OC / CM - Begint eer ge Bezint
Verwijderd
Edit: type errors
Verwijderd
hoe doe ik dat dan? Ik deel em en dan herkent Nero em automatisch via het netwerk?Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 14:23:
Als je gedeelde schijven/mappen heb dan kun je met nero gewoon over een netwerk branden. Dat werkt bij mij perfect op mijn thuisnetwerkje
Edit: type errors
K'heb nl die Nero help doorgespit maar kon helemaal niks vinden over netwerk branden...
Mja, maar ik ben bang dat ik dat m'n ouders en broertje niet kan leren....Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 14:25:
via een rdp (remot desktop publication) sessie kan dit toch makkelijk, als je via een andere pc waar geen brander in zit op een andere pc wilt branden via het netwerk
Dan zal je een network-drive moeten aanmaken, dan dient bijvoorbeeld F:\ voor \\server\docs. Dit kan je in explorer doen bij Tools ->' make network drive' oid.Scatman_II schreef op 01 augustus 2002 @ 14:26:
[...]
hoe doe ik dat dan? Ik deel em en dan herkent Nero em automatisch via het netwerk?
K'heb nl die Nero help doorgespit maar kon helemaal niks vinden over netwerk branden...
Verwijderd
Verwijderd
Ok, zal ik proberen!Aikeleer schreef op 01 augustus 2002 @ 14:28:
[...]
Dan zal je een network-drive moeten aanmaken, dan dient bijvoorbeeld F:\ voor \\server\docs. Dit kan je in explorer doen bij Tools ->' make network drive' oid.
Thx a lot
[edit]
Ik probeer dus vanaf een andere pc te branden met een brander die zit in mijn pc.
Ik denk dat het wel gaat lukken zow, duz bedankt voor jullie snelle replies in deze dure [ISDN
[ Voor 0% gewijzigd door Scatman_II op 01-08-2002 14:32 . Reden: antwoord op andere replies :) ]
Verwijderd
Brander zal toch wel burnproof zijn mag ik hopenVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 14:30:
Als je al je schijven deelt in het netwerk dan kan nero die vinden en dan brand je gewoon over je netwerk. Wel even kijken wat de snelheid van je netwerk is om te zien op hoeveel speed je max kan branden.
Tuurlijk, wat denk jij nouVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 14:32:
[...]
Brander zal toch wel burnproof zijn mag ik hopen
Hoe heb jij dat gedaan Stoned Cow? [of iemand anders...
Verwijderd
Verwijderd
Wil nou niet meteen lullig doen maar voor het geld dat jij bij de aldi voor die brander heb neer gelegd had je ook een Lite-On 48/12/48 (Retail) kunne kopenScatman_II schreef op 01 augustus 2002 @ 14:17:
Ey,
K'heb net een nieuwe brander, [ Aldi 40*20*48] ......
of voor 65 euro een Lite-On 40/12/48 Oem + nero
maar voor de rest moet het kunnen om via een netwerk te branden .. dit is wel afhangkelijk van de snelheid van je netwerk. Met een 10 mbit netwerk kan je eigenlijk maar op 4 speed branden.
En voor de software moet je zelf even proberen .. geloof dat nero netwerkshares geen accepteerd, maar dat weet ik niet zeker.
Verwijderd
Maar jij wilt branden op computer zonder brander. Dit moet mogelijk zijn als je ervoor kan zorgen dat Nero je brander herkent.. Eerst de brander sharen, dan netwerk doorzoeken.. Ik weet het niet zeker, mar dit is mij wel ooit gelukt met Nero (5 ofzo).... Even spitten, maar dit moet lukken ;-)
Als ik je verhaal goed begrijp wil je vanaf een PC die geen brander heeft, maar WEL Nero, branden op die andere pc waar de brander inzit. Dus niet gaan zitten achter de "brand"-pc.Scatman_II schreef op 01 augustus 2002 @ 15:07:
Hm, ik heb er een netwerkschijf van gemaakt maar Nero op die andere pc [dezelfde versie als op mijn pc, die bij de brander zat, 5.5.8.2 ] herkent em niet en ik kan niet vinden hoe ik moet instellen dattie een netwerkbrander moet zoeken...
Hoe heb jij dat gedaan Stoned Cow? [of iemand anders...]
Volgens mij is het niet mogelijk om onder windows een cd te branden d.m.v. een brander die in een andere pc zit.
Ik wil dus inderdaad vanaf een pc zonder brander cd's branden via het netwerk op een pc waar wel een brander in zit.
En mijn vraag is dus: Is dit mogelijk, en zo ja, welk programma kan ik daarvoor gebruiken?
Mja, had ook gekund natuurlijk, maar m'n pa zag dit ding staan en dacht dat dat wel nuttig zou zijn, en dan ga ik niet moeilijk doen en zeggen dattie een andere moet hebben ergens anders e.d.Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 15:15:
[...]
Wil nou niet meteen lullig doen maar voor het geld dat jij bij de aldi voor die brander heb neer gelegd had je ook een Lite-On 48/12/48 (Retail) kunne kopen
of voor 65 euro een Lite-On 40/12/48 Oem + nero
maar voor de rest moet het kunnen om via een netwerk te branden .. dit is wel afhangkelijk van de snelheid van je netwerk. Met een 10 mbit netwerk kan je eigenlijk maar op 4 speed branden.
En voor de software moet je zelf even proberen .. geloof dat nero netwerkshares geen accepteerd, maar dat weet ik niet zeker.
Bovendien was het dus zijn geld en niet mijn geld
Verder heb ik een 100Mbps full duplex netwerkje, dus dat komt wel goed.
En ook jij hebt m'n vraag verkeerd geinterpreteerd
Het is natuurlijk ook wel een beetje gek om op deze manier gebruik te maken van een brander. Je moet namelijk nog altijd naar die machine lopen om een cd-r'tje in de drive te doen
Groot misverstand.Dan hoef je je eigen ook niet druk te maken over de snelheid van het netwerk
Lees de specs maar na: een 'onderbroken' sessie levert wat bagger op de CD op. Da's niet erg, want dat komt wel goed zodra er weer verder geschreven kan worden. Maar, het kost je per keer een klein beetje ruimte op je CD en bij audio CD's krijg je te maken met het feit dat die niet zomaar een stukje over kan slaan ofzo, je hebt op dat punt een mindere kwaliteit en als je het te vaak doet gewoon tikken in het geluid.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Ah, maar wat is de effectieve doorvoersnelheid tussen je PC's?Verder heb ik een 100Mbps full duplex netwerkje, dus dat komt wel goed.
Je zal verbaast staan hoe laag dat in sommige gevallen is.
Ik zou dan liever wat trager branden dan dat je elke keer je burnproof moet aanspreken.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Verwijderd
VNC kan je hier vinden: http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html
en remote admin is te downloaden bij http://www.radmin.com/
beide versies werken goed...tis wat je zelf handigst vindt.
Je kunt dan op de pc zonder brander het scherm zien van de pc MET brander.
Wat je dan moet doen is:
goed lezen het kan verwarrend zijn
je gaat achter de pc ZONDER brander zitten en vanuit deze pc remote control je de pc MET brander. Je maakt op de pc MET de brander een drive mapping naar de schijf waar de files staan op de pc ZONDER brander. En met remote control maak open je op de pc MET brander Nero en dan brandt je gewoon via remote control een cd. Dit is denk ik de meest logische oplossing voor wat jij wilt.
Wat je eigenlijk wil is denk ik niet mogelijk omdat je windows niet wijs kan maken dat je een brander in de branderloze pc hebt.
/edit/ goed lezen is ook een vak....sorry
"BBL the 2nd" heeft dit namelijk ook al uitgelegd maar ik heb het iets uitgebreider gedaan maar we bedoelen allebei hetzelfde. /edit/
K'zal wel es ff kloten met die proggies, met VNC heb ik wel ervaring omdat ze daar bij mij op school ook lekker mee aan het kloten waren