Win2kserver netwerk reset

Pagina: 1
Acties:

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20
Het probleem is dat de verbinding zich steeds reset op de een of andere mannier. De sent packages worden steeds op 0 gezet ze komen bijna niet boven de 200 uit.

Het is een Win2k server met een realtek 8139 netwerkkaart en laatste nieuwe drivers van realtek.

Het probleem bestond ook al voor de driver update. Zelfs met een nieuwe herinstallatie is het niet opgelost. Verder zijn alle instellingen standaard. Ik heb het ook geprobeerd om hem inplaats van 100mbit op 10mbit te zetten maar hij blijft zich resetten en de buffer staat op 64k het maximum.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft want het is behoorlijk irri en ik heb geen flauw idee wat het kan zijn? 8)7

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

sweetdude schreef op 01 augustus 2002 @ 12:34:
Het probleem is dat de verbinding zich steeds reset[..]
:? Welke verbinding?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• sweetdude
De netwerkverbinding reset zich steeds! B)

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 23:19

Surfer

~

Misschien ligt het wel aan het device aan de andere kant van het kabeltje. Zit de Server in een Hub of een Switch? Wat voor?

Probeer het eens met een Cross kabeltje naar een PC waarvan je zeker weer dat de netwerkkaart goed werkt. Kijk of dat goed gaat...

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Verwijderd

Inderdaad.

Het lijkt er op dat de verbinding met de andere kant niet klopt.
Dit is ongeveer hetzelfde effect als de netwerk kabel uit je server trekken en er weer in proppen.
(mogelijke) Oplossingen:

1. probeer een ander poortje in je hub (als je een hub gebruikt)
2. probeer een andere kabel
3. probeer een andere netwerkkaart

• sweetdude
Aan de andere kant zit een sitecom hub met nog 3 andere pc eraan geen van de 3 heeft dat probleem alleen die server. ik heb ook nog een andere kabel getest maar die heeft het zelfde probleem. ik heb alleen niet de mogelijkheid om een andere netwerk kaart te testen maar ik zal eens kijken.

Alvast bedankt allemaal

• sweetdude
2de netwerkkaarten erin gezet nu hebben beide netwerk kaarten dat probleem dat de sent packages steeds op 0 gezet worden.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

service pack 3 geinstalleerd? misschien een ander PCI slot van je NIC? tja, je moet toch wat he.. server van hub poortje swappen met een andere PC?

Mijn iRacing profiel

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zet Media Sense eens uit, zoals omschreven in Q239924

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• sweetdude
ok weer een update sp3 is nog niet geinstalleerd is ook erg moeilijk als je netwerk het niet goed doet dan duurt dat behoorlijk lang (en ik heb geen zin om er een cd aan te verspillen omdat de file al vaker corrupt is geweest) ander PCI slot is het ook niet want dan zou die 2de netwerk kaart waar ik mee getest heb het niet moeten doen maar die had het zelfde probleem ondanks dat hij in een ander PCI slot zat. En kabeltjes en poortjes omwisselen heb ik ook al geprobeerd. Media sense is disabled en probleem bestaat nog steeds.

• sweetdude
heeft nog steeds niemand een idee?

Verwijderd

k, al eens aan tijdsynchronisatie gedacht? (ik weet het: longshot)
Als je AD hebt draaien is tijdsynchronisatie op domeinniveau van essentieel belang...

• pierre-oord
  • Laatst online: 16-08 20:53
FF kijke

Je windows is goed ( :o wonder)
je netwerkkaart is goed
je driver is goed
je kabel is goed
je hub/switch is goed

:?

Nou ik zou een andere computer op de plaats van deze neerzetten, daar deze netwerkkaart in doen en kijken watie doet. Doetie het wel dan zou ik windows nog maar eens nakijken ;)

offtopic:
Als je er echt gek van wordt heb ik nog een 2e oplossing: Geef je computer met hub, kabel en netwerkkaart ff aan mij. Stuur maar een mailtje als je het niet meer zit zitte >:)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1