[IIS/ASP/VBScript] Executable downloaden

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Als ik op een linkje naar een exe klik dan zegt ie dood leuk: "The system cannot find the file specified."

als ik de file rename naar .ace of o dan doet ie 't wel gewoon, waar zou dat aan kunnen liggen (ik vermoed IIS of de firewall) en hoe zou ik dit op kunnen lossen?

ik draai IIS 5.1 onder XP Pro met daarop ASP/VBScript

[ Voor 0% gewijzigd door jopiek op 01-08-2002 14:33 . Reden: aanvulling ]

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

omdat hij gewoonweg exes blokt, verstuur maar eens een exe met outlook dat lukt ook niet, je moet em eerst zippen

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 14:36:
omdat hij gewoonweg exes blokt, verstuur maar eens een exe met outlook dat lukt ook niet, je moet em eerst zippen
en hoe zorg ik dat ie dat niet doet? (staat op execute scripts only overigens dus daar ligt 't niet aan)...

ik moet 't toch gewoon kunnen laten downloaden!

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Uhm .... ik denk aan IIS configuratie, en specifiek aan je MIME types ...

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
en hoe stel ik die mime-types in zodat ie 't wel doet?

waar weet ik wel maar niet wat ik daar exact moet inkloppen...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Kijk eens onder HTTP headers, MIME types ... en zoek verder op http://technet.microsoft.com, daar staat er vast wel iets meer over. Ik weet het in ieder geval niet allemaal uit mijn hoofd.

Succes :)

Verwijderd

Volgens mij heb je urlscan geinstalleerd staan op je server... Hiermee kun je o.a. voor exe files instellen dat deze niet gedownload mogen worden

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2002 15:18 . Reden: typo ]

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
lag aan lockdown tool (urlscan), die blokkeerde natuurlijk exe's... waarom schrijven ze bij M$ toch nooit competente produkten :'(
Volgens mij heb je urlscan geinstalleerd staan op je server... Hiermee kun je o.a. voor exe files instellen dat deze niet gedownload mogen worden
iig dank je voor je hulp, ik had 't alleen zelf al gevonden...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

jopiek schreef op 01 augustus 2002 @ 15:22:
lag aan lockdown tool (urlscan), die blokkeerde natuurlijk exe's... waarom schrijven ze bij M$ toch nooit competente produkten :'(

[...]
iig dank je voor je hulp, ik had 't alleen zelf al gevonden...
/me lol
De lockdown tool is een beveiligingstool voor dummies, die dus alles wat potentieel onveilig is afschermt. Het is dus juist een zeer competente tool, en jij bent geen competente systeembeheerder.

Da's geen schande voor een developer vind ik, maar je moet niet Microsoft gaan beschuldigen van je eigen gebrek aan kennis.
Pagina: 1