S-VHS kabellengte

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 22:12
Ik heb hier thuis een mooie nieuwe philips 28PW9617 breedbeeld tv en wil daarop mijn computer aansluiten. maar de lengte tussen de pc en de tv is 15 meter. Ik zoek dus een manier om die afstand te overbruggen. Iemand ideen. Het moet s-vhs zijn.

wat is bv de max lengte van svhs hoeveel kabels kan je aanelkaar krijgen

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Er bestaan tegenwoordig van die wireless toestanden speciaal hiervoor. Is eens besproken op tweakers

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
inderdaad van die marditek (zoiets ) setjes

• Orcie
nee wil geen wireless

gewoon kabel

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is s-video ("seperated video") en geen s-vhs, maar ach

Ik heb 15 meter s-video kabel tussen mijn pc en breedbeeld sony liggen en aangelsoten op de scart. De beeldkwaliteit is perfect (ATI Radeon 8500). Groot nadeel is wel dat goede kabels net zo duur dan wel duurder zijn dan een stand-alone dvd player.

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

ik heb thuis 20 meter s-vhs kabel tussen mijn powercolor geforce 2mx -tv-out en mijn sony breedbeeld.
Nergens problemen mee.

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

en wat kost z'n kabel van +/- 15 meter?

• Roko
  • Niet online
Ik was zo'n 350 piek kwijt aan goed afgeschermde s-video/audio kabel en een s-video naar scart adapter, (Mediamarkt)

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
uh heb gewoon de meest simpele kabel gekocht bij expert en zelf een een digitale audio kabel gemaakt van een coaxkabel en die aangesloten op de spdif out
was denk ik 30€ kwijd in totaal
dus het kan wel goedkoop en de beeldkwaliteit is gewoon goed

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 13:14
Roko schreef op 01 augustus 2002 @ 13:27:
Ik was zo'n 350 piek kwijt aan goed afgeschermde s-video/audio kabel en een s-video naar scart adapter, (Mediamarkt)
350 piek voor een kabeltje van 15 meter?? Zeker een kabel van puur goud ofzo? En een scart adapter van platinum??

Hail to the king baby!

• Roko
  • Niet online
Was het maar waar, dan had ik'm gelijk omgesmolten! :)

Tuurlijk kan het veel goedkoper, al heb ik wel mijn bedenkingen over de kwaliteit van een 30euro kabel. Het is dus maar net wat je wilt.

• Orcie
pouw0174 heb je msn kwil wel wat meer van je oplossing weten.

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 09:20
350 piek!??! ik heb ook 15 meter svid kabel voor 25piek ofzo, en dan zon scart blokje voor een tientje erbij...

• Orcie
hebben jullie namen van winkels die dit verkopen

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

weet iemand ook of je een signaal verlies gaat krijgen bij zo'n lange kabel?

• Roko
  • Niet online
Uiteraard is er signaal verlies vandaar dat je niet moet denken dat je met een kabeltje van een paar tientjes super kwaliteit beeld hebt. Helemaal zonde als je er een dijk van een videokaart aan hebt hangen. Als kwaliteit niet je prio is kun je er net zo goed een rgb-kabeltje tussen hangen.

[ Voor 0% gewijzigd door Roko op 01-08-2002 13:57 . Reden: dikke tengels ]

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 09:20
hmmm ik had eerst een 2meter kabeltje en nu en 15 meter kabeltje, en ik kan echt geen verschil zien (was hier nl wel bang voor, rekende er zeg maar wel op maar valt dus heel erg mee) is iig die 300 piek minder wel waard ;)

• Roko
  • Niet online
Sure, als je dat voldoende vind heb je helemaal gelijk joh, scheelt je een hoop munten.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Het moet s-video zijn.
VHS = Video Home System

Coïtus ergo sum

Verwijderd

ik kom net van lokale electroboer,

ze hadden een s-vhs kabel van 20 meter voor € 47,50 Ze zeiden dat het proffesionele kabel was. Was dikker als de "normale " svhs kabel

Ik denk dat ik morgen ook maar eens ga boren in de muren ;)

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:38
Mijn buurman heeft er eentje van 25 meter en geen storing ofzo.
Hij was ongeveer €30,-

Verwijderd

moet lukken zonder storing maar zoals al eerder vermeld....je kabel word dan best prijzig...ik heb een platinum met hippe stekkers van 10 meter en die was €25

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 21:02
kheb ca. 10 meter composite kabel (gewoon oude audio kabel van een gulden de meter) met maar bar weinig verschil met een kort svhs kabeltje van een meter, perfekt om wat films mee te kijken iig, dus een afgeschermde kabel en ook nog svhs moet zeker lukken lijkt me. Overigens maak ik hier geen gebruik meer van, kheb nu dedicated box bij tv staan :P

In God I trust, everyone else pay cash.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb een 10 meter svhs kable was €3,- (ja drie) :Z en het beeld is absoluut perfect. Ik denk dat als je ff zoekt je voor €5,- klaar moet kunnen zijn, ik zie absoluut geen reden om dure kabels van €30,- te kopen. Of zoals ik net las, 300 piek |:( aan een stukje kabel uit te geven.....

Verwijderd

Oscar28 schreef op 02 augustus 2002 @ 19:36:
Ik heb een 10 meter svhs kable was €3,- (ja drie) :Z en het beeld is absoluut perfect. Ik denk dat als je ff zoekt je voor €5,- klaar moet kunnen zijn, ik zie absoluut geen reden om dure kabels van €30,- te kopen. Of zoals ik net las, 300 piek |:( aan een stukje kabel uit te geven.....
3 euro? waar haal je dat ding weg dan? of heb je zelf zitten knutsellen?

Verwijderd

Oscar28 schreef op 02 augustus 2002 @ 19:36:
Precies, voor divX is dat gewoon prima.
300,- piek is gewoon gekkenwerk voor je tv-out. Wist ook niet dat de Mediamarkt dat soort dure kabels te koop had :? :)

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50

fv

-------------------> hiero

Fl. 300,- voor 15m is gewoon je reinste commerciele verkoop onzin. Hier wordt even hele dikke winst gemaakt! Ik zit zelf in de video techniek dus weet wel het een en ander de prijs van kabels af.

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

fv schreef op 02 augustus 2002 @ 22:38:
Fl. 300,- voor 15m is gewoon je reinste commerciele verkoop onzin. Hier wordt even hele dikke winst gemaakt! Ik zit zelf in de video techniek dus weet wel het een en ander de prijs van kabels af.
wat is dan een normale prijs voor een kabel van 15 meter? 20 euro?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

15 meter? Moet je toch met 60 tot 100 pleuro's af kunnen.

Download my music on SoundCloud

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50

fv

-------------------> hiero

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 22:57:
[...]

wat is dan een normale prijs voor een kabel van 15 meter? 20 euro?
Ik heb zelf ooit een kabel gekocht van 10m voor ~55 gulden. Dit was een goede kwaliteitskabel (had intern twee gescheiden goed gevlochten aarde mantels). Kortom een goede keuze. :)

Hangt aan mijn Matrox kaart voor video-out naar TV. [Wil eigenlijk nog steeds eens een RGB kabel (3 x coax) maken voor de hoogste kwaliteit ] :*)

Veel consumenten trappen er nog te vaak in: als het er aan de buitenkant mooi uit ziet (goude connectoren, kleurtjes enzo) EN DUUR dan zal het wel goed zijn... :/

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
ik was een euro of 40 kwijt bij Correct in Rotterdam. Dat was 10 meter kabel+10 meter audio kabel+scartblokje (heel setje in een verpakking, wel handig).

Prijzige shit.
Pagina: 1