Toon posts:

P4 onboard vid uit en PCI vid kaart aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey,
vriend van me heeft een P3 met een onboard vid.
nu wilt hij meer games spelen enzo.
daarom vroeg ie weer aan mij raad ;) .

ik dacht zelf aan een gforce 2 pci 64 mb met tv out

maar wat ik dan wou weten is kan ik de onboard vid kaart uit zetten? dus
helemaal dat de gforce2 pci primair word

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
koop een radeon 900 pci die is er of komt binne kort uit.
Daar heeft uie veel meer aan als een gf 2

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:04
volgens mij kan je dat doen in de bios :)

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Codey schreef op 01 augustus 2002 @ 13:52:
volgens mij kan je dat doen in de bios :)
Dit klopt. Een PCI kaart is echter veel trager dan een AGP kaartje, dus het zou best kunnen dat hij er niet al te veel op vooruit gaat.
Wat voor een moederbord heeft hij nu?

Verwijderd

Of in de bios of een jumper op het mobo, maar bij de nieuwe borden (ist nou P4 of P3??) gaat dit automatisch als er een nieuwe display controller in komt.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:43
ik geloof dat het een pci kaart moet zijn en dan is een gf3mx400 (die nergens meer verkocht wordt) de max.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Tweakertje schreef op 01 augustus 2002 @ 13:54:
[...]
Dit klopt. Een PCI kaart is echter veel trager dan een AGP kaartje, dus het zou best kunnen dat hij er niet al te veel op vooruit gaat.
Wat voor een moederbord heeft hij nu?
pure onzin, het enige verschil zal zijn de brandbreedte wat minder is en er geen systeem geheugen bij gebruikt kan worden maar zoveel zul je daar echt niet van merken, het is iig een verbetering (zal wel een savage zijn ofzo want extreem 3d geweld kom je niet zo vaak tegen onboard)

Verwijderd

Topicstarter
hmm hij zei eerst een P4 toen op eens vergelijkbaar met een P3 't is een baarbone systeem ik denk zelf dat het een cyrix is
maar 'k ga binnen kort is langs wou gewoon weten of het mogelijk was

• Brent
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 13:57:
[...]

pure onzin, het enige verschil zal zijn de brandbreedte wat minder is en er geen systeem geheugen bij gebruikt kan worden maar zoveel zul je daar echt niet van merken, het is iig een verbetering (zal wel een savage zijn ofzo want extreem 3d geweld kom je niet zo vaak tegen onboard)
en laat nou net de brandbreedte het probleem zijn bij hedendaagse spellen....

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Breepee schreef op 01 augustus 2002 @ 14:09:
[...]
en laat nou net de brandbreedte het probleem zijn bij hedendaagse spellen....
rofl, bb van het mem op de vidkaart, pci is meer dan genoeg voor een gf2mx400, maar als er effectief een r9000 uitkomt met pci zou ik er zeker voor gaan, gf2 is echt nix meer de dag van vandaag, pci of agp maakt geen reet uit, je wil namelijk wel hoger spelen dan 800*600*32.

• Brent
corpseflayer schreef op 01 augustus 2002 @ 14:59:
[...]
rofl, bb van het mem op de vidkaart, pci is meer dan genoeg voor een gf2mx400, maar als er effectief een r9000 uitkomt met pci zou ik er zeker voor gaan, gf2 is echt nix meer de dag van vandaag, pci of agp maakt geen reet uit, je wil namelijk wel hoger spelen dan 800*600*32.
vor een gf2mx misschien maar echt niet voor een radeon 9000, laat staan de 9700.

Verwijderd

pci of agp maakt vrij veel uit. (Lees - 20-30 fps)

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

corpseflayer schreef op 01 augustus 2002 @ 14:59:
[...]
Inderdaad rofl :)
Juist voor het "hoger spelen dan 800*600*32" heb je een AGP slot nodig. Waarom denk je anders dat men nu een agp 8x slot introduceert of pci-66? Omdat de huidige doorvoersnelheden genoeg zijn?
Feit is ook dat de PCI versie van de geforce2mx minder presteert dan de AGP versie. Ben benieuwd of je ook kunt uitleggen hoe dit dan komt...

Verwijderd

ja, het is wel bekend dat een pci niet zo goed presteerd;

zo een pci is volgens mij toch wel interessant voor een niet-zo-extreme gamer die dus geen nieuw mobo wil kopen om een paar spelletjes te spelen

een vriend van mij heeft het zelfde probleem; ik zou graag es willen weten of er al driverproblemen of zo zijn vast gesteld; of iemand ervaringen heeft met die radeon 9000

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oud topic. Deze vraag kan je veel beter stallen in het Radeon topic (-= Radeon Topic - Deel 62 =-). Daar krijg je waarschijnlijk veel meer response :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.