ik heb de afgelopen tijd beetje aan mijn computer lopen rotzooien, demiwater met een beetje chloor in me setup gedaan, dit vanwege de algengroei.
ook een nieuwe videokaart (gf4 ti4200) erbij gezet, en deze een beetje gemod door een xtra fan. en heatspreaders op mijn ddr geheugen gezet.
maar mijn IDLE temp ligt nu op 46 graden, en eerst STRESSED 43 graden, de watertemperatuur is gelijk gebleven, die ligt ca 2 graden hoger dan de omgevingstemperatuur. dus ik vraag me af war dit aan te wijten valt, het volgende heb ik al geprobeert:
-koelblok gevlakt+schoongemaakt.
-meer/minder koelpasta geprobeert.
-doorstroming nagekeken.
-kijken of de radiator en fan's niet dichtgestoft waren.
-diverse programma's van mijn videokaart( die dus nieuw waren) afgesloten.
dus wat kan het nog zijn. toen het de afgelopen dagen zo warm was d8 ik van ach, het zal de warmte wel zijn. maar dat is het dus niet. toen werd hij stressed 51 graden.
even mijn spec:
duron 1000@1200
epox 8kha+
128mb ram
dragon orb koperen koelblok
sicce nova
2x enermax fan's op dubbele radiator
ook een nieuwe videokaart (gf4 ti4200) erbij gezet, en deze een beetje gemod door een xtra fan. en heatspreaders op mijn ddr geheugen gezet.
maar mijn IDLE temp ligt nu op 46 graden, en eerst STRESSED 43 graden, de watertemperatuur is gelijk gebleven, die ligt ca 2 graden hoger dan de omgevingstemperatuur. dus ik vraag me af war dit aan te wijten valt, het volgende heb ik al geprobeert:
-koelblok gevlakt+schoongemaakt.
-meer/minder koelpasta geprobeert.
-doorstroming nagekeken.
-kijken of de radiator en fan's niet dichtgestoft waren.
-diverse programma's van mijn videokaart( die dus nieuw waren) afgesloten.
dus wat kan het nog zijn. toen het de afgelopen dagen zo warm was d8 ik van ach, het zal de warmte wel zijn. maar dat is het dus niet. toen werd hij stressed 51 graden.
even mijn spec:
duron 1000@1200
epox 8kha+
128mb ram
dragon orb koperen koelblok
sicce nova
2x enermax fan's op dubbele radiator