apache installeren :S

Pagina: 1
Acties:

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:14
ik zal ff vertellen wat de bedoeling is. ik wil apache liefst 2.x installeren en daarna moet tomcat liefst 4.x er op hebben die die moet via modulle mod_jk.so in apache draaien. ik heb nu 6 verschillende howto`s gelezen en uitgevoerd maar er klopt geen bal van :(
ik ben met deze nog het verst gekomen. tot het moment dat ik apache start dan zegt hij dat mod_jk.c niet gelijk is aan mod_jk.so :? dit zou echt moeten kloppen.
kan iemand mij goed uitleggen hoe ik dit moet oplossen.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Apache Toolbox (freshmeat) even downloaden zou ik zeggen! Die configureert het automatisch voor je en download eventuele nodige bestanden.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

persoonlijk zou ik die mod_jk.c eerst even compileren, voordat ik hem installeerde in Apache ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hehe, das pas een tip waar je wat aan hebt :P

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
hehe ja da's zwaar klote om te installeren!

Ik weet het ik heb het zelf gedaan op een bak bij mij op school moest voor de lui van multimedia maaruh je moet een warp connection maken op een andere poort waar tomcat 4.x op draait!

That's all! <-- * Silva was er ook een dag mee bezig en een aardig aantal HOWTO's verder... :(

• saviour
  • Niet online
Mmjah, dat Apachetoolbox is ook niet alles, ik heb dat nu even gebruikt, maar ik had het net zo goed zelf kunnen compilen. Ik wilde daarmee proberen om perl aan de gang te krijgen maar dat lukte ook niet...

Weet iemand ergens een goede how-to waarin staat hoe je Apache met php en perl kan compilen?

• klbob
artec, weet jij nog hoe dat je het gedaan hebt? en of kan je mij een howto geven.
ik heb apache zo gecompileerd. ./configure && make && make install
dit zou goed moeten zijn. maar er staat nergens dat ik mod_jk.c moet compileren om mod_jk.so te kunnen gebruiken :?

Verwijderd

Om modphp4 te kunnen gebruiken moest je dit vermelden bij het configuren. Probeer eens "./configure --help | grep mod_jk" wie weet levert dat iets op. Om modphp4 te kunnen gebruiken moet je ./configure --activatie-module=src/modules/php/modphp4.so opgeven. Wellicht dat je ook zoiets voor mod_jk moet doen.

• klbob
mod_jk word meegeleverd met tomcat en niet met apache. maar ik ga het toch ff proberen dat weet ik het tenminste zeker :)

ik heb het net gekeken, maar hij zit niet in apache.

• saviour
  • Niet online
LeoSimons, ik dank u!
Pagina: 1