[tipje] Kinzo (dremel cloon) 30euro

Pagina: 1
Acties:
  • 654 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik kan me herinneren dat er een maandje of zo geleden een actie was bij de Aldi, een ferm (dremel cloon) voor 30euro oid.
Ik was gister bij de gamma, en kwam daar de volgende dremel cloon tegen; een KINZO, voor 30euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.jackypc.com/articles/88/image001.jpg
Dremel(ding) met doos en assosiores.

Afbeeldingslocatie: http://www.jackypc.com/articles/88/image003.jpg
wat zit er in de doos?

Afbeeldingslocatie: http://www.jackypc.com/articles/88/image005.jpg
wat specs

Afbeeldingslocatie: http://www.jackypc.com/articles/88/image007.jpg
En modden maar

Afbeeldingslocatie: http://www.jackypc.com/articles/88/image008.jpg

Ik had die actie dus gemist bij de aldi (net zoals meer mensen had ik begrepen, bij de Dixons hadden zo ook zo'n verm voor 49euro (uit m'n hoofd) maar die was niet op voorraad, hier in oss. En bij de gamma had ik dit dingetje gekocht. hopelijk over een paar weken mijn eerste mod.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:59
ik heb em ook, al een geruime tijd... en ik moet zeggen dat het wel een leuk apparaat is maar de kwaliteit van de onderdelen erg tegenvalt. de kop waar je de verschillende gereedschapjes inzet slijt erg snel (deze moet je al snel vervangen) en hij is ook niet zo krachtig als een 'echte' dremel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb m ook... maar ik krijg m niet werken zonder die flexibele as ertussen... jij wel zie ik :( HOE |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik heb geen flexibele as ..
Bij mij zijn de kopjes anders nog goed heel (ben 5 uur lang aan een stuk door bezig geweest :D) en werkt nog goed.
Maar het is ook een cloon, die is nou niet bepaald geschik voor overmatig gebuik, dan moet je een 'echte' dremel kopen.
Overigens passen de 'echte' dremel kopjes er gewoon op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:59
ik heb er geen flexibele as bij... wat bedoel je precies?

enne, scarecow, 5 uren is niks natuurlijk, ik heb die van mij al een jaar en gebruik em veel voor mijn scooter en heb er al verscheidene cases mee gemod... ding heeft zeker al 60 draaiuren gemaakt, hij doet het nog wel, maar niet uitermate perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb m een tijdje geleden bij de gamma gekocht.. en toen zat er een flexibele as bij (een slang met verlengstuk dus) maar het probleem bij mij is dat ik m wel werkend krijg met die slang er tussen .. maar niet rechtstreeks op het kopstuk zelf (zonder slang dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:26
hm, volgens mij is de Ferm kleiner...
Ik denk dat na de ECHTE dremel de Ferm het beste is. En natuurlijk alle Ferms met een ander etiket.
Maar deze is wel een stuk brakker lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Boeie schreef op 01 augustus 2002 @ 15:40:

enne, scarecow, 5 uren is niks natuurlijk, ik heb die van mij al een jaar en gebruik em veel voor mijn scooter en heb er al verscheidene cases mee gemod... ding heeft zeker al 60 draaiuren gemaakt, hij doet het nog wel, maar niet uitermate perfect...
achja ik vond 't anders vrij goed; 5 uur non-stop op de hoogste stand, en ik heb nog nix van de assesoires weg kunnen gooien, omdat ze nog goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus zo'n ding van de aldi. In eerste instantie deed die flexibele as het ook niet , maar na wat gekloot met dat ding deed hij het toch . Je moet alle schroefjes van de gewone kop afdraaien , dan de draad van de flexibele as in het gaatje doen waar je de normale tools ook in doet , dan heeel erg goed vast draaien (belangrijk), anders doet hij het echt niet. En dan kun je aan de slag. >:) 8)

Ik vraag me alleen af : met welke tool moet je metaal vijlen/zagen/slijpen ? :?

edit:
Mijne is ook een Ferm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Heb hum al meer dan 2 jaar, en nog best veel gebruikt ook. De kopjes (bij mij zaten er 2 bij) zijn beide nog prima.

Alleen de houder voor de slijpschijfjes was heul snel kapot, dus een dremel-houder gekocht.

Verder heb ik over de kinzo niks te klagen.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem ook superfijn dingetje mij hoor je niet klagen
aleen eerst deed mijn flexi-as het niet maar als je hem te diep in je kopje op dremel zelf steekt raakt in in de flexi-as kop niet meer goed en draait het neit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
en als je een nog goekopere dremel wilmoet je naar de bigg boss gaan want daar zijn ze 19.99 !!!!

Ik was er net en gelijk een megenomen perfect dingetje :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:25

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb em bij de praxis gehaald.
Een of ander duits merk.
Veel accesoires en zo een slang das erg makkelijk want met dat grote boording in je hand is het lastig om precies te dremelen in je case.

Verlengslang = AANRADER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
PnD schreef op 01 augustus 2002 @ 20:01:
Ik heb em bij de praxis gehaald.
Een of ander duits merk.
Veel accesoires en zo een slang das erg makkelijk want met dat grote boording in je hand is het lastig om precies te dremelen in je case.

Verlengslang = AANRADER
en hoe duur was ie bij de praxis???

maareh waar kun je zon flexibele verleng slang halen en hoe duur is die ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:12

Scatman_II

R9500 Pro >:)

k'heb wel die Aldi kloon kunnen bemachtigen en weet echt niet wat je voor meer geld erbij zou kunnen krijgen :)

K'heb alleen originele Dremel schijfjes moeten kopen [ de bijgeleverde waren na 2cm kast versleten :P ] en nu doettie het perfect :)

Duz idd een aanrader ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit een nog lopende aanbieding, of standaard voor die prijs? Wil er wel eentje scoren, maar de gamma is hier best een eind vandaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
standaard prijs, in oss, lager er een stuk of 8 in de vitrine.
is geen aanbieding, maar ik wilden 'jullie' hier alleen maar even op wijzen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem net gehaald, voor 31 euro nogiets :)
en meteen zo'n setje dremelschijven, thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem net in eindhoiven ook gehaald

khad net de laatste die ze daar hadden :P graaide hem net voor iemand weg >:)

da ding is best sterk
beter als die van de praxis tijdje trug in die gele kist (deze heeft de vader van me vriendin)
dit ding slijpt met gemak door gereedschapsstaal heen
doet alsof me hamer stukje boter is slijpt zo door me werkbank en aambeeld heen dus lekker dingetje die kinzo :P >:)

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 22:17

Spikey

Making the web accessible!

Boeie schreef op 01 augustus 2002 @ 15:40:

Misschien moet je die koolstofdingen die erin zitten eens vervangen.. zitten achter een rond zwart "dopje" halverwegen het apparaat. Wel alletwee tegelijk vervangen!

Gisteren m'n case wat gemod (aan de "binnenkant"). Heb de roostertjes die in de case zaten aangepast zodat m'n 8cm fans vrij kunnen draaien (gaat normaal alleen met 2x6cm) aan de voorkant en het roostertje van de achterfan ook maar gelijk eruit geslepen.

Wel moet ik zeggen dat die slijpschijfjes behoorlijk hard gaan. Nou heb ik een kast met behoorlijk dik metaal maar toch. Wel is het zo dat als je het rustig aan doet en steeds maar heel ff contact maakt met het metaal de schijfjes langer meegaan omdat ze dan niet loeiheet worden (wordt het wel maar niet zo dat het meteen je schijfje wegvreet).

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Verwijderd

Orginineel je signatuur, scarecrow. Heb je de nieuwe revue onlangs gelezen?

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

ze hebben er deze week weer in de aanbieding met flexas

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• sedistor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09-2023
bij de gamma de prak aldi karwei bigboss?? waar in de aanbieding?? kheb ook nog zoeen ding nodig, heb nog niks gemod. net nieuwe kast gekocht best leet bakkie, weilk ook ff modde, "aquarium" raam ervoor ofzow :D

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Ferm +zat accesoires bij kijkshop: vaste prijs 37 euro.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:26
En die ferm is beter.
Pagina: 1