[WC]temps. zijn gestegen

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik heb de afgelopen tijd beetje aan mijn computer lopen rotzooien, demiwater met een beetje chloor in me setup gedaan, dit vanwege de algengroei.
ook een nieuwe videokaart (gf4 ti4200) erbij gezet, en deze een beetje gemod door een xtra fan. en heatspreaders op mijn ddr geheugen gezet.

maar mijn IDLE temp ligt nu op 46 graden, en eerst STRESSED 43 graden, de watertemperatuur is gelijk gebleven, die ligt ca 2 graden hoger dan de omgevingstemperatuur. dus ik vraag me af war dit aan te wijten valt, het volgende heb ik al geprobeert:

-koelblok gevlakt+schoongemaakt.
-meer/minder koelpasta geprobeert.
-doorstroming nagekeken.
-kijken of de radiator en fan's niet dichtgestoft waren.
-diverse programma's van mijn videokaart( die dus nieuw waren) afgesloten.

dus wat kan het nog zijn. toen het de afgelopen dagen zo warm was d8 ik van ach, het zal de warmte wel zijn. maar dat is het dus niet. toen werd hij stressed 51 graden.

even mijn spec:
duron 1000@1200
epox 8kha+
128mb ram
dragon orb koperen koelblok
sicce nova
2x enermax fan's op dubbele radiator

Verwijderd

Stressed lager dan idle kan niet

Edit: Een dragon orb wc blok? Bestaan die?

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:26
Is het water geleidelijk warmer geworden of echt in 1 keer.

Als het geleidelijk warmer is geworden moet je eens er nieuw water in gooien, had mijn PC ongeveer 2/4 jaar draaien en opeens steeg temp belachelijk, water verschoont en temp meteen weer flink omlaag.

(Water was dan ook flink wit van kalk enz :/)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 12:36:
Stressed lager dan idle kan niet
Is het ook niet, goed lezen :)
Quote: maar mijn IDLE temp ligt nu op 46 graden, en eerst STRESSED 43 graden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 12:47:
[...]

Is het ook niet, goed lezen :)
Quote: maar mijn IDLE temp ligt nu op 46 graden, en eerst STRESSED 43 graden
ik weet niet wat het vandaag is. Dit is al de 2e keer dat ik niet goed lees.

Verwijderd

Albinoraptor schreef op 01 augustus 2002 @ 12:46:
Is het water geleidelijk warmer geworden of echt in 1 keer.

Als het geleidelijk warmer is geworden moet je eens er nieuw water in gooien, had mijn PC ongeveer 2/4 jaar draaien en opeens steeg temp belachelijk, water verschoont en temp meteen weer flink omlaag.

(Water was dan ook flink wit van kalk enz :/)
Volgens mij (tja, kan het verkeerd gelezen hebben hoor :D ) heeft hij er net nieuw water in zitten.

Verwijderd

Is je temp meter mischien een beetje fucked up? Die van mij is 3 keer oververhit geweest (zeker meer dan 100 graden) en doet ook regelmatig vreemd. Soms wordt ie ineens 10 graden warmer of koeler. Soms doet hij het ook goed. Best vreemd, maar mijn waterkoeling is toch sterk genoeg.

Is de hele setup wel luchtvrij? Bij mijn bongkoeler ging het chloor (Soort WC reiniger) ineens heel erg borrellen en door de luchtbellen kwam mn setup vol lucht te staan. Na een keer flink de spuit erop gezet te hebben was het over.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 12:58:
Is je temp meter mischien een beetje fucked up? Die van mij is 3 keer oververhit geweest (zeker meer dan 100 graden) en doet ook regelmatig vreemd. Soms wordt ie ineens 10 graden warmer of koeler. Soms doet hij het ook goed. Best vreemd, maar mijn waterkoeling is toch sterk genoeg.

Is de hele setup wel luchtvrij? Bij mijn bongkoeler ging het chloor (Soort WC reiniger) ineens heel erg borrellen en door de luchtbellen kwam mn setup vol lucht te staan. Na een keer flink de spuit erop gezet te hebben was het over.
hoe bedoel je de spuit erop gezet te hebben?

ik heb wel effe staan schudden, toen kwamen er luchtbellen uit de radiator, maar dat hielp niet ( ken hem effe kantelen, misschien datr er dan nog meer komen, maar daar licht het denk niet aan, want dat zou betekenen dat het water weinig koelt en dus heet word, maar dat is niet zo.

Verwijderd

Gewoon alles op de waterkraan aansluiten, door de kracht raak je veel lucht kwijt. Let wel op de kracht, dit is vele malen groter als die van een gewone pomp. Ik heb er al eens een homemade waterblok mee aan diggelen geknald door op volle druk een knik in de slang te leggen. Er zullen ook sneller lekken ontstaan maar je weet wel meteen waar de zwakke punten zitten. Ik had ook ergens een zwak punt waar heeeeel traag valse lucht werdt aangezogen door de pomp. FF gefixt en de doorvoer is nu velen malen beter.

Ook een goed marnier om je setup eens schoon te maken. Er knalde gisteren een hoop shit uit het blok, leidingen en pomp. Het gaat nogal sneller als alles uit elkaar halen.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
probleem opgelost!!!

de koeler had ik pas ook afgevlakt+gereinigd, blijkbaar was er zoveel van afgevlakt dat hij op de socket kwam te liggen, hierdoor maakte hij maar aan 1 kant goed contact. nu heb ik van het koelblok een randje afgedremeld, en maakt hij weer goed contact, meteen effe AS3 ertussen en klaar. hij word nu 44 graden, maar dr stond bij datna 72 uur de temp. iets daalt
Pagina: 1