Toon posts:

Html in VB.NET form

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik een html pagina die lokaal op de hd staat kan laten zien
in een vb.net form en dmv welk object zou ik dit moeten doen?

BV:

1 form
1 Treeview (met de namen van de html pagina's)
1 Object waarin de html pagina zou moeten verschijnen.

Als ik op een naam in de treeview klik moet hij de html pagina laten zien.

IK heb gezocht in de msdn maar ik kan niet echt wat vinden.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:24

Apache

amateur software devver

multiline textbox?

tja die treeview is een componentje waarvan je de waarde kan terug krijgen van de file waar op geklikt word, dan is het aan jou om die file te openen en weer te geven, volgens mij moet er in de msdn echt wel wat te vinden zijn, zoek eens wat op specifieke onderdelen als treeview of syntaxhighlighting (voor je html, is hier recent nog voorbij geweest) anders een bezoekje aan pscode.com kan ook wonderen doen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:17

markvt

Peppi Cola

de html pagina laten zien als in de source ervan of zoals internet explorer hem laat zien ???

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
zoals ie hem laat zien...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er nog steeds niet uit, het moet toch niet moeilijk zijn om een connectie te maken naar een html file en deze dan laten zien op een form?

Verwijderd

In VB6 zou ik oplossen met een Webbrowser-control...

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 21:01
<%@Import Namespace="System.IO" %>

dan StreamReader class gebruiken

---

• alley
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-09 14:55

alley

ahuh

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 10:35:
In VB6 zou ik oplossen met een Webbrowser-control...
In .NET zou ik het ook gewoon zo oplossen. Import the typelibrary van de internet explorer webcontrols, en je kunt ze gewoon op je form gooien. Het duurt denk ik nog wel even voordat IE webcontrol een native .NET control wordt.

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
alley schreef op 03 augustus 2002 @ 11:45:
[...]
In .NET zou ik het ook gewoon zo oplossen. Import the typelibrary van de internet explorer webcontrols, en je kunt ze gewoon op je form gooien. Het duurt denk ik nog wel even voordat IE webcontrol een native .NET control wordt.
Tja, dat kan je evt wel doen, maar heb je dan nog '.NET managed code'?

https://fgheysels.github.io/

• alley

alley

ahuh

whoami schreef op 03 augustus 2002 @ 11:50:
[...]
Tja, dat kan je evt wel doen, maar heb je dan nog '.NET managed code'?
Het project zelf blijft managed code, alleen die webcontrol is geen managed code.

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik ga vanavond ff proberen of het werkt, is het misschien niet makkelijker om een xml file in te lezen ipv een html pagina? want het mag ook een xml (xsl moet ik zeggen) zijn

• alley

alley

ahuh

Het inlezen is zowiezo geen probleem, het weergeven ervan alleen wel.... Daarvoor heb je echt een HTML control nodig....

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik hem in moeten lezen dan? met welke code?

• alley

alley

ahuh

Het inlezen kun je gewoon met een filestream doen.... Maak een stream aan naar je file, creëer een streamreader, en doe een readToEnd op je reader.

Pagina: 1