Toon posts:

[win apache] virtual server op netwerk share

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om met apache een virtual host te maken die op een andere pc draait?

zou iets moeten worden ala:

<VirtualHost 90.0.0.203>

DocumentRoot z:\project\HTML

of

DocumentRoot \\fileserver\PROJECT\HTML

</VirtualHost>

maar dat werkt niet.....

ik had ook iets gelezen over junction, iets om soort symlinks op win te maken, maar dat werkt ook niet op shares ofzo.......

nu is het een beetje onhading, de fileserver wordt gebackupt enzo, en om php te testen moet alles naar de test webserver gecopyt worden

Verwijderd

misschien dat dit werkt:
DocumentRoot $z:\project\HTML

Verwijderd

probeer es met het unc path? (\\server\share\dir)

Verwijderd

DocumentRoot \\fileserver\PROJECT\HTML
Bedoel je?

L E Z E N

Verwijderd

Ow okay.. je hoef niet gelijk te screeuwen hoor. Draait apache wellicht onder een user die geen toegang heeft tot die share?

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Wat krijg je dan? foutmeldingen ofzo?

Signature van nature

Verwijderd

Misschien is het helemaal niet mogelijk, en het lijkt me ook niet wenselijk voor performance.

Werk met een versiebeheersysteem (zoals MS Visual SourceSafe) dat de database op de fileserver heeft staan, maar de 'working directory' op je webserver. Of werk anders met File Replication (zit op Win2K Advanced Server misschien ook op Server). Of verander je backup routine om files op andere servers te backuppen.

Succes :)

• Phock
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Phock

nick is located above

Je draait Apache waarschijnlijk met de LocalSystem account, deze heeft niet direct netwerk toegang. De oplossing hiervoor is om Apache uit te laten voeren door een geregistreerde domein gebruiker.

Misschien kun je hier http://httpd.apache.org/docs/win_service.html wat mee?!

[ Voor 0% gewijzigd door Phock op 01-08-2002 16:16 . Reden: Linkje gevonden ]

don't read this text........

Verwijderd

Topicstarter
apache draait onder administrator (als test nu ff), als service... maar nu je het zegt.... onder de locale admin account... niet als die van het domain.... ff proberen....

wat ik krijg is 404...

• Phock
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Phock

nick is located above

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 16:19:
apache draait onder administrator (als test nu ff), als service... maar nu je het zegt.... onder de locale admin account... niet als die van het domain.... ff proberen....

wat ik krijg is 404...
Zomaar wat vraagjes:

Is het een bestaande mapping?
Is het een Samba server?

don't read this text........

Verwijderd

Topicstarter
2000 server fileserver en xp pro webserver, in een domain

mapping is speciaal aangemaakt, als z drive. ook als ik het met //server/ doe, werkt het niet.

Verwijderd

Topicstarter
draai service nu als ./administrator... maar het lijkt alsof dat de locale admin account is, niet die van het domain (zelfde passwd) zou dat uitmaken?

Verwijderd

Kan je 'm niet gewoon even onder 'n domain user hangen die voldoende rechten heeft om services te draaien?
Pagina: 1