[Glowstings/Neonsnoeren] koppelen

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 09:28

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Bij Regenboog heb ik 6 glostings gekocht van elk 3,3 meter. Bij die strings zit telkens een batterijpakketje (met de nodige elektronica) om de strings van spanning te voorzien. Bovendien zit er een plug-aansluiting in voor (denk ik) externe voeding :?

Ik heb wat vragen bij dit spul; diezelfde vragen heb ik ook al voorgelegd aan Regenboog en aan Recom, maar tot nu toe geen antwoord gehad ;(

Mijn vragen over dit spul:

1) Kan ik de batterijpakketjes aan elkaar koppelen door snoeren te maken tussen die externe aansluitingen, zodat ik bijvoorbeeld 2 strings kan laten werken op 1 setje batterijen, terwijl ik toch 2 van die doosjes-voor-batterijen gebruik?

2) Kan ik de strings zelf ook parallel of in serie aansluiten? Indien ja: hoeveel? dus 2 parallel, 3 parallel, etc en 2 in serie, 3 in serie etc.... (als dit laatste trouwens sowiezo mogelijk is, ik weet niet hoe de boel geschakeld is; het krimpkousje aan het uiteinde van zo'n string heb ik nog niet losgetrokken... ik heb liever eerst wat zekerheid voordat ik aan het klooien ga

Dus als iemand ervaring heeft en de antwoorden weet: please let me know

edit:

voordat de vraag komt wat ik the f*ck moet met 6 van die dingen:

3 voor een vriend van me...

Maar dan nog: waarom dan nog zoveel:

We gaan samen nachtverlichting maken voor een vlieger...

Bovendien ga ik ze daarna (denk ik) gebruiken op m'n Alleweder (3-wiels-ligfiets met stroomlijn)

[ Voor 0% gewijzigd door WFvN op 01-08-2002 13:20 . Reden: zie edit zelf ]

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Je zou evt. die batterijen wel kunnen gebruiken voor meerdere convertors, dan moet je die convertors parallel aan die batterijen zetten, alleen word dan de levensduur van de batterijen 2 x zo kort...

Strings zelf weetikniet

Electronics development

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
3lmowww schreef op 01 augustus 2002 @ 13:31:
Je zou evt. die batterijen wel kunnen gebruiken voor meerdere convertors, dan moet je die convertors parallel aan die batterijen zetten, alleen word dan de levensduur van de batterijen 2 x zo kort...
Ghehe... uiteraard.... (trouwens... of de batterijen het kunnen trekken is ook nog de vraag)

Maar los daarvan, die convertors, kan ik die parallel schakelen door zelf een snoertje te maken met aan beide uiteinden zo'n stekkertje die ik in die convertors kan prikken?
Strings zelf weetikniet
jammer ;(

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik weet wel dat je diegene die je op een externe voeding aansluit wel aan elkaar kan koppelen, dan ken je 3 stuks aan elkaar doen. maar ik weet niet hoe het met de batterij/toetsenbord dingen in zijn werk gaat

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:22

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

wordt die vlieger niet een beetje zwaar als je der baterijen aan gaat hangen??
kzou iig geval zorgen voor en goeie symmetrie. maar dat had je zelf ook vast al bedacht

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:27
Orion84 schreef op 01 augustus 2002 @ 19:34:
kzou iig geval zorgen voor en goeie symmetrie. maar dat had je zelf ook vast al bedacht
je kunt die batterij dingen toch aan de stokken van de vlieger hangen :?

Verwijderd

als een vlieger niet meer netjes in balans is gaat het mis
ik heb zelf van die haarspeld clipjes met knipperede lampjes die ik in mijn dichtgemaakt luchtzakken op de punten doe (door die luchtzakken remt ie af en bocht en ik wil hem daar juist snel hebben) en 1tje klik ik op me punt vast

3 knipperende lampjes in de lucht boven een sportveld komen best veel mensen opaf zelfs meerdere keren politie omdat die aan aliens dachtten 7(8)7

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Orion84 schreef op 01 augustus 2002 @ 19:34:
Waarom denk je dat ik die boel wil gaan koppelen om minder batterijpakketjes te gaan gebruiken :+
Maar aardig dat je met me meedenkt...

Geldt ook voor de rest, maar please ontopic; belangrijke zaken allemaal maar niet het punt waar het mij om draait; evenwicht e.d. heb ik allemaal aan gedacht en is niet aan de orde; gewicht is WEL aan de orde....

btw... ben er vanavond achter gekomen dat 1 van de 6 batterijpakketjes een defect heeft :'(

Morgen maar bellen en terug sturen. Verder lukt het projectje aardig goed; proefvlucht moet nog volgen. Verhaal van _Ferry_ nog proberen.... werkt dat niet, dan hopen dat de boel niet te zwaar is....

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

http://www.glowire.com/solderinstr.htm

hier staat een soort instructie hoe je die wires aan elkaar kan maken
vaak staat bij de originele inverter wel hoelang een string max mag wezen...
en ipv batterijen kun je em naruurlijk ook aan 3 volt gaan hangen... (of misschien 5 volt)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
LoneWolf roelz :D

Op die site staat inderdaad alle info die ik nodig heb. Thanx a lot
Pagina: 1