If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Frequently Asked Questions DOC
Lees die FAQ even en zie dat het niet van tevoren te zeggen is hoe snel een mobo/cpu maximaal kan lopen
Lees die FAQ even en zie dat het niet van tevoren te zeggen is hoe snel een mobo/cpu maximaal kan lopen
De P3 is multiplier gelocked, die kun je dus niet veranderen... je zult dus een P3 van 8*133 moeten kopen = 1066 mhz... bestaan die ?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
1066mhz bestaan volgens mij niet
1ghz, 1,13 ghz en misschien 1,26ghz(weet het niet zeker)
1ghz, 1,13 ghz en misschien 1,26ghz(weet het niet zeker)
Verwijderd
Een hogere multiplyer wordt automatisch geselecteerd, ook als het niet via het BIOS kan. Kijk gewoon op de website van de fabrikant van het mobo of de snelheid, en vooral het type CPU ondersteund wordt.
Ja maar het gaat erom dat ik een multiplier van max. 8* heb
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Luister naar Houz74, lees het nog een keer rustig door. Vooral de eerste zin is wel belangrijk.
Verwijderd
De mulitpliers van een cpu zijn gelocked... dus een celly 1200 heeft een multiplier van 12 X 100 Mhz FSB...XLerator schreef op 01 augustus 2002 @ 19:20:
Ja maar het gaat erom dat ik een multiplier van max. 8* heb
Ook al zet ik m'n multiplier op 4x draait m'n proc nog steeds op 1200 Mhz
Jouw bord heeft geen donder in te brengen wat multipliers betreft: zoals eerder gezegd bepaalt de multiplier-locked cpu (iets dat alle Intel cpu's zijn¹) dat helemaal zelf. Verder kan ik je de FAQ waar Pollewob naar verwijst aanraden. En nog iets, dat jouw bord een FSB van 153MHz ondersteund wil absoluut niet zeggen dat je deze snelheid stabiel dan wel absoluut kunt halen; je bent met zo'n FSB aan het overclocken en nagenoeg alle componenten opereren dan buiten spec. Al met al is dit een typisch overclock topic waar de antwoorden voor wel in de desbetreffende FAQ staan. Samen met de in dit topic gegeven tips moet je er wel uitkomen. Succes
¹behalve de P4 Xeon's, deze zijn multiplier unlocked naar beneden.
¹behalve de P4 Xeon's, deze zijn multiplier unlocked naar beneden.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()