Toon posts:

[MYSQL] sorteren op datum

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een table waarin ongeveer 200 mp3s staan opgeslagen. In deze table staan ook de data waarop elke mp3 is toegevoegd in Ymd (bv. 20020228) vorm. Nu wil ik dat de bezoekers van mijn site ook kunnen zien welke mp3's als laatste zijn toegevoegd. Dit wil ik doen op een manier dat ze de laatste 3 dagen kunnen zien wanneer nieuwe mp3's zijn toegevoegd, en op de volgende manier worden gesorteerd:

28-2-2002
-------------
blaat.mp3
blaat2.mp3
blaat3.mp3

26-2-2002
--------------
blaat4.mp3

22-2-2002
--------------
blaat5.mp3
blaat6.mp3

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je link, maar de ORDER optie ken ik wel. Maar ik wil dus sorteren op de 3 hoogste data (vandaar de Ymd), en de mp3's die die dagen zijn toegevoegd moeten daaronder komen te staan, dit kan dus ook niet met simpel ORDER en gebruikmakend van LIMIT

Verwijderd

En als je iets doet met "SELECT Top 3 " en daarna de "ORDER"

Weet zo gauw even niet meer hoe die "top" er precies in moet, moet je even in de documentatie voor kijken :)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 13:04:
bedankt voor je link, maar de ORDER optie ken ik wel. Maar ik wil dus sorteren op de 3 hoogste data (vandaar de Ymd), en de mp3's die die dagen zijn toegevoegd moeten daaronder komen te staan, dit kan dus ook niet met simpel ORDER en gebruikmakend van LIMIT
Op die manier...

Volgens mij is dat niet mogelijk met MySQL.

[edit]
Tenminste niet met 1 query met twee queries is het goed mogelijk....

[ Voor 0% gewijzigd door LuCarD op 01-08-2002 13:34 . Reden: text vergeten ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:39

Scharnout

Meuk

Misschien Group By proberen? en dan de laatste 3 selecteren. Moet lukken toch?

Dus eerst in Group By de laatste 3 data selecteren en dan met een loopje je mp3's uitlezen

Het zijn toch wel legale mp3's :+

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

Topicstarter
alles legaal :P

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Ik zie hier het probleem niet van in hoor.
Volgens mij heb je geen GROUP BY nodig en moet je er met een gewone ORDER en een LIMIT wel uitkomen.

Hoe je de gegevens wilt afbeelden, heeft niets met SQL te maken. Met SQL kan je oa de gegevens uit uw DBMS trekken, maar om de gegevens in de gewenste vorm te gieten zul je iets anders moeten gebruiken.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.