Toon posts:

kabel verlengen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee iemand? ik wil graag mijn chello internet kabel verlengen omdat ie naar een andere kamer moet,... enig idee iemand? om dit op de makkelijkste (en graag ook goedkoopste :D) manier te doen?

ik neem aan dat ik niet zomaar de internet kabel in mijn hubje kan stoppen, en dan via het netwerk de chello instelling aan een andere comp kan geven en via die comp winroute runnen.... (en dan de andere pc's incl. de pc waar eerst inet op binnenkwam .. de winroute instellingen geven)

Verwijderd

je UTP kabel vervangen door een langere versie :?

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:51

GaMbiNo

1337

Er zijn ook wel tussenstukjes te krijgen zodat je er gewoon nog een UTP-kabel aan vast kan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
dannyke > ik zou niet weten hoe ik de chello kabel uit de muur kan rukken en er ee nieuwe ik kan zetten :P er heeft toen zon dude van chello zitten reupen in de muur met kabels e.d

gambine > dat antw. zocht ik, ik ga vanmiddag (als het stop met regenen) wel ff checken!

dat 2e wat ik zei werkt niet dnek ik?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
GaMbiNo schreef op 01 augustus 2002 @ 13:15:
Er zijn ook wel tussenstukjes te krijgen zodat je er gewoon nog een UTP-kabel aan vast kan zetten.
Mja zoals gambino zegt, die tussenstukjes kan je bij elke elektronica winkel halen zowel...

Het enigste nadeel met die tussenstukkies is dat je die niet bij elektrische aparatuur in de buurt moet leggen, want dan werkt je netwerk niet tot nouwelijks meer.

Verwijderd

Topicstarter
waarom dat dan niet? :S

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Omdat die verlengstukjes heel goedkoop gemaakt zijn meestal.

Met als gevolg dat alle adres gewoon los erin zitten en dan krijg je storing packet loss etc.

Verwijderd

haal zelf een kabe die langer is en 2kopstukjes meestal kun je bij de zaak waar je die losse kabel haalt wel een tang huren(met borg) om die dingen er op te kunnen zetten en anders koop je zon tang voor 10euro;s

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 07:54
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 18:25: ....een tang huren(met borg) om die dingen er op te kunnen zetten en anders koop je zon tang voor 10euro;s
Jup!
En nadere info daarover staat hier:
UTP Kabel aan de connector maken
:)

• Enforcer
  • Niet online
Zo'n koppelblokje halen ... en een kant-en-klare-STRAIGHT UTP kabel (Cat5), koppelblokje tussen de 2 kabels insteken en draaien.
Pagina: 1