpu temp best eens kunnen kloppen.

Welke temp geeft ie aan in de bios?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• kutkip
Je hebt hem hoop ik nu toch wel uit gezet he?

Verwijderd

probeer ook eens een ander temp progje en 64 graden voor je proc lijkt me ook niet echt lekker en die 80 graden al helemaal niet.
Je pc zou toch minstens moeten vast lopen met dat soort temperaturen toch :?

• DutchHammer

DutchHammer

64 graden kan toch nog wel met AMD???, Niet dat mijnes zo hoog wordt maar das een 1 GHz

• ludo
Ajaxno1 schreef op 01 augustus 2002 @ 16:15:
64 graden kan toch nog wel met AMD???, Niet dat mijnes zo hoog wordt maar das een 1 GHz
Het moet officieel nog wel kunnen ja... Maar het is toch wel erg hoog. Ik denk niet dat het gezond is om hem 24/7 op zo'n temperatuur te hebben lopen.

50 graden lijkt me toch wel een gezondere temperatuur.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
YoG schreef op 01 augustus 2002 @ 15:41:
Ik heb in mijn kast 1 CPU fan zitten met TempSensor en een simpel koelertje die je in zo'n system slot steekt.. bij mijn weten heeft die geen Sensor

afbeelding

Net zo lang met je hand in de kast FRIEMELEN en waneer je AUW !!! roept hebbie het "probleem" gevonden :)

edit:

kijk idd eerst ff in je bios .... want de MEESTE progjes meten de temperatuur NIET goed ....

• kutkip
64 graden kan goed hoor :) Alleen 80 is echt te hoog. Als je cpu 80 graden wordt loopt ie eigenlijk altijd vast. En ook Intel cpu's kunnen zo warm worden hoor, zolang het maar onder de 70 is en ie stabiel draait.

• kutkip
NuKeFaCe schreef op 01 augustus 2002 @ 16:19:
[...]

Net zo lang met je hand in de kast FRIEMELEN en waneer je AUW !!! roept hebbie het "probleem" gevonden :)
De fan waarschijnlijk >:) :P

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
kutkip schreef op 01 augustus 2002 @ 16:19:
[...]

De fan waarschijnlijk >:) :P
met een vingertopje als de fan hard draait })

• YoG
  • Niet online
Dat staat dus in die bios dat ie 64 graden is..

Ik gebruik normaal altijd CPUcool als ik m'n pc 24/7 aan laat.. die brengt m'n cpu-temp tot onder de 50 :*)

Ik zal t eens proberen met een ander proggy.. wie weet er nog 1 behalve MBM want die draait hier nooit zo lekker

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Als 82 de kast is, en 64 je CPU, dan is er op zich niks asociaals aan de hand. Tot de 65 is het veilig, daarboven kun je stabiliteitsproblemen krijgen. Dat het wenselijk is dat de temperatuur omlaag gaat lijkt me logisch.

Een dergelijk groot verschil tussen de CPU temp. en de casetemp. wijst op te weinig airflow in (of eigenlijk door) je kast. Heb je casefans? Zijn ze goed verdeeld (voor/achter), blazen ze wel de goede kant op?

Verwijderd

80 graden voor je case dan kan je bijna een eitje koken op zijn kast dat kan nooit goed zijn lijkt mij tenzij je van gebakken eitjes houd :)

• ludo
TripleM schreef op 01 augustus 2002 @ 16:25:
Als 82 de kast is, en 64 je CPU, dan is er op zich niks asociaals aan de hand. Tot de 65 is het veilig, daarboven kun je stabiliteitsproblemen krijgen. Dat het wenselijk is dat de temperatuur omlaag gaat lijkt me logisch.

Een dergelijk groot verschil tussen de CPU temp. en de casetemp. wijst op te weinig airflow in (of eigenlijk door) je kast. Heb je casefans? Zijn ze goed verdeeld (voor/achter), blazen ze wel de goede kant op?
Als het in je kast 82 graden is kan je CPU nooit koeler zijn... Of je CPU moet niet in je kast zitten :P. Die 82 graden kan dus niet van je kast zijn... Maar wat het wel is? Weet je zeker dat er überhaupt drie sensors in je pc zitten? Kan nl. best wel een spooksensor zijn :).

En als de temperatuur in de kast 82 graden wordt houd je pc het absoluut niet lang vol.

Maar als je CPU 64 graden is, vind ik dat nog steeds erg warm. Je hebt een XP1900+ zie ik? Ter vergelijking: Ik heb een XP1600+ @ 1800+ en die wordt full stressed niet warmer dan 49 graden met een simpele koeler (Coolermaster EP5-6I11 uit m'n hoofd d8 ik... boeiuh :)).

[ Voor 0% gewijzigd door ludo op 01-08-2002 16:34 . Reden: duidelijkheid scheppen :) ]

• YoG
  • Niet online
TripleM schreef op 01 augustus 2002 @ 16:25:
Ik heb 1 JustCooler system fannetje maar die staat gericht op m'n videokaart.. kan het zijn dat daardoor de aiflow verstoord wordt? Kan ik beter die fan omdraaien dat ie de warme lucht dus wegzuigt ?

Ik heb geen casefans, ik begrepen dat je die in je kast moet inbouwen en dat vind ik nogal een gedoe (ik ben niet zo'n die-hard oc'er), en bovendien maakt m'n systeem al herrie genoeg door de voeding ;(

Heeft het nut als ik in m'n kast nog meer fans zet? (die dus niet naar buiten blazen...)

• YoG
  • Niet online
ludo schreef op 01 augustus 2002 @ 16:33:
[...]Als het in je kast 82 graden is kan je CPU nooit koeler zijn... Of je CPU moet niet in je kast zitten :P. Die 82 graden kan dus niet van je kast zijn... Maar wat het wel is? Weet je zeker dat er überhaupt drie sensors in je pc zitten? Kan nl. best wel een spooksensor zijn :).
In m'n Bios staat dus dat die 43 graden van m'n System Case is.. ik heb ook echt geen idee waar die 80 vandaan kan komen.. ik heb die Gigabyte 7VRX gewoon zonder accesoires gekocht.
De voeding was een wat duurder model, proppen ze daar tegenwoordig ook al sensors in? en ook al wordt ie zo heet, hoe zorg je er voor dat een voeding koeler wordt ? :?
En als de temperatuur in de kast 82 graden wordt houd je pc het absoluut niet lang vol.
Ja ik denk dus dat dat een foutje in t programma is.. laten we 't hopen :/
Wie weet er nog een ander proggy om ' t te testen?

M'n Bios geeft ook maar 2 temps aan, CPU+system

Verwijderd

Het is altijd een goed idee om een fannetje te installeren die frisse lucht naar binnen blaast, als het goed is zit er aan de voorkant, onderin (tegenover de sloten voor je kaarten) een plek waar je er zo één kan plaatsen. Kan zo 10 graden schelen (met dit weer misschien minder)

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Kan zijn dat het bord nog een externe temp sensor heeft, waaraan je een sensor kan hangen, zonder deze sensor eraan wil deze wel eens vreemde temps aangeven :) Zoiets zal het waarshcijnlijk wel zijn, het proggie ziet een temp sensor die er niet is en meet daar een vreemde waarde af.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• YoG
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 16:44:
Het is altijd een goed idee om een fannetje te installeren die frisse lucht naar binnen blaast, als het goed is zit er aan de voorkant, onderin (tegenover de sloten voor je kaarten) een plek waar je er zo één kan plaatsen. Kan zo 10 graden schelen (met dit weer misschien minder)
Goed idee :*) dus op de plek waar normaal je system speaker zit bedoel je?
Welke maat fan past daar ? Ik heb een midi-tower, geen idee of 't een XT of AT is :?
[/noobtalk]

Verwijderd

heb je mbm al geprobeerd? ik heb em draaien en hij geeft altijd netjes de temps weer mijn celly 1200 is op het moment 37 graden

• YoG
  • Niet online
FastBunny schreef op 01 augustus 2002 @ 16:45:
Kan zijn dat het bord nog een externe temp sensor heeft, waaraan je een sensor kan hangen, zonder deze sensor eraan wil deze wel eens vreemde temps aangeven :) Zoiets zal het waarshcijnlijk wel zijn, het proggie ziet een temp sensor die er niet is en meet daar een vreemde waarde af.
Misschien ja, maar het vreemde is dat die temp steeds varieert tussen 81 en 83 .. dus.. het leeft :7 :P

• ludo
Ik heb ook zo'n rare sensor... die varieert van -7 tot -18 :)

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

YoG schreef op 01 augustus 2002 @ 16:51:
[...]
Misschien ja, maar het vreemde is dat die temp steeds varieert tussen 81 en 83 .. dus.. het leeft :7 :P
offtopic:
IT ISSS AALLIVEEEEEE :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• YoG
  • Niet online
Ik probeer MBM dan wel ff..

Tis altijd een gedoe om dat proggy helemaal lekker in te stellen.. dus brb

• YoG
  • Niet online
FastBunny schreef op 01 augustus 2002 @ 16:55:
[...]
offtopic:
IT ISSS AALLIVEEEEEE :+
Nope, just chillin: 8)

Afbeeldingslocatie: http://s-loops.com/temp/mbm.gif

problem solved? :Y)

edit, En als m'n system case 42 graden wordt is er toch niks aan de hand met m'n airflow ?

[ Voor 0% gewijzigd door YoG op 01-08-2002 17:05 . Reden: fart ]

Verwijderd

nope
who is your daddy :D

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:17

boesOne

meuh

Klopt vast iets niet aan die meting.. Hiero gaf speedfan eens 105 graden aan voor de CPU. Stekker eruit gerukt.. kast open... weer aangezet.. cpu fan liep gewoon.. Systeem starte gewoon op.. Weer 105 graden..
Toen maar eens speedfan opnieuw geinstalleerd ...

[e] allang gesolved zie ik... pfff.. zit te slapen hiero :P [/e]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

die 82 temp is aux temperatuur... dus zit niets op aangesloten , 64 is cpu , 43 kast

4015Wp west (Dordrecht)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:24

Ankh

.Howdy

ik gok dat die andere temp meter misschien je PSU is :D

check eens negatieve kant van je voeding..

de -12v is -9,57v
en de -3v is 0v

dat kan nooit goed wezen :/ :)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

RaMMSTeiN schreef op 01 augustus 2002 @ 19:36:
ik gok dat die andere temp meter misschien je PSU is :D

check eens negatieve kant van je voeding..

de -12v is -9,57v
en de -3v is 0v

dat kan nooit goed wezen :/ :)
Meer en deel heeft verkeerde negatieve waardes... zin onbelangrijk ... zoek maar , zijn al tig topix over geweest. EN IK ZWEER DAT DE 82 graden aux-temp is.. want hij veranderd toch niet ?

4015Wp west (Dordrecht)

• Ankh

Ankh

.Howdy

nee daarom staat hij op -55 bij MBM 8) ;)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

RaMMSTeiN schreef op 01 augustus 2002 @ 19:56:
nee daarom staat hij op -55 bij MBM 8) ;)
:? DUS aux-temp... wat bedoel je met je zin te zeggen...

4015Wp west (Dordrecht)

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 02:25
82 graden. ik geloof dat ik helemaal in het begin mijn GeForce3 nog wel hoger heb gekregen, en die doet het ook nog gewoon. (had ook niet veel langer moeten duren, alle fans stonden uit :P) Ik zou ook denken dat het dan zou smelten of op z'n minst naar plastic zou gaan stinken, maar dat viel eigenlijk allemaal wel mee.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
ik heb ook zoiets vaags :?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dekker7/speedfan1.gif

IK maak me er niet druk om, want me systeem is snel en stabiel ;)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

gfo schreef op 01 augustus 2002 @ 16:24:
[...]
met een vingertopje als de fan hard draait })
BLOOD COOLED :+

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Scatman_II
  • Laatst online: 22:38

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Hmzzz, lijkt me een geval van slechte airflow in je kast :) Probeer er es wat meer lucht doorheen te laten stromen...
Stroomt er al veel doorheen, hoe warm is het op de kamer waar je pc staat?

Enneuh, kan een van die temps die speedfan weergeeft de temp van je videokaart zijn? Of zitten daar geen sensoren in? Zou wel handig zijn, dan kan ik eindelijk es zien hoe warm 'm'n videokaartje wordt...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

mensen volgens mij is dat progje gewoon gaar :?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

YoG schreef op 01 augustus 2002 @ 16:01:
[...]
S.M.A.R.T

Verwijderd

Toch kan ook de HD temp natuurlijk niet onder de systeem temp liggen.
(Tenzij ze watergekoeld zijn :) )

Verwijderd

YoG schreef op 01 augustus 2002 @ 15:41:

afbeelding

die 82 graden is je voeding
mijn enermax is ook altijd 82 graden
een antec voeding van een vriend van me is altijd 81 graden dus het zal wel goed zijn lijkt me

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 12:40
Heb zelf ook het zelfde met mijn GA-7vrxp, dus het lijkt mij geen problemen, maar ik zou als ik jouw was wel meer koelen, want 63 graden is wel een beetje hoog voor de CPU. 42 graden voor systeemtemp. is ook hoog, dus ff een paar casefans plaatsen :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• Erik1
  • Niet online
Zoiets vaags heb ik ook hoor :z

Kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/erik.nijhuis/got/pics/cooling/speedfan.jpg
HD0 = Maxtor 40GB 7200RPM
Temp2 = Kast Temp.
Temp1 = CPU Temp.
Temp3 = Gare programmafout 8)7

• YoG
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 09:17:
[...]
die 82 graden is je voeding
mijn enermax is ook altijd 82 graden
een antec voeding van een vriend van me is altijd 81 graden dus het zal wel goed zijn lijkt me
Ik denk het niet want in MBM is die 82 graden opeens -55 ... Het is denk ik een aansluiting voor een sensor waar dus niks op aangesloten zit en daardoor een beetje flipt
dont think so.. Al m'n HDs hebben Smart maar in Speedfan en MBM wordt er nergens een melding van gemaakt dat die een tempsensor hebben.. Voglens mij houdt Smart alleen in de gaten of je HDs nog wel optimaal werken.. met values en tresholds enzo
steven2 schreef op 02 augustus 2002 @ 12:48:
Heb zelf ook het zelfde met mijn GA-7vrxp, dus het lijkt mij geen problemen, maar ik zou als ik jouw was wel meer koelen, want 63 graden is wel een beetje hoog voor de CPU. 42 graden voor systeemtemp. is ook hoog, dus ff een paar casefans plaatsen :)
Ik wil alleen een fannetje hebben waar normaal je systeem speaker zit.. anders wordt t zo'n gedoe met gaten in je kast zagen enzo en dat hoeft voor mij niet zo nodig.. Welke fan kan ik daarvoor het beste nemen ? Ben nogal noob met dit soort dingen :P

[ Voor 0% gewijzigd door YoG op 02-08-2002 18:29 . Reden: kilroy was here ]

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

ludo schreef op 01 augustus 2002 @ 16:33:
[...]Als het in je kast 82 graden is kan je CPU nooit koeler zijn... Of je CPU moet niet in je kast zitten :P. Die 82 graden kan dus niet van je kast zijn... Maar wat het wel is? Weet je zeker dat er überhaupt drie sensors in je pc zitten? Kan nl. best wel een spooksensor zijn :).

Maar als je CPU 64 graden is, vind ik dat nog steeds erg warm. Je hebt een XP1900+ zie ik? Ter vergelijking: Ik heb een XP1600+ @ 1800+ en die wordt full stressed niet warmer dan 49 graden met een simpele koeler (Coolermaster EP5-6I11 uit m'n hoofd d8 ik... boeiuh :)).
De casetemp word niet de lucht in de kast mee bedoeld maar de temperatuur van je chipset op je mobo. en die kan dus wel zo heet zijn. Dan moet je er wel iets lomps mee gedaan hebben als heel het cool element er af rukken of zo >:) want anders komt ie niet vlug boven de 60 graden uit. ik denk toch echt dat in dit programma temp 1 je cpu is en temp 2 die van je mobo

• Ankh

Ankh

.Howdy

YoG schreef op 02 augustus 2002 @ 18:22:

dont think so.. Al m'n HDs hebben Smart maar in Speedfan en MBM wordt er nergens een melding van gemaakt dat die een tempsensor hebben.. Voglens mij houdt Smart alleen in de gaten of je HDs nog wel optimaal werken.. met values en tresholds enzo
bij mij zie ook niets .. misschien omdat ze op mijn UIDE aansluiting zitten ;) ipv IDE alleen.. ik heb 3 IBM Drives 8)7

Verwijderd

Ik zit met een 1800+ @ 1900+ en die draait idle aan 37°C, dus je kan echt wel koeler hoor, en vind ik wel aan te raden ook ..
Pagina: 1