Toon posts:

[Car Audio] Rockford installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu al een aantal weken een installatie samen te stellen. Huidige samenstelling is:

- Kenwood KDC-M9021
- Rockford Fosgate Power 550X (4x65W RMS, verkoper had het over 4x75W RMS)
- Rockford Fosgate Punch HE 12" (200W RMS, 400W Max)
- Caliber Subwoofer behuizing
- Rockford Fosgate HPC2369 6x9" (100W RMS, 200W Max)
- Caliber CSP4 4" (two-way, 40W RMS, 90W Max)
- Caliber CT2 (tweeter, 150W Max)

De Caliber CSP4 + Caliber CT2 zijn gekozen omdat de 4" compo van Rockford Fosgate (FNX2414) niet in Europa leverbaar is :'(

Nu heb ik dus in totaal 4 speakers + 1 sub die in aanmerking zouden komen voor op de Power 550X.

Welke speakers kan ik nu het beste op de versterker aansluiten? De Sub lijkt me logisch, deze krijgt 2 gebrugde kanalen. Blijven er nog 2 over.

Sluit ik de Caliber-set hier op aan, of de Rockford Fosgate 6x9" set?

Zelf denk ik dat ik beter de RF-set hier op aan kan sluiten en later een (kleine) amp bij kan kopen voor de Caliber-set.

Iemand van tips / suggesties / reacties?

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 16:06
normaal gesproken wil je geluid van voren hebben, (ik neem aan dat de compo in de voordeuren komt?), dus kan je het beste de caliber set op de versterker zetten, en 6x9's achterin over de hu laten meespelen.

Verwijderd

Topicstarter
Compo kan niet in de deuren, anders had ik wel een (grotere) Rockford compo set erin geknald :). Ik heb een Celica uit '91 en daar heb je in de deuren totaal geen plaats voor wat moois.

Kan alleen maar 4" in m'n dash kwijt.

De Kenwood radio heeft geloof ik iets van 4x50W Max en 4x12W RMS ofzo, er komen dus 2 6x9" speakers op die HU (als ik jouw voorbeeldje even pak).

Zijn de uitgangen van een radio ook brugbaar? Of is dit een hele stomme vraag... heb er nog nergens wat over gelezen namelijk.

Dan zou ik 2x24W Rms uit m'n radio trekken en lijkt me al iets beter...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

CSP 4
10cm 2-way coaxial speaker

Max.power:
90W

RMS power:
40W

Impedance:
4 Ohm

Mounting diameter:
92mm

Mounting depth:
42mm

Inclusive grills
Swivel tweeter

Afbeeldingslocatie: http://www.caliberaudio.com/assets/images/CSP_4.jpg

CT 2 25mm silk dome HiFi tweeterset

Neodmium magnet - Max load 150W - Including crossover and installation accessoiries for either flat or inclined flush-mounting.

Afbeeldingslocatie: http://www.caliberaudio.com/assets/images/CT_2.jpg

Waarom deze niet, ben je in een keer klaar?

CSV 4
10cm low/mid, 19mm tweeter

Max.power:
100W

RMS power:
35W

Impedance:
4 Ohm

Mounting diameter:
92mm

Mounting depth:
41mm

Inclusive grills

Variable tweeter mounting

Afbeeldingslocatie: http://www.caliberaudio.com/assets/images/CSV_4.jpg

Ik kan me ook wel vinden in de amp op de frontset en de achterset op de HU.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 15:40:
Zijn de uitgangen van een radio ook brugbaar? Of is dit een hele stomme vraag... heb er nog nergens wat over gelezen namelijk.
Ga daar maar niet van uit. Overigens zou ik met zo'n bere Rockford installatie zeker gewoon wat werk maken van panels in de deuren. Het ontbreken van goede inbouwplaatsen moet je echt niet afschrikken als je met al dat moois wil gaan spelen :P

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
Als ik mocht kiezen neem geen Caliber speakers maar JBL of Infinity :)

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 16:06
je kan wel bruggen, maar het is niet verstanding. meeste hu's zijn niet echt 2 ohm stabiel namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat er een mede-tweaker is die hele mooie kickpanels kan maken voor een '91-er Celica? :p Of heeft er iemand een idee waar je dit ergens kunt kopen cq. laten maken?

Wekkel: dat Caliber-setje hebben ze samengesteld bij Arends Car Systems (nadat we erachter kwamen dat de FNX2414 van Rockford door heel Europa niet geleverd kon worden).

Zaterdag ga ik alle spullen ophalen! :D (Kan natuurlijk nog wel wat kleine wijzigingen aanbrengen aan de bestelling, dus als er in jullie ogen nog wat veranderd zou 'moeten' worden....hoor ik dat graag!! :)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou toch ernstig overwegen je deuren niet een 'beurt' te geven en lekker over te schakelen op een dikke 16cm composet. 13 vindt ik nog net kunnen, maar 10 cm is wel erg mager. Kijk naar je deuren en denk creatief..

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort leen ik een digicam, dan kan je zien dat er nix aan te tweaken valt. Of je moet zelf dingen gaan bouwen en daarin ben ik absoluut nix waard :)

Kan later altijd nog uitbreiden (naar de RF FNX2614, 6.5", als ik een mooi kickpanel of doorpanel heb) dan zou ik alleen niets meer aan m'n Caliber-setje hebben... de rest kan ik dan allemaal nog gebruiken.

Dan koop ik deze set zoals 'ie nu is. Sluit de caliber-set + sub aan op de RF-amp en de 6x9" rechtstreeks op de HU.

Later bij uitbreiding:

- FNX2614
- doorpanel / kickpanel
- klein RF ampje als blijkt dat de 6x9" te weinig leveren achterin.

Mee eens??

Verwijderd

een extra versterker kopen voor de sub ;)
sub en mid/hoog op 1 versterker... liever niet..
maar dat is mijn mening. :)

Verwijderd

Topicstarter
Got a point there :)

Misschien nog wel een 2e 12" RF Puch erbij doen dan en 2 x 200W RMS amp...

Maar eerst dit setje maar eens halen, lijkt me wel aardig om mee te beginnen toch?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Lijkt me prima. Misschien dat je toch die 6x9's op je versterker moet zetten voor wat punch, die 10cm gaan dat waarschijnlijk niet trekken (vanaf 80 hz is wat veel voor 10 cm). Kwestie van proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat ga doen krijg ik waarschijnlijk zeer snel de neiging om snel een kickpanel / doorpanel te zoeken....geluid komt dan waarschijnlijk ECHT alleen maar van achteruit. Maar ik probeer het wel. Merk het snel genoeg.

Toch jammer dat die FNX2414 in Europa niet leverbaar is, die was 70W RMS namelijk. Maar goed, een 13 / 16 compo-set van RF is natuurlijk nog veel beter :)

Verwijderd

<= *D welles langs een dealer langsgeweest? Die hebben er heel veel verstand van :) .. we hebben er niet zo veel meer in nederland.. werkt nu met dealercontracten e.d.. als je wilt kan ik je wel een goeie geven?

wil je ook wel een catalogus opsturen..

Verwijderd

Topicstarter
_Sanniej_: ik ben bij een dealer geweest....zaterdag ga ik het spulletje ophalen. Heb reeds een aanbetaling gedaan, maar ja... Catalogus heb ik niet voor zaterdag. Of wel? :)

Verwijderd

als ik t vandaag verstuur wel :) maar je hebt je keuze al gemaakt zie ik.

maareh... ik werk bij de importeur van o.a. Rockford Fosgate.. en wij leveren WEL de FNX2414 .. dat is gewoon een compo-setje..
Dus alle dealers van Nederland kunnen en zouden die ook moeten verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm bij arendsecarsystems(.nl) hebben ze nog gebeld met de vertegenwoordiger(?) van Rockford hier in Nederland.

In het boekje van Rockford staan bij de speakers een Euro teken als het in Europa leverbaar, staat er geen Euro teken dan... juist.

Bij de FNX2414 staat geen Euro teken. Vind het nu opeens wel een raar verhaal worden.

Zou je nog eens na kunnen trekken of je de FNX2414 ECHT zou kunnen bestellen voor me? Dan cancel ik die Caliber-set van m'n bestelling :)

Verwijderd

ik bel de vertegenwoordiger ff :)

Verwijderd

had ik kunnen weten... : De FNX 2414 is van vorig jaar, hij is nu vervangen door de FNX 2514 ( van de productlijn 2002 dus )

Hij is er alleen maar beter op geworden ( wat filtertjes aangepast, uiterlijk).

Het vermogen e.d. is precies hetzelfde gebleven.

Verwijderd

Topicstarter
FNX2414 Year: 2002
4 Inch Component Set With Silk Tweeter and Separate Crossover

FNX2514 Year: 2002
5.25 Inch Component Set With Silk Tweeter and Separate Crossover

Allebei 2002 productlijn, de FNX2514 is een 5.25", ik moet ECHT een 4" hebben, want een grotere past er gewoon ECHT niet in.

Vage vertegenwoordiger trouwens als hij zegt dat de FNX2414 uit de oude productlijn komt??

Verwijderd

ik mail je wel ff :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ook _Sanniej_ heeft me niet kunnen helpen aan RF FNX2414's, toch bedankt voor de moeite _Sanniej_! :)

Morgen gaan we het goedje maar ophalen, dan maar met die Caliber compo-set. Helaas helaas, wie weet kom ik ooit nog iemand tegen die een kickpanel voor me wil maken.

Al met al denk ik dat ik hier een leuk (beginners)setje bij elkaar heb gekozen. Zondag wat proberen in te bouwen of misschien wacht ik wel tot volgende week met inbouwen. Leen ik een digicam van de zaak en maak ik pics van de inbouw-installatie-procedure. Misschien wel handig...
Pagina: 1