Toon posts:

NTFS Partities verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC heeft een 80Gb Harddisk opgedeeld in 2 partities.
op de eerste draaide win XP, de tweede was voor data. (Beide NTFS)

Nu heb ik met Bootit lite van de eerste partitie 10Gb vrijgemaakt. Deze ingedeeld als FAT32 partitie.
Hierna werkte XP prima!!

Ik heb vervolgens omdat ik een dual-boot wil win98 op de Fat partitie geinstalleerd.
Hierna op het internet een Bootmanager gezocht en kwam uit bij zboot. Hiermee kon ik tussen de OS-en kiezen bij het opstarten.
Dit heeft een keer goed gewerkt. Hierna wilde beide OS-en niet meer bootten terwijl ik niks had veranderd.

Zboot heb ik weer verwijderd en FAT partitie weer actief gemaakt. Hierna bootte win 98 weer maar XP is niet meer aan de praat te krijgen. :(

Als ik met een partitie manager naar de partities kijk kloppen de formaten nog wel maar geeft ze aan als niet gepartitieoneerde ruimte.

Ben ik nu al die data kwijt of is er een programma waarmee ik de partities weer kan herstellen?

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:27

Lancer

What the......

Win98 kan geen NTFS lezen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Harddisk ook al even in een ander systeem waar XP op draait getest, en ook daar kan ik mijn partitie's niet benaderen. Schijfbeheer van XP geeft ook daar aan dat de partitie's vrije ruimte zijn, terwijl ik die partitie's nooit verwijdert heb.

Verwijderd

probeer anders ff xp op nieuw te installen of doe reperatie van je xp installatie misschien helpt dat

Verwijderd

Anders Partition Magic proberen, mischien kan hij er raad mee.

Verwijderd

Topicstarter
XP reparatie en Partition magic wilden beide niet, uiteindelijk gelukkig toch gelukt met DISK COMMANDER. In ieder geval bedankt voor jullie hulp !
Pagina: 1