Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC onder stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ferrero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 13:40

ferrero

el mosquito

Topicstarter
Een kennis van me heeft het probleem wanneer de monitorstekker in de PC gaat de achterkant van de PC (dus niet de kappen) onder stroom komt te staan.

Kan iemand me vertellen hoe dit komt?
En hoe/of het opgelost kan worden?

Innocam | Synology Camera Licentie per E-mail

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:16
Om dit op te losse kun je hem t beste aarden denk ik

Verwijderd

Ja dat komt omdat het waarschijnlijk een vrij oude monitor is, oplossing is simpel een andere monitor en je bent er vanaf :)

Verwijderd

stekker omdraaien

• ferrero

ferrero

el mosquito

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 12:40:
Ja dat komt omdat het waarschijnlijk een vrij oude monitor is, oplossing is simpel een andere monitor en je bent er vanaf :)
Tsjah, beetje zonde het is een 19" en helemaal geen oude monitor (2/3 jaar). Doet het voor de rest helemaal perfect.

• mEdnass
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-12-2021
Stekker omdraaien??? We hebben hier toch wisselspanning uit de muur? Dat moet geen fluit uitmaken m.i.

• ferrero

ferrero

el mosquito

Topicstarter
Dat meen je niet!
Can you explain?

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 15:35
Volgens mij heb je een heel serieus kortsluiting probleem!!!
Als er spanning op de kast komt te staan betekent dat er dus ergens contact is tussen een spanningsdeel (een draadje) en je kast.
Ga dat eerst maar een zoeken.

Aarden van je kast lost niets op!
Waarschijnlijk zal alleen de aardlek schakelaar direkt afvallen.

Dus ga zoeken!!!
(en doe een beetje voorzichtig, zoals je misschien wel weet kan je van stroom dood gaan)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

grote kans dat je de PC en/of de monitor in een niet-geaard stopcontact gestoken hebt...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Aargh, gaan we weer. Omdat je een capacitieve weerstand naar aarde (je kast hebt) kan er op de kast als je 2 apparaten anders gepoleerd hebt spanning komen staan op die kast. De spanning kan hoog zijn, maar zakt direct in als je er aan komt. Je voelt de spanning wel.

Draai daarom eens een van de 2 stekkers om en kijk of het probleem verholpen is. Kost nix, nog geen 2 minuten van je tijd. Lees ook anders de postings die ik al vaker heb gedaan over dit onderwerp.

Succes.

• ferrero

ferrero

el mosquito

Topicstarter
chicky schreef op 01 augustus 2002 @ 12:49:
Volgens mij heb je een heel serieus kortsluiting probleem!!!
Als er spanning op de kast komt te staan betekent dat er dus ergens contact is tussen een spanningsdeel (een draadje) en je kast.
Ga dat eerst maar een zoeken.

Aarden van je kast lost niets op!
Waarschijnlijk zal alleen de aardlek schakelaar direkt afvallen.

Dus ga zoeken!!!
(en doe een beetje voorzichtig, zoals je misschien wel weet kan je van stroom dood gaan)
Contact is tussen een spanningsdeel en je kast. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar heb je mn vraag wel goed gelezen? Wanneer ik de monitor stekker ERUIT trek staat er dus GEEN spanning meer op de PC. Een draadje zal het dus niet zijn. En die monitor connector ziet er gewoon heel normaal uit.
<offquote>

p.s of het nou uitmaakt of niet.... Zowel monitor als PC zijn geaard.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

mEdnass schreef op 01 augustus 2002 @ 12:45:
Stekker omdraaien??? We hebben hier toch wisselspanning uit de muur? Dat moet geen fluit uitmaken m.i.
jawelhoor, je hebt bij wisselspanning fase en nul...
De nul is in principe gelijk aan de aarde, als er fase naar je kast lekt, heb je dus het totale spanningsverschil tussen jou (aarde) en de kast, als je de stekker omdraait, dan word de kast ook nul/aarde, dan is er in principe geen spanningsverschil...

Wat in de praktijk wel voorkomt is een spanningsverschil tussen aarde en nul, dit komt door gebruikers/weerstanden in je toevoer...

Als je je computer aard, zou het probleem ook weg moeten zijn, maybe knalt alleen je aardlek eruit...

Electronics development

Verwijderd

3lmowww schreef op 01 augustus 2002 @ 13:05:
[...]

jawelhoor, je hebt bij wisselspanning fase en nul...
De nul is in principe gelijk aan de aarde, als er fase naar je kast lekt, heb je dus het totale spanningsverschil tussen jou (aarde) en de kast, als je de stekker omdraait, dan word de kast ook nul/aarde, dan is er in principe geen spanningsverschil...

Wat in de praktijk wel voorkomt is een spanningsverschil tussen aarde en nul, dit komt door gebruikers/weerstanden in je toevoer...

Als je je computer aard, zou het probleem ook weg moeten zijn, maybe knalt alleen je aardlek eruit...
_/-\o_ _/-\o_

thnx weer wat geleerd B)

• ferrero

ferrero

el mosquito

Topicstarter
Dankje voor jullie reacties!

Ik ga proberen of de stekker omdraaien het probleem verhelpt.
Ik laat nog wel even weten of het uiteindelijk hiermee opgelost is.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

ik heb er zelf ook last van, maar ik krijg hooguit vrij kleine schokjes (ik zit wel non-stop in men kast te frunniken...

maar ik ga men stekker niet omdraaien: dan staat men comp uit :(

enneh, je kan ook ten opzichte van de aarde meten hoeveel spanning er nou op je comp stond...

Electronics development

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11 11:16

TMoose

Mooooooose !!

Stekker van je monitor...

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een van beide aparaten is dus niet goed geaard !!

Als beide goed geaard zijn worden de kasten/massa's van beide apparaten met elkaar kortgesloten. dan kan je dus ook geen spanningverschil voelen

Controleer of je beide stekkers wel in een randaarde stopcontact hebt.
Als het twee verschillend zijn kon er mischien ergens anders iets misgaan met aarde

Als het dan nog niet lukt probeer je even beide stekkes in de zelfde geaarde doo te steken, of andere netsnoeren.

O-)

Iperf

Pagina: 1