Ik heb mijn duron 600 nu op 900 draaien met een crome orb en artic silver. Maar een week geleden zat er nog een cheapo heatsink op en toen ging ie niet verder dan 850. Sterker nog, toen ik hem op 900 wilde booten deed m'n computer niets meer (behalve fans, hd spin up, etc). Ik begon toen natuurlijk metteen te janken omdat ik dacht dat ik de cpu vermoord had. Gelukkig deed hij het weer nadat ik de cpu ff uit z'n socket had gehaald. Weet iemand waardoor dit komt?
Als je de proc eruit haalt en weer erin zit, denkt je mobo dat je een nieuwe proc hebt en kiest ie meestal default de langzaamste instelling. Dat moet dus altijd werken
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
CMOS resetten wil ook weleens helpen. Moet je helaas hierna wel alles weer goed zetten in je bios, want alle instellingen zijn dan weg.
Nee, de multiplier ed staan in de bios en die blijven als je je cpu eruit haalt. En CMOS resetten alleen werkt niet.
CMOS Reseten helpt wel, in ieder geval bij mij. Je moet jumper volgens mij wel evve op clear CMOS laten staan.
CMOS clearen helpt wel (KT7 RAID).
In dit geval was het waarschijnlijk niet het demonteren van de CPU maar het uit/ en weer inschakelen wat een reset veroorzaakt. (Of had je dat al eerder geprobeerd?)
In dit geval was het waarschijnlijk niet het demonteren van de CPU maar het uit/ en weer inschakelen wat een reset veroorzaakt. (Of had je dat al eerder geprobeerd?)
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Verwijderd
Volgens mij werkt dit ook bij Abit borden: tijdens het inschakelen van de netspanning de INS-toets ingedrukt houden. Dan gaatie ook automaties terug naar de langzaamste instelling, handig voor als je je kast niet open wil halen.
Kast open halen, je laat toch altijd die zij 'deksel' open. ALthans niet vastschroeven.
Bij Abit-borden werkt het ook door 3x vlak achterelkaar te resetten (terug naar origineel).
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Pagina: 1