Toon posts:

Mn monitor wordt blauw(er)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oi,
telkens als mn monitor tijdje aanstaat, krijgt hij ineens een blauwe tint, als ik dan een beetje aan de monitor kabel trek, wordt het beeld weer normaal, maar even later weer precies hetzelfde.
Het zou niet zo'n probleem zijn ware het dat als ik te hard (en dat is redelijk zacht) aan die kabel trek/duw, dat dan mn hele computer vastloopt, en ik moet restarten. Weet iemand waar dit aan kan liggen? (Denk aan: videokaart, monitorkabel (is zo'n bnc(of hoe noem je dat, 5 pluggen iig)-kabel, of de monitor zelf misschien?)

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Geef eens wat meer info, wat voor videokaart heb je, wat voor monitor, etc...
Ik vind het op een los contact lijken... Kijk eens of de BNC pluggen allemaal nog goed vast zitten :)

Verwijderd

Heb je er een grote magneet of speakers in de buurt staan? Hoewel aan de kabel trekken dan niet zou helpen. Hoe oud is het ding?

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Al een standaard kabel geprobeerd ipv die BNC? :?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
BNC werkte altijd prima, monitor is oud (circa 6 jaar), standaard kabel lijkt me onmogelijk, videokaart is een intel740, monitor is een 21" van philips...

Verwijderd

Tja, ik heb ook een monitor (oud beestje) gehad en die vertoonde ongeveer dezelfde kuren (af en toe knipperend in andere kleuren, soms constant een andere kleur, soms gewoon normaal). Als ik er af en toe een beuk op gaf of aan een kabeltje morrelde wilde het wel eens veranderen. Dat was gewoon de pit die verrot was, op een zeker moment hield ie er helemaal mee op. Als dat ding 6 jaar intensief heeft gedraaid dan gooi ik het op slijtage.

Verwijderd

interessant. niet dat ik de oplossing heb. heb daarintegen hier ook een Philips monitor, een 20" en die heeft hetzelfde probleem. maakte hier niet uit of die angesloten zat op BNC of D-sub.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
heb weleens een los contactje in mn aansluiting gehad, en toen werd mn monitor de hele tijd rood. dit klinkt als hetzelfde probleem.

Verwijderd

Heb dit probleem ook eens gehad, was een breuk in de monitorkabel. Dat je computer vastloopt als je de kabel beweegt zou wel eens kunnen komen omdat de boel ergens kortsluit.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kijk eens of die pinnetjes in je kabel nog allemaal recht staan. Ik heb ooit zo'n krom pinnetje gehad en toen werd mijn monitor geel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
Hetzelfde als wat Marsmannetje zegt heb ik ook gehad, alleen werd ie paars....... stekkertje eens nakijken op brakke pinnetjes? Dat ie blijft hangen is wel vreemd...... misschien verwacht je videokaart een output van je monitor die ie niet krijg? (of zeg ik nu iets heel doms?)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb die probleem ook, maar nu gebruik ik de dvi uitgang van mijn videokaart(gf4ti4400) en heb er (nog) geen last van.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
probeer gewoon een nieuwe kabel eens :?
lijkt me stuk

Tweakers Discord

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
tweakduke schreef op 07 augustus 2002 @ 21:18:
probeer gewoon een nieuwe kabel eens :?
lijkt me stuk
Inderdaad, gewoon ff andere kabels proberen. Ik had eerst ook een targa sucky 17" en die werd groen, snapte d'r geen reet van, d8 dat die stuk was...ff kabels vervangen..hey hij doet 't weer goed :Y)
Pagina: 1