[W2K] PC start niet op, NTLDR ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Zoals de topic titel al doet vermoeden is mijn PC in staking. Als ik hem opstart krijg in in beeld:

NTLDR ontbreekt
druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten

Nadat ik dat gedaan heb, geeft ie dezelfde melding nogmaals. Dat schiet dus niet op.

Voordat ik mijn PC herstarte heb ik mij D-schijf van FAT32 naar NTFS geformatteerd, maar die schijf is niet de schijf waar ik Windows op heb geinstalleerd (Er staat zelfs geen een programma op geinstalleerd, ik gebruik die schijf om 'mijn documenten' op te slaan). Na deze format heb ik alle bestanden die op deze schijf stonden ook weer op dezelfde locatie terug gezet.

Aan de C-schijf (mijn windows schijf dus) is niet veranderd voor zover ik weet (ik ben de enige gebruiker dus iemand anders heeft ook niet zitten kloten).

Mijn PC is een AMD900, met 256MB ram. En ik gebruik dus windows 2000 (SP3 heb ik nog NIET).

Weet iemand wat ik er aan kan doen zodat mijn PC het weer gewoon naar behoren doet? De C-schijf formatteren is niet mijn favoriete optie aangezien daar nog wat dingetjes op staan die ik liever niet kwijt wil.

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Verwijderd

sorry was voor een andere thread.

• liempie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:03
Zit er een diskette in het diskettestation ?
Dit zal de oorzaak van je probleem zijn.

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
hmmm, zegt me wel iets, heb ik ook al es gehad. Ik heb toen gewoon mijn pc gereboot met de Win2k cd-rom, setup draaien en hierin kun je wel kiezen voor het herstellen van Win2k. Mocht dit niet lukken dan gewoon een 2e win2k installeren, dan ben je tenminste geen bestanden kwijt.

• Bl4ckviper
  • Laatst online: 14-09 09:30

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Eej tjek mijn topic ff [Xp] probleem NTLDR error

Be fast .... Be furious....

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
liempie schreef op 01 augustus 2002 @ 15:27:
Zit er een diskette in het diskettestation ?
Dit zal de oorzaak van je probleem zijn.
Nope
artharpe schreef op 01 januari 1970 @ 01:00:
hmmm, zegt me wel iets, heb ik ook al es gehad. Ik heb toen gewoon mijn pc gereboot met de Win2k cd-rom, setup draaien en hierin kun je wel kiezen voor het herstellen van Win2k. Mocht dit niet lukken dan gewoon een 2e win2k installeren, dan ben je tenminste geen bestanden kwijt. ps Liempie diskdrive heeft er niets mee te maken
Dat dacht ik ook al aan, maar ik twijfelde eigenlijk nogal of dat zou werken. Een 2e installatie moet iig werken lijkt mij. Thnx

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• TomVdE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 16:23

TomVdE

_________

kijk hier eens

Nikon D50 - nikkor 18-55 & nikkor 55-200 | specs pc | specs laptop | specs serverke

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
bl4ckviper heeft de tip!!!!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Je zou haast aan een virus gaan denken als dit minimaal twee keer op dezelfde dag gebeurd. Daar heeft meneer Norton mij niets over verteld...

Maar goed dus ff handmatig NTLDR naar mijn c-schijf kopieëren.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:09
JedaiNait schreef op 01 augustus 2002 @ 15:40:
Je zou haast aan een virus gaan denken als dit minimaal twee keer op dezelfde dag gebeurd. Daar heeft meneer Norton mij niets over verteld...
Hoezo 2x?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Mischien stond NTLDR wel op je D-schijf, dat is een dubbel-hidden systeem bestand. Heb je 2 echte schijven, of zijn het partities?

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
zie draadje van Bl4ckviper
Jake schreef op 01 januari 1970 @ 01:00:
Mischien stond NTLDR wel op je D-schijf, dat is een dubbel-hidden systeem bestand. Heb je 2 echte schijven, of zijn het partities?
Het zijn *echt* twee verschillende schijven. Dus geen partities.

• Jake
  • Niet online
Het zijn *echt* twee verschillende schijven. Dus geen partities.
Dan kon de file dus op de 2e schijf staan, je hebt hem dus gewoon weggeformatteerd.

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Jake schreef op 01 augustus 2002 @ 15:57:
[...]
Dan kon de file dus op de 2e schijf staan, je hebt hem dus gewoon weggeformatteerd.
Dan zal ik zodra mijn boot diskettes klaar zijn NTLDR ook naar mijn d-schijf kopieren.

• Jake
  • Niet online
Dan kan het zijn dat je ook boot.ini en ntdetect.com mist (die staan op je boot-disk, wat mischien D: was).

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar om die bestanden naar mijn c-schijf te kopieren. Hij zegt dat hij het bestand niet kan vinden. Komt doordat het NTLDR een 'verborgen' bestand is? En zo ja hoe verander ik dat, want zo werkt het dus niet (rechterklikken --> eigenschappen werkt niet, daar mag ik het niet veranderen).

• Jake
  • Niet online
Tools => Folder options => View => Hide protected OS system files (uit)

Zo is het in XP, maar in 2K is het geloof ik ongeveer net zo. Maar je zit in windows met GUI?

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:09
Als ie het bestand kan aanklikken dan staat dat dus dan al uit

• Jake
  • Niet online
Hij zegt dat hij het bestand niet kan vinden.
Op je A-schijf is het geen beschermd bestand, dus waarschijnlijk kan ie niet naar C: en/of D: kopieren (omdat er daar al een corrupt?? aanwezig is).
JedaiNait zeg ajb even duidelijker wat er precies niet gaat.

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Jake schreef op 01 augustus 2002 @ 17:12:
[...]
Op je A-schijf is het geen beschermd bestand, dus waarschijnlijk kan ie niet naar C: en/of D: kopieren (omdat er daar al een corrupt?? aanwezig is).
JedaiNait zeg ajb even duidelijker wat er precies niet gaat.
Ik zal mijn best doen:

Ik heb dus ntldr naar een diskette gekopieerd.
Nu wil ik dat bestand op mijn niet-werkende-pc dus kopieren naar de c-schijf.

Als ik 'copy a:\ntldr c:' intyp dan komt het volgende in beeld:

Het bestand is niet gevonden -a:\ntldr
0 betsanden gekopieerd

Ik neem aan dat dit komt doordat ntldr een verborgen (systeem)bestand is

Als ik vervolgens op de volgende manier probeer om het verborgen bestand zichtbaar te maken,

Attrib.exe -h *.*

dan krijg ik de volgende mededeling:

De kenmerken van het systeembestand a:\ntldr worden niet
opnieuw ingesteld

Ook in windows (deze pc dus) krijg ik het niet voor elkaar om ntldr niet-verborgen te maken. Ik kan het bestand in windows dus *wel* gewoon zien. Maar als ik rechterklik en op eigenschappen klik dan zie ik verborgen aangevinkt staan. Dit kan ik niet wijzigen. Voor de duidelijkheid: Dit geld dus ook voor het bestand wat ik naar de diskette heb gekopieerd.

[edit]
Ik ben er uit!
Het werkt wel als ik het volgende invoer:
attrib -r -h -s ntldr

Dit bestand kan ik echter niet na mijn c-schijf kopieren, omdat daar al een ntldr bestand staat. Aangezien er met dat bestand ook niets gebeurt is volg ik nu de tip van Jake op om het bestand op de geformatteerde schijf terug te zetten. Dit werkt ook niet, omdat die schijf nu een NTFS schijf is en dus onzichtbaar in dos. Mijn laatste hoop is om het bestand op mijn 3e harde schijf te zetten. Die schijf is nu de D-schijf in dos, dus misschien dat dat werkt.

• Jake
  • Niet online
Het is mij duidelijk, ik weet ook niet precies een oplossing.

Maar als je XCOPY gebruikt? Die heeft /H /R param. (voor hidden en readonly), misschien dat dat wel werkt?

O ja:
Houd het in 1 topic, is makkelijker voor iedereen.

[ Voor 0% gewijzigd door Jake op 01-08-2002 17:39 . Reden: "O ja" ]

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Jake schreef op 01 augustus 2002 @ 17:39:
O ja:
Houd het in 1 topic, is makkelijker voor iedereen.
Helemaal mee eens, maar ik kreeg hier geen antwoord, dus ik dacht ik probeer het daar even. Ook omdat daar het kopieeren werd besproken.

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
JedaiNait schreef op 01 augustus 2002 @ 17:33:
[...]
[edit]
Ik ben er uit!
Het werkt wel als ik het volgende invoer:
attrib -r -h -s ntldr

Dit bestand kan ik echter niet na mijn c-schijf kopieren, omdat daar al een ntldr bestand staat. Aangezien er met dat bestand ook niets gebeurt is volg ik nu de tip van Jake op om het bestand op de geformatteerde schijf terug te zetten. Dit werkt ook niet, omdat die schijf nu een NTFS schijf is en dus onzichtbaar in dos. Mijn laatste hoop is om het bestand op mijn 3e harde schijf te zetten. Die schijf is nu de D-schijf in dos, dus misschien dat dat werkt.
Dat werkt ook niet. Ik ga eens kijken of ik mijn windows installatie kan repareren met mijn win2k cd'tje.

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
JedaiNait schreef op 01 augustus 2002 @ 17:47:
[...]

Dat werkt ook niet. Ik ga eens kijken of ik mijn windows installatie kan repareren met mijn win2k cd'tje.
Dat kan ik niet, want zodra ik mijn PC moet rebooten om win2k te instaleren. krijg ik dezelfde foutmelding weer en kan ik mijn pc dus niet opstarten :( Is er iemand hier die nog een alternatieve oplossing heeft? Want om mijn hd te formatten heb ik dus echt geen zin in.

Verwijderd

JedaiNait schreef op 01 augustus 2002 @ 17:47:
[...]

Kan je uitleggen waarom dit niet werkt?
Misschien is die derde harde schijf te groot om door DOS herkend te worden?

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 11:44:
[...]

Kan je uitleggen waarom dit niet werkt?
Misschien is die derde harde schijf te groot om door DOS herkend te worden?
Ik zal het proberen.

Als je w2k installeerd dan moet je op een gegeven moment de PC rebooten. Als de PC dan weer wordt opgestart dan krijg ik weer de melding dat NTLDR ontbreekt. Dit gebeurt dus al voordat de instalatie van w2k verder gaat.

Maar goed de schijf is nu al geformateerd en ik ben nu aan het proberen of ik w2k er weer op krijg.

Iedereen bedankt voor de reacties in ieder geval.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Oplossing:
Klik (ff de bootfiles gezipt en van alle archives afgezet).
Boot met een Win98SE bootdisk van bootdisk.com, attrib -s -r -h c:\ntldr , -s -r -h c:\ntdetect.com (boot.ini hoeft niet).
Dan bestanden van de ZIP naar je HD moven en vervolgens weer +h +s +r instellen. En rebooten.

(Zipje wordt geupload in +-5min beschikbaar).

Forget your fears...
...and want to know more...

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Aetje schreef op 02 augustus 2002 @ 12:44:
Oplossing:
Klik (ff de bootfiles gezipt en van alle archives afgezet).
Boot met een Win98SE bootdisk van bootdisk.com, attrib -s -r -h c:\ntldr , -s -r -h c:\ntdetect.com (boot.ini hoeft niet).
Dan bestanden van de ZIP naar je HD moven en vervolgens weer +h +s +r instellen. En rebooten.

(Zipje wordt geupload in +-5min beschikbaar).
Bedankt, maar zoiets heb ik al geprobeerd en dat werkte niet.

Pagina: 1