Toon posts:

scripttime

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me afvroeg. Ik ben een website aan het maken, waar naar verwachting veel bezoekers op komen. Nu staat de website op een server die verder nergens voor gebruikt wordt.

De scripttime van de homepage is dan tussen de 0,2 en 0,3 sec. (maar ik ben de enige bezoeker op de hele server). Wat zou dan ongeveer de scripttime worden als er 10.000 bezoekers op een dag komen? Is het dan ook een goede scripttime?

(met scripttime bedoel ik het verschil in tijd tussen de start en het eind van het script)

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
hangt ervan af, ik weet niet wat voor een site het is, en wat je allemaal doet (maar 0,2 . 0,3 is toch wel langzaam)

Dus wat doet je site voornamelijk ? (100querys op 1 pagina ofzo? :P)
of opent hij allerlij tekst bestandjes? tell us :)

Verwijderd

Tijd voor een stresstest lijkt me.

Daar zijn wel wat tooltjes voor te vinden. Astra Load test is een zeer professionele, commerciele, maar er is wel een gratis demo versie van te downloaden.

Een acceptabele responsetijd op een drukke server is over het algemeen iets van 2 seconden, dus binnen 2 seconden na zijn klik moet de pagina beginnen te verschijnen.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
razor-x schreef op 01 augustus 2002 @ 13:41:
hangt ervan af, ik weet niet wat voor een site het is, en wat je allemaal doet (maar 0,2 . 0,3 is toch wel langzaam)

Dus wat doet je site voornamelijk ? (100querys op 1 pagina ofzo? :P)
of opent hij allerlij tekst bestandjes? tell us :)
Het is een nieuwssite en op de voorpagina worden ongeveer 12 simpele queries uitgevoerd. In het menu rechts staan bijv. de laatste nieuwstitels van de 6 verschillende rubrieken. Dat zijn toch weer 7 queries die elke keer uitgevoerd moeten worden (1 om alle rubrieken te krijgen en 6 om de titels hiervan op te halen)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een simpelere pagina oproep, waar maar 2 queries worden uitgevoerd is de scriptime zo'n 0,01 sec

• razor-x
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 13:47:
[...]
Het is een nieuwssite en op de voorpagina worden ongeveer 12 simpele queries uitgevoerd. In het menu rechts staan bijv. de laatste nieuwstitels van de 6 verschillende rubrieken. Dat zijn toch weer 7 queries die elke keer uitgevoerd moeten worden (1 om alle rubrieken te krijgen en 6 om de titels hiervan op te halen)
6 om de titels van de rubrieken te krijgen? dit moet makkelijk in 1tje kunnen! :)
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 13:45:
Een acceptabele responsetijd op een drukke server is over het algemeen iets van 2 seconden, dus binnen 2 seconden na zijn klik moet de pagina beginnen te verschijnen.
offtopic:
Total: 2.106 .. zit parse net boven ;)

Verwijderd

Topicstarter
razor-x schreef op 01 augustus 2002 @ 13:53:
6 om de titels van de rubrieken te krijgen? dit moet makkelijk in 1tje kunnen! :)
Nee, dat kan niet met MySQL, kan namelijk geen subqueries doen. Ik wil namelijk van iedere rubriek de laatste 10 nieuwstitels hebben. Als jij weet hoe dat in 1 kan, heel graag...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 13:47:
Probeer die te cachen, door bv bij het toevoegen/verwijderen van nieuwsberichten dat deel van het menu alvast compleet en wel in de db op te slaan, zodat je met 1 query een groot deel van het menu al hebt.

Exact expert nodig?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

0.2 seconden en 0.3 seconden zonder meer informatie zegt toch echt niets... het kan een hele goede script zijn die niet sneller kan, omdat het maar een 486 kan zijn, echter kan het ook een Quad P4 1.8Ghz zijn wat de 0.3 seconden weer langzaam maakt. Hangt allemaal van de omstandigheden af. Worden er dingen gelocked, zullen pagina's opelkaar moeten gaan wachten?

Allemaal dingen die een combinatie opleveren waardoor je niet kunt zeggen of het goed of slecht is als er 10.000 hits per dag komen. Om een goede "inschatting" te kunnen geven zal er toch echt meer informatie moeten zijn en iedereen die meteen ja of nee zegt loopt uit zijn grote dikke duim te zuigen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• razor-x
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 13:58:
[...]
Nee, dat kan niet met MySQL, kan namelijk geen subqueries doen. Ik wil namelijk van iedere rubriek de laatste 10 nieuwstitels hebben. Als jij weet hoe dat in 1 kan, heel graag...
Hoe ziet je db eruit? :)

Verwijderd

Topicstarter
razor-x schreef op 01 augustus 2002 @ 14:10:
[...]
Hoe ziet je db eruit? :)
sport (sport_id, sport_naam, aantal)
nieuws (nieuws_id, sport_id, titel)

Ik hoop dat dit duidelijk voor je is (aantal = aantal titels wat getoond moet worden)

Verwijderd

Topicstarter
dusty schreef op 01 augustus 2002 @ 14:05:
Om een goede "inschatting" te kunnen geven zal er toch echt meer informatie moeten zijn
Intel Pentium-3 1000 MHz
512 MByte sdram

Weet je zo meer?

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Even een n00b vraag:
hoe bereken jullie de parse tijd? Doen jullie dat door middel van de start tijd min de eind tijd van het script?
Maar hoe krijgt parse dat dan op drie cijfers achter de komma??

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

[...]

[...]
offtopic:
dan zal het atlas wel zijn ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Crazy D

Crazy D

x-force schreef op 02 augustus 2002 @ 09:55:
Even een n00b vraag:
hoe bereken jullie de parse tijd? Doen jullie dat door middel van de start tijd min de eind tijd van het script?

Maar hoe krijgt parse dat dan op drie cijfers achter de komma??
Afronden? (round functie).

Exact expert nodig?

• Nielsz
  • Niet online
microtime();

• vinnux
  • Niet online
http://www.php.net/manual/en/function.number-format.php

Met deze functie kun je getallen afronden en gelijk op een vriendelijk manier displayen, voor bijvoorbeeld bedragen.
1.045 >> 1,05
21321321321.4 >> 21.321.321.321,40

Ziet er wel beter uit he

O ja afronden kan ook zonder de functies round hoor :

$rounded = ((double)((integer)($toRound*100+0.5))/100)

• Crazy D

Crazy D

vgouw schreef op 02 augustus 2002 @ 11:58:
O ja afronden kan ook zonder de functies round hoor :

$rounded = ((double)((integer)($toRound*100+0.5))/100)
:D ja maar geef toe dat
$rounded = round($toRound, 2);
wel handiger is ;)

Exact expert nodig?

• vinnux
  • Niet online
Moi, dat wil ik wel toegeven :)
Pagina: 1